December 5, 2002
Hejsan, ni får ursäkta språket som det finns risk för att jag använder när jag avreagerar mig nedan:
Hur som helst, nu har min jävla lina strulat i snart 10 dagar och Telia är i princip omöjliga att nå.
När jag surfar runt på nätet tar det i genomsnitt kanske 10-15 sek att ladda en sida och när jag pingar t.ex. http://www.google.com och ping.sunet.se så får jag svar på runt 600-1200ms och det blir aldrig bättre, morgon som kväll, förmiddag som eftermiddag. Jag har startat om modemet cirka 20 ggr och misstänker att det är där felet ligger.
Men men nu är det inte så att detta var tänkt att bli nån support-tråd på något sätt, utan snarare en nedklankning på ett företag som behöver ta sig i kragen och anställa mer och kunnigare supportfolk.
Jag har såklart ringt till Telia, först i förrgår. Då fick jag svaret att jag skulle starta om modemet och allt skulle lösa sig... Hon försökte lägga på när jag sa till henne att hon skulle vänta så att vi ser om problemet löser sig när modemet är omstartat, vilket det såklart inte gjorde. Jag lyckades hålla henne kvar och efter mycket om och men kom hon fram till att dom löste problemet i just denna stund vi talades vid. Trött som jag är så säger jag okej och tackar för den mycket nödvändiga hjälp jag fått.
Som jag trodde så är det samma problem idag och jag har vid 2 tillfällen försökt nå Telia. Första gången var jag på plats 94 i kön och då var den beräknade väntetiden cirka 1h och 3min vilket jag verkligen inte orkade, så jag gav upp för tillfället. Ringde dom nu också och då blev jag plats 88 - Okej en liten förbättring men vaffan är detta?
Enligt hemsidan ska det inte vara nått problem alls i mitt riktnummersområde, det är därför jag misstänker mitt modem som jag nämnde innan, så får väl skriva till Telia, känns som om det går fortare än att försöka få tag på dom via telefon.
Har även testat med deras direkthjälp via Internet och där tog det minst lika lång tid innan jag fick svar och då var svaret ungefär lika intelligent som tanten gav mig igår...
Hur som helst, summan av allt - Ett företag som telia som har så SJUKT mycket kunder borde väl anställa fler som hjälper till, eller hur?
Blir bara så jävla trött på det här...
EDIT: Damn, nu glömde jag ju fråga - Är det bara för mig som det strular i Blekinge-området? Eller någon annanstans i Sverige för delen?
February 7, 2006
Polekatt wrote: finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Word.
Använder iof BBB men jag är också nöjd.
December 31, 2001
Polekatt wrote: finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Det kan inte vara så då att eftersom de har så många kunder så får man läsa om felen som de haft mycket mer och på så sätt får för sig att det krånglar med för telia än för andra ISP ?
February 7, 2006
Death On Wings wrote: [quote=Polekatt]finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Det kan inte vara så då att eftersom de har så många kunder så får man läsa om felen som de haft mycket mer och på så sätt får för sig att det krånglar med för telia än för andra ISP ?
Ska det vara sämre service bara för att man är ett större företag? nää.. det tycker inte jag låter nå vidare, för det är ju vad skrivande beskriver...
December 31, 2001
cybercola wrote: [quote=Death On Wings][quote=Polekatt]finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Det kan inte vara så då att eftersom de har så många kunder så får man läsa om felen som de haft mycket mer och på så sätt får för sig att det krånglar med för telia än för andra ISP ?
Ska det vara sämre service bara för att man är ett större företag? nää.. det tycker inte jag låter nå vidare, för det är ju vad skrivande beskriver...
Sämre service ? Finns det någon ISP som ger bra server ? Det brukar vara en blåst brud som svarar i andra änden av linjen och ger dumma förslag vart man än ringer.
February 7, 2006
Death On Wings wrote: [quote=cybercola][quote=Death On Wings][quote=Polekatt]finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Det kan inte vara så då att eftersom de har så många kunder så får man läsa om felen som de haft mycket mer och på så sätt får för sig att det krånglar med för telia än för andra ISP ?
Ska det vara sämre service bara för att man är ett större företag? nää.. det tycker inte jag låter nå vidare, för det är ju vad skrivande beskriver...
Sämre service ? Finns det någon ISP som ger bra server ? Det brukar vara en blåst brud som svarar i andra änden av linjen och ger dumma förslag vart man än ringer.
Jag har blivit nöjd hos BBB, tekniska avdelningen vet vad dom håller på med allt.
hade Com Hem tidigare, då var det tidigare nämnd dumma brud 😉
December 31, 2001
cybercola wrote: [quote=Death On Wings][quote=cybercola][quote=Death On Wings][quote=Polekatt]finns en anledning till varför telia har fått smeknamnet "Felia" 🙂
har haft telenordia aka Glocalnet sen några år tillbaka aldrig haft problem, antar att jag är lycklig skattad som inte valde telia bara för att dom var först 😉
Det kan inte vara så då att eftersom de har så många kunder så får man läsa om felen som de haft mycket mer och på så sätt får för sig att det krånglar med för telia än för andra ISP ?
