June 3, 2001
Felia.. *suck*
Har aldrig fått hastigheten jag har betalat för.
Hade 0,5, fick 0,4Mbit åt båda hållen.
Hade 2/1, fick aldrig mer än 1,5/0,7Mbit.
Har 8, aldrig kommit högre än ~6/0,6Mbit.
Trodde först att jag bodde för långt ifrån men då hade jag flrmodligen inte kommit upp i 6Mbit heller.
December 31, 2001
Gueno wrote: Felia.. *suck*
Har 8, aldrig kommit högre än ~6/0,6Mbit.Trodde först att jag bodde för långt ifrån men då hade jag flrmodligen inte kommit upp i 6Mbit heller.
Du ska nog se att det var hoss dig felet låg.
Själv har jag haft följande hastigheter med telia
0.5
2.0
8.0
och nu har jag 24mbit och alla har toppat.
Det går liksom inte att bo på en öde och och tro att man ska få ut max av sin lina. Och sen att skylla på leverantören som inte låvar en hastighet utan en hastighet UPP till tex 8mbit.
Om du sen bytt leverantör och fått full hastighet på så sätt så är det en helt annan sak.
August 11, 2005
Death On Wings wrote: [quote=Gueno]Felia.. *suck*
Har 8, aldrig kommit högre än ~6/0,6Mbit.Trodde först att jag bodde för långt ifrån men då hade jag flrmodligen inte kommit upp i 6Mbit heller.
0.5
2.0
8.0
Det går liksom inte att bo på en öde och och tro att man ska få ut max av sin lina. Och sen att skylla på leverantören som inte låvar en hastighet utan en hastighet UPP till tex 8mbit.
Om du sen bytt leverantör och fått full hastighet på så sätt så är det en helt annan sak.
Håller med, det står inte att man ska få 8MBit, utan att man _kan få upp till_ 8MBit.
csm101 wrote: [quote=Death On Wings][quote=Gueno]Felia.. *suck*
0.5
2.0
8.0
Håller med, det står inte att man ska få 8MBit, utan att man _kan få upp till_ 8MBit.
Min 8MBit Telia ADSL ligger allt som oftast på 7/0,7 vilket jag är ganska nöjd med..
Vet folk i byn som bara har 5-6MBit in och betalar samma summa i månaden..
-
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 3, 2001
csm101 wrote: [quote=Death On Wings] Det går liksom inte att bo på en öde och och tro att man ska få ut max av sin lina. Och sen att skylla på leverantören som inte låvar en hastighet utan en hastighet UPP till tex 8mbit.
Jag vet.
Saken är den att om själva linan inte orkar mer än 6Mbit så borde jag la haft full spruta på 2Mbit?
June 8, 2001
Jag har haft pingproblemet flertal ggr, och att kontakta Telia hjälper inte ett dugg. Som värst var det ca 700-1300 i ping i 2 veckor. Helt hopplöst att tanka ner något.
Hade faktiskt problemet idag med under ca 5h. Kollade inte vad pingen låg på men jag hade i alla fall en hastighet på ca 50kB/s som max i jämförelse mot max 260kB/s som jag brukar ha.
Har telia stadsnät.
Beställde under veckan BBB 24/1. Hoppas det fungerar bättre.
August 25, 2004
Enligt mig..
BBB-ADSL suger.. oavsett om ja bott 10m från stationen.. eller 1.5Km.. Så har jag inte fått rätt bandbredd..
Telia.. Har haft vissa problem med dom.. Men dom är grymt mycke stabilare än BBB's ADSL.. samt, Supporten kunde varit bättre.. Har fått långa väntetider där jag med.. Men har otåligtvis lagt telefonen på bordet och gjort nåt annat under tiden och lyft luren igen när det var ung. 10Min kvar..
BBB 8Mbit hade jag som max 5Mbit.. (Bott på 2 ställen)
Telia 2Mbit - 1.8Mbit, 8Mbit - 1.9Mbit (2ställen), 24Mbit - mellan 18 - 23Mbit, Har dock inte kunnat maxa linan vid tankning.. men TPTest visar 19Mbit..
2 Guest(s)