May 17, 2002
Här har vi en hjälte värd medalj
January 6, 2004
Tror att jag sett detta på Jay-Leno , jadu det säger det mesta väldigt modigt tycker jag dessutom så tror jag att dem flesta hade gjort likadant i den situationen. Kan tänka mig hur många ggr hjärtat slår i den situationen =).
Jag blir rädd bara jag är i mörkret i ett rum =).
May 17, 2002
Lakszen wrote: Tror att jag sett detta på Jay-Leno , jadu det säger det mesta väldigt modigt tycker jag dessutom så tror jag att dem flesta hade gjort likadant i den situationen. Kan tänka mig hur många ggr hjärtat slår i den situationen =).
Jag blir rädd bara jag är i mörkret i ett rum =).
jag tror att de flesta hade krupit ihop i ett hörn och hoppats att allt hemskt skulle försvinna om de var i den situationen.
December 28, 2004
Tidning wrote: Varje medalj har tillverkats av Londonjuveleraren Hancocks av brons från två kanoner som erövrades från ryska armén under Krimkriget.
Hmm, vad ska dom göra medaljen som när kanonerna är borta pga folk har fått medaljen?
Även om det tar 9859234759028347 år innan kanonerna är borta...
January 20, 2003
Collateral wrote: [quote=Tidning]Varje medalj har tillverkats av Londonjuveleraren Hancocks av brons från två kanoner som erövrades från ryska armén under Krimkriget.
Hmm, vad ska dom göra medaljen som när kanonerna är borta pga folk har fått medaljen?
Även om det tar 9859234759028347 år innan kanonerna är borta...
De drar till Ryssland och erövrar ett par till 😛
Vem bryr sig typ 😀
July 13, 2002
Kika lite på historiena man kan läsa om här då: http://www.victoriacross.net/default.asp
De som vann priset två gånger verkade ju, förutom en fruktasvärd pliktkänsla, ha en väldig dödsönskan.
1 svensk har vunnit priset! Woho! (Peter Brown)
On 8 April 1879 during the assault on Morosi's Mountain, South Africa, Trooper Brown spent all day carrying water to his wounded comrades who were lying under rocks where they had taken shelter. He did this within 200 yards of the enemy who were firing from redoubts up the sides of the mountain and he was severely wounded during the day, his forearm was shattered and he was also hit in the leg. Nevertheless, he did not cease his efforts until his water bottle was shot through and became useless.
Iofs inte den som slår högst bland de historiena som finns där, men minst sagt imponerande. Blev faen tårögd av att läsa en del av motivationerna...
May 17, 2004
DiDi wrote: [quote=Shlumpen][quote=DiDi]Är soldater hjältar?
Måste man vara soldat för att vara hjälte?
Nej, jag menade om soldater ska anses som hjältar... Visst om du är militärläkare och räddar massa människor så...
DiDi, räddade inte den här soldaten livet på ett antal soldater?
May 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=DiDi][quote=Shlumpen][quote=DiDi]Är soldater hjältar?
Nej, jag menade om soldater ska anses som hjältar... Visst om du är militärläkare och räddar massa människor så...
Jo det gjorde han och då tillråga på allt med mycket stor fara för sitt eget liv, det var det som gjorde honom till hjälte.
August 20, 2001
Vitamin-C wrote: [quote=DiDi][quote=Shlumpen][quote=DiDi]Är soldater hjältar?
Jo, men jag gissar att han dödade en hel del människor också... (spekulerar bara)
July 14, 2004
DiDi wrote: [quote=Vitamin-C][quote=DiDi][quote=Shlumpen][quote=DiDi]Är soldater hjältar?
Jo, men jag gissar att han dödade en hel del människor också... (spekulerar bara)
Orka bry sig. Han gör sitt jobb. Du är som en av dom äckliga hippierna som skrek barnamördare åt vietnam veteraner :arg:
Han räddade folks liv. Han är en hjälte i mina ögon. =;
3 Guest(s)