April 10, 2001
har väl tappat mellan 5-10 linser i vatten.. lär mig aldrig tur att det är så billigt att köpa dem från asien. Om du inte är helt blind vore ju smidigast att ta ur dem när du skall bada.. men har du dålig syn utan så kan man ju förståss inte spana in bikinibrudarna så bra.
December 21, 2002
hmm lite ot men peter@20Ghz, köper du dina linser på nån hemsida eller nåt liknande. Du säger att dom är väldigt billiga och det är ju faktiskt nånting man eftersträvar :blink:
January 23, 2002
BelGarath wrote: jag klarar mig bra utan linser
det är läsning som inte funkar då..
de blir så krångligt att ta ut dom på badhuset o hålla på o pillra med linsvätska o skit där.
+ att jag skelar som en tok utan linser och ser inte klok ut..
Har du det lika jobbigt som jag att en massa folk undrar hur det ser ut så till slut så tar man av sig glasögonen/linserna ett tag så folk får se hur det ser ut när man skelar.
June 28, 2001
BelGarath wrote: jag klarar mig bra utan linser
det är läsning som inte funkar då..
de blir så krångligt att ta ut dom på badhuset o hålla på o pillra med linsvätska o skit där.
+ att jag skelar som en tok utan linser och ser inte klok ut..
hahahahