September 5, 2001
AntiChrist wrote: [quote=Edhunter] tänkte mer att i stan så komemr turbo bilen dra mer pga att ma nväxlar å varvar lite mer där än på landsvägen
Med turbo behöver man inte växla ner... 🙂
Spar nog en del bensin!
det är ju med turbo i bilen du SKA växla ner, eftersom turbon arbetar på lite högre varv 😉 om du inte kärringkör vill säga 😉
September 5, 2001
Hehe, okej...m3:or e ganska häftiga...men har ni suttit i en B3 Alpina?
Det är nog något alla borde uppleva, bilen har ju allt!! Mycket komfort och ett grymt drag!! Ska jag köpa BMW i framtiden ska det vara en alpina.
Dessutom finns det andra värda bilar av samma kaliber:
Subaru Impreza (GT, WRX STi)
Mitsubishi EVO 6,7 eller 8
Nissan Skyline GT-R 2.0l med tvåstegs turbo (tror jag)
Ford Focus RS
Typ, fattigmans ferraris skulle jag vilja påstå =)
June 3, 2001
AntiChrist wrote: Med turbo behöver man inte växla ner... 🙂
Spar nog en del bensin!
Vill du rejsa iväg så måste du iaf ligga på höga varv så turbon får jobba.
Alltså får man växla ner.
En kompressor drivs av en rem istället för avgaser och tar en hel del hästar från motorn eftersom den är remdriven.
Den har också bättre bottendrag.
Såg en BMW 540 (286hk orginal) med kompressor, 450hk hade han lyckats klämma ur V8:an.
Å ljudet när han starta motorn.. :worshipp:
hawkie wrote: Subaru Impreza (GT, WRX STi)
Mitsubishi EVO 6,7 eller 8
Nissan Skyline GT-R 2.0l med tvåstegs turbo (tror jag)
Ford Focus RSTyp, fattigmans ferraris skulle jag vilja påstå =)
Ja tack.. men då vill jag ha en -99
EVO 6:an då, snyggast.
Synd att den är högerstyrd.
Har jag missat nått? Hade inte en susning om att den fanns.. än..
August 22, 2005
ahhh, vackert...
http://www.saabturboclub.com/s...../index.htm
Eller vad säger du Gueno?
...annars föredrar jag den här: http://www.mercedes-benz.se/ho....._fot1.html
June 3, 2001
AntiChrist wrote: ahhh, vackert...
http://www.saabturboclub.com/s...../index.htm
Eller vad säger du Gueno?
Först [Image Can Not Be Found] sen :spy:
Blä.. smaken e som baken.
September 5, 2001
AntiChrist wrote: ahhh, vackert...
http://www.saabturboclub.com/s...../index.htm
Eller vad säger du Gueno?
...annars föredrar jag den här: http://www.mercedes-benz.se/ho....._fot1.html
bägge va mkt fina, men jag gillar inte mercedes gubb bilar eller landsvägspråmar, bara att välja själv, skall det vara nått ska det vara nått lite utöver det vanliga ska det va BMW eller möjligtvis en Audi...
June 3, 2001
Som ni ser på dom här bilderna så kanske man använder båda...
http://www.supras.com/~riemer/.....leted2.jpg
http://www.supras.com/~riemer/.....estfit.jpg
http://www.supras.com/~riemer/.....eaders.jpg
September 5, 2001
Gueno wrote: Som ni ser på dom här bilderna så kanske man använder båda...
http://www.supras.com/~riemer/.....leted2.jpg
http://www.supras.com/~riemer/.....estfit.jpg
http://www.supras.com/~riemer/.....eaders.jpg
feeeeeeeeeeeeeeeta 😛
June 3, 2001
hawkie wrote: @Gueno: vilken visste du inte fanns?
@Millxxx: Okej, skillnaden mellan två och en turbo då?
Ford Focus RS tänkte jag på.. med det är la Cossin som inte finns än..
Enligt värstingtrimmarna i URA och Japan är det bättre med en turbo.
Ska tydligen ge bättre effekt.
April 2, 2003
hawkie wrote: @Gueno: vilken visste du inte fanns?
@Millxxx: Okej, skillnaden mellan två och en turbo då? r d inte bättre med en stor supa dpuah turbo?Ämnet:
Gammla sportiga bilar; VW Corrado, Honda CRX, Sierra Cosworth
Gammla, snabba o billiga. (Det får man ta med en nypa salt)
Jaa du, en MEGASTOR kanske inte är så trevlig på lägre varv, därav har Nissan:en 2 st som jag skrev, en för låga varv, o en för höga.. O då behövs ju bara en ;);)
1 Guest(s)