June 28, 2001

Eftersom jag är sjävlutnämd partyfixare så kom jag o tänka på att använda Helium i sammarbete med kareoke kväll hos en polare.
Det finns ju mer än en film där folk sniffar helium men är risken att få några skador stor ? hur påverkas kroppen av helium ? kan man slockna av för mkt helium i lungorna ? klarar klena personer av det ?
jag vet ju att Dykare sniffar en heliumblandning vid djupdykning, men det betyder ju inte att det är ofarligt ?
btw vart köper man helium ?
August 7, 2003

Helium är ju en ädelgas och såpass ofarlig saker kan vara, MEN däremot kan kroppen påverkas på annat sätt ifall man exempelvis sjunger/pratar länge med det.
Stämbanden kan paja(brista) totalt har jag hört. Anledningen till att man pratar som Musse Pigg är ju att stämbanden svänger mycket snabbare än normalt (minskat gastryck) och det är de inte gjorda för -> trasig röst resten av livet. Kanske inte mycket bry sig om ifall man inte vill vara med i Idol 2005, men iaf...
June 28, 2001

Bogus^ wrote: blanda typ 50/50 så är det nog ganska ofarligt och så låter man nog tillräckligt rolig också
och, ja luuk sa att han körde en hel vecka på helium med inspirationen från "supersize me"
ganska kul faktiskt
ajustdet, nu kommer jag ihåg, han spelade heliumberoende =)
Joni^ wrote: Ofarligt är det inte. Det tränger undan syret ur lungorna så man ska inte andas in för mycket. Själv drog jag 4 ballonger men sen började jag få ont i lungorna så du kan väl sätta det som en gräns
Får folk ont i lungorna så är det slut direkt!!
haha will do
1 Guest(s)