July 18, 2003
Skulle idag hämta ut min nya cpu och lite på posten idag, (visste att den kommit, kollade på posten via tracking nummret)
men då säger dem att dem måste ha ett nummer på avin för att "hitta" paketet på deras lager :/
Om min fråga är, är det trackin nummret dem menar ( ex: 370702121679059030 (mitt)) ?
Vill inte vänta längre...!
February 21, 2004
whak wrote: Jag skrev upp kolli nr och hämtade ut mina datorkomponenter värda ca 4.5k med bara kollinr.
Behövde inte visa leg ller något sådant. 🙂
men då var du väl tvungen att betala ? min MP3 spelare som redan var betalad fick jag hämta ut på samma sätt 🙄 Säkert ?
July 18, 2003
Sortima wrote: [quote=whak]Jag skrev upp kolli nr och hämtade ut mina datorkomponenter värda ca 4.5k med bara kollinr.
men då var du väl tvungen att betala ? min MP3 spelare som redan var betalad fick jag hämta ut på samma sätt 🙄 Säkert ?
^^
September 17, 2003
October 10, 2002
Jäderlund: Komplett bl.a. använder sådana långa kollinr, 0003444636357665 (typ), så dem slutar inte på SE.
Annars går det som sagt utmärkt att hämta utan avi:n.
Men man måste ha med sig kollinr, annars blir det för krångligt för de stackarna som ska leta reda på paketet (t.ex. jag 8) )
Sen krävs leg + att man ska ha pengar med sig också då, om du paketet ska betalas till "posten" så att säga.
June 17, 2002
whak wrote: Jag skrev upp kolli nr och hämtade ut mina datorkomponenter värda ca 4.5k med bara kollinr.
jo..men du pröjsa väl där??
då skiter väl dom i vem som hämtar o pröjsar..
det e annat när man hämtar ett paket som e personligt...
September 16, 2002
Jag tycker inte att det bra egentligen att man får ut paketet med bara kolli. Visst, jag gör också så, och tycker det är jättepraktiskt. Men låt oss säga att nu t.ex. Dry_Ice hade betalt i förskott, och när han nu senare postade sitt kollinr så kunde vem som helst gått till hans postkontor och hämta ut hans grejer.
Visst, det är inte ofta man skriver sitt kolli online, men det är ju inte ofta folk "döljer" det heller.
Så jag skulle inte säga nej till ett koll på leget också!
September 16, 2002
fastbullit wrote: kizo nu har du blivit snurrig dem, kollar leget varje gång, du får inte ut paketet utan det (eller ett annat leg som kan ta ansvar om paketet rapporterats som saknat)
Hämtade ut ett par webcams och en dvd-spelare - Kollade inte leg.
Hämtade ut moderkort,ram,cpu och lite annat - Kollade inte leg.
Dom kollar aldrig leg (här).
Jag vet inte hur mycket jag hämtat ut. Ibland med avi, oftast med bara kolli, och dom kollar aldrig leg.
December 31, 2001
Kizo wrote: [quote=fastbullit]kizo nu har du blivit snurrig dem, kollar leget varje gång, du får inte ut paketet utan det (eller ett annat leg som kan ta ansvar om paketet rapporterats som saknat)
Jag vet inte hur mycket jag hämtat ut. Ibland med avi, oftast med bara kolli, och dom kollar aldrig leg.
Och dessa var förbetalda ?
September 28, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Kizo][quote=fastbullit]kizo nu har du blivit snurrig dem, kollar leget varje gång, du får inte ut paketet utan det (eller ett annat leg som kan ta ansvar om paketet rapporterats som saknat)
Och dessa var förbetalda ?
asså, man måste visa upp leg här och det står väl i reglerna 😕 annars borde dem verkligen fixa så att det gör det
2 Guest(s)