February 17, 2004
Tänkte flytta ner till Australien men har inte bestämt mig för vilken stad jag vill till. Står mellan storstäderna Melbourne, Sydney och Brisbane. Skillnaden mellan städerna är priset på utbildningen jag vill gå. Brisbane är billigare än de andra. Men vad tittar ni på när ni flyttar till ett nytt ställe; nöjesutbud, shopping, population, popularitet, mat o kultur etc??
Alla tre städerna är ju storstäder, Sydney är mer berömt än de andra och lockar säkert fler människor.
Det kanske är värt att lägga några tusen kr extra för att komma till en stad med mer utbud, vad tycker ni??
Står egentligen mellan Brisbane och Sydney, Melbourne är ute ur bilden.
April 14, 2002
Har inte varit i Sydney men har varit i Brisbane och det är helt klart en cool och livlig stad. Vädret är underbart så om du gillar värme så är Brisvegas helt klart rätt stad. Att Sydney är en dyr stad gör ju bara Brisbane till en mer attraktiv stad att bo i. QLD är allmänt känt för sin vackra natur och det är inte konstigt varför det är den populäraste staten i Australien för turism.
February 17, 2004
Marcan- wrote: Har inte varit i Sydney men har varit i Brisbane och det är helt klart en cool och livlig stad. Vädret är underbart så om du gillar värme så är Brisvegas helt klart rätt stad. Att Sydney är en dyr stad gör ju bara Brisbane till en mer attraktiv stad att bo i. QLD är allmänt känt för sin vackra natur och det är inte konstigt varför det är den populäraste staten i Australien för turism.
men det låter ju deijligt 😎
Hade sett fram emot att bo i samma stad som du men verkar inte bli så.
Har hört att Sydney är elegant, Melbourne vacker och Brisbane tillgjord och modern, inte bra betyg alltså. Blev konfundersam av detta.
Hur är utelivet i Sydney kontra Melbourne och Brisbane. Stor skillnad?
Tänker då på Restauranger, nattklubbar etc.
1 Guest(s)