February 21, 2003
Min bibel :bgrin:
Har inte tid att läsa böcker förutom kurslitteratur, men blir det nån bok brukar det bli nån krigsbok som är baserad på verkligen. Som t ex Andy McNab.
October 27, 2001
Ogre, vilket sammanträffande, jag gillar Chris Ryans böcker. Jag har för mig att han och Andy McNab var i samma team under gulfkriget. Chris var dock den ende som lyckades fly ut ur Irak när de blev upptäckta.
Min bror har nok en bok som McNab har skrivit, får väl kika på den 😛
October 27, 2001
Ogre, nu börjar det bli lite otäckt detta (eller så är det ganska normalt, bra böcker helt enkelt :P). Jag har "den ende som kom undan", ska precis börja läsa "Elitstyrka SAS" och min bror har "bravo två noll".
På tal om böcker, finns det någon bra svensk site där man kan beställa hem?
Boktips: "The Watchman" skriven af Chris Ryan
February 21, 2003
PaiN wrote: Ogre, nu börjar det bli lite otäckt detta. Jag har "den ende som kom undan", ska precis börja läsa "Elitstyrka SAS" och min bror har "bravo två noll".
😮
PaiN wrote: På tal om böcker, finns det någon bra svensk site där man kan beställa hem?
January 22, 2002
För er som gillar McNab/Ryan kan jag även rekomendera Stand by Stand by! och Zero option av Ryan och Remote control av McNab.
Alla tre handlar om SAS. Stand by Stand by! och Zero option hör ihop och personligen tycker jag de är helt kanon. Tycker att Ryans böcker e snäppet bättre än McNabs. Men vad fan, så länge det handlar om SAS så kvittar det egentligen vem som skriver =)
E Elitstyrka SAS nått att ha?
May 17, 2002
Läs guiden..
gör du det så får du en mycket mycket bättre syn på tillvaron..
har du inte gjort det så gör det nu
Liftarens Guide till Galaxen..
June 28, 2001
testa att läsa terry pratchet böcker på eng, lite svårt då han både hittar på ord och tar ord som redan finns med hittar på vad ordet ska betyda och representera .
typ, a Train is something that shines when its bright outside and only glows when its stuffed in your pocket.
mkt roande läsning men ack så knäppt.
April 16, 2003
En favorit som seglat upp på min författar himmel är Michael Connelly och då särskilt hans serie om Kriminalpolisen Harry Bosch.
En egensinning polis med problem för auktoriteter och ett sinne för jazzmusik. Så populärt har Connellys omnämnande av jazz i hans böcker blivit att det har släppts "bok soundtracks". Hans Blood Work blev film med Clint Eastwood i huvudrollen (har inte sett den).
Läs mer här: http://www.michaelconnelly.com/
Ska man läsa sci fi så kan jag starkt rekommendera Orson Scott Cards serie om Ender Wiggins (Ender's game, Speaker for the dead, Xenocide, Children of the mind) och serien om Ender's Shadow ( Ender's shadow, Shadow of the Hegemon, Shadow puppets).
Mer att läsa om honom här: http://www.hatrack.com
Neal Stephensons Snowcrash är en ruggigt bra 'cyberpunk' bok, skulle man väl kunna kalla det. Samt hans Diamond Age är också bra. Har inte hunnit med att läsa något annat av honom ännu
1 Guest(s)