March 20, 2002
Satt och läste lite gamla inlägg ... vet ju av erfarenhet att det inte är tillåtet att prata kopiering av spel och applikationer. Men det är tillåtet att diskutera om hur man konverterar .avi & .mpg filmer till vcd. Vad jag känner till så är ingår även filmer under © lagarna.
Så vad är egentligen skillnaden?
August 7, 2001
ViU wrote: har för mig att det är tillåtet att kopiera för privat bruk, filmer alltså... (hamnar under samma kategori som att spela in från TV eller spela av en cd på kasett tror jag) spel och mjukvara är aldrig tillåten att kopiera
inte ens om licensen tillåter det? 😛
March 20, 2002
ViU wrote: har för mig att det är tillåtet att kopiera för privat bruk, filmer alltså... (hamnar under samma kategori som att spela in från TV eller spela av en cd på kasett tror jag) spel och mjukvara är aldrig tillåten att kopiera
Enligt © lagen är det faktiskt det, för eget bruk får du kopiera spel, program mm om du har licensen för det såklart.
[Molotov] Jag sa inte att du hade en piratkopia av en "riktig" film som du ville ändra formatet på. Har sett fler frågor om just detta. Ber om ursäkt, var inte så det var menat. Det var mest en allmän fundering jag hade.
December 25, 2000
ok, men du får inte använda programmet efter det... tack vare den fina lilla texten som kallas EULA, där står det alltid (nästan) att man inte får göra någon kopia, iof tror jag det värsta som händer om man bryter mot EULA är att man inte får använda programmet 😐 dessutom läser ingen EULA's 🙂
1 Guest(s)