January 30, 2002
kottetrance wrote: B-filmer för mig är ju ..typ gamla italienska dramafilmer eller typ,,, Franska med vääldigt låg budget... "Budget"varav B-filmer.
är det inte så att b-film syftar på filmer gjorda med begränsad budget?!
Om den sedan är kass elller bra är en annan sak. skulle hellre kalla en dålig b-film för kalkonfilm, fast å andra sidan kan nog en lite dyrare film också bli kalkon...
Förviringen är total! 😀
January 26, 2003
Xuestor wrote: Blair Witch?? Eller varför inte den där, vafan heter den,,, den me arnold, när dom e på mars o härjar, grym som fan iaf... tycker den verkar lite B-filmsaktig faktiskt.. även om den kanske hade stor budget....
Total Recall, den e ju bra, inte så b:ig... har jag för mig, inte sett den på 5-6 år. Då tyckte jag den var bra iaf
January 30, 2002
nivaman wrote: klippt från susning.nu...
"B-film, film med låg budget, taskig handling och ofta undermåliga skådespelare."
klippt från Nationalencyklopedin:
"B-film, en amerikansk typ av lågbudgetfilm vilken från 1932 annonserades på bioaffischerna i USA som nedre halvan av ett dubbelprogram. B-filmerna drevs fram av depressionsårens efterfrågan på billig underhållning jämte filmbolagens behov av stadigt tillflöde av nya filmer till sina biografkedjor/.../Termen B-film har fortsatt att användas om lågbudgetproduktioner i allmänhet."
1 Guest(s)