Ska det vara sämre service bara för att man är ett större företag? nää.. det tycker inte jag låter nå vidare, för det är ju vad skrivande beskriver...
Sämre service ? Finns det någon ISP som ger bra server ? Det brukar vara en blåst brud som svarar i andra änden av linjen och ger dumma förslag vart man än ringer.
Jag har blivit nöjd hos BBB, tekniska avdelningen vet vad dom håller på med allt.
hade Com Hem tidigare, då var det tidigare nämnd dumma brud 😉
Kan låva dig att det finns folk som hatar suporten som BBB ger, fast de är i mindre skala än de från telia eftersom telia har mer kunder.
Nja, jag tycker nog Telia har funkat bra..
Har haft Telia ADSL 8Mbit i ungefär 1 1/2 år nu, har väl gått ned 2-3 ggr under den tiden..Och då bara kortare stunder, typ 2-3 timmar som mest..
Supporten har jag aldrig pratat med, så angående den kan jag inte uttala mej.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
ilg@dd wrote: Nja, jag tycker nog Telia har funkat bra..
Har haft Telia ADSL 8Mbit i ungefär 1 1/2 år nu, har väl gått ned 2-3 ggr under den tiden..Och då bara kortare stunder, typ 2-3 timmar som mest..
Supporten har jag aldrig pratat med, så angående den kan jag inte uttala mej.
Är också nöjd. Är dock den enda "bredband"-leverantören jag haft så jag kanske är lite insnöad i mina åsikter. De gånger det gått ner har det varit stora fel som jag tvivlar på att de mindre tele & bredbands leverantörerna kunna kringgå. Så jag ska inte klaga alls!
March 5, 2002
Har alltid haft Telia sen vi skaffade ADSL, 0.5 > 2 > 8 > 24, som vi har nu. Det har strulat typ en gång, men då var det under några dagar (uppkopplingen gick ner, sen upp, sen ner.. med några kvarts mellanrum), men det löste sig när jag ringde dom och dom kostnadsfritt bytte ut ett par kablar i någon tele-burk på huset.
Har bättre ping mot spelservrar (runt om i landet) här med mitt ADSL än vad folket i stan har med Hitnet (fiber, stadsnät). 🙂
Dyrt är det dock, och telefonköerna är en timme för långa. 👿
August 11, 2005
Stort företag = många kunder, många kunder = större andel som får fel
enkel matte ju...
var ett jävla tjat o gnag om att telia suger balle så fort någon får ett problem, men ingen säger att volvo eller saab suger (såvida man inte är en hardcre-raggare som gillar den ena föreden andra) när de får dra tillbaka 200-300 000 bilar pga produktionsfel...
Väx upp, allt i livet är inte lätt och utan dessa motgångar uppskattar man inte framgångarna lika mycket.
February 22, 2006
csm101 wrote: Stort företag = många kunder, många kunder = större andel som får fel
enkel matte ju...
var ett j**la tjat o gnag om att telia suger balle så fort någon får ett problem, men ingen säger att volvo eller saab suger (såvida man inte är en hardcre-raggare som gillar den ena föreden andra) när de får dra tillbaka 200-300 000 bilar pga produktionsfel...
Väx upp, allt i livet är inte lätt och utan dessa motgångar uppskattar man inte framgångarna lika mycket.
Har man många kunder får man ha fler fel, efterom det gäller procent-mässigt...
BBB har jag inte haft några problem än med, Glocalnet så gick nätet ner en gång för, men det var uppe efter 10 min igen...
Problem med kundservice?
Jag anser att 10 min är okej för tid för en support att ta på sig, innan man svarar...
Men när det går 30 min och uppåt, då blir man lätt otålig...
June 1, 2003
jag har Telia 8mbit ADSL. jag har ett skum problem. Om det är sol å inte regnar så funkar allt prima. aldrig problem. Men så börjar det regna så bryts förbindelsen för ca 1 min. (DSL lampan slocknar). så var det förra sommaren också. nu under vintern har det inte vart nå problem. men nu när det har regnat lite så är det samma fel igen. ringde telia förra sommarn å dom skyller såklart bara på att det är fel på våran utrustning. men det är det inte. det är dom som har nå fel i nå kopplingar så det kommer in fukt så det blir överslag. idioter är vad dom är. (har ringt flera gånger och påstått detta) dom bara säger att dom ska kolla upp det.
August 11, 2005
Jonne88 wrote: jag har Telia 8mbit ADSL. jag har ett skum problem. Om det är sol å inte regnar så funkar allt prima. aldrig problem. Men så börjar det regna så bryts förbindelsen för ca 1 min. (DSL lampan slocknar). så var det förra sommaren också. nu under vintern har det inte vart nå problem. men nu när det har regnat lite så är det samma fel igen. ringde telia förra sommarn å dom skyller såklart bara på att det är fel på våran utrustning. men det är det inte. det är dom som har nå fel i nå kopplingar så det kommer in fukt så det blir överslag. idioter är vad dom är. (har ringt flera gånger och påstått detta) dom bara säger att dom ska kolla upp det.
Bor du i villa? Om ja ska du tjata på deras tekniker och kolla era ledningar så att de inte fuskskarvade när de la telelinan.
1 Guest(s)