June 30, 2001
Jag har sökt in till Blekinge tekniska universitet i ronneby (IT-säkerhet). Jag bor nu i Stockholm och måste alltså flytta dit. Problemet är att jag inte fått något sommarjobb och därför inte kommer ha ett öre när jag först kommer dit.
Nu till frågan: hur gick det för er som studerar nu? När får man studiemedlet från CSN? Jag skulle egentligen behöva det innan jag åker ner (tågresa och mat där nere). Eller är det kanske så att man måste tigga pengar av släktingar den första tiden?
January 15, 2004
[/b]http://www.csn.se wrote:
StudieförsäkranMed din studieförsäkran försäkrar du att du har påbörjat dina studier och att du avser att studera under den tid och i den omfattning som du beviljats studiemedel för. Du kan lämna din studieförsäkran tidigast den första dagen på terminen/kursen.
När betalas pengarna ut?
Studiemedel betalas ut i förskott den 25:e varje månad eller sista vardagen före den 25:e om det är en helgdag. Detta gäller med undantag av den första utbetalningen. Om du lämnar in din studieförsäkran till CSN några veckor in på terminen kommer första utbetalningen att omfatta alla veckobelopp fram till närmaste ordinarie utbetalning.
1 Guest(s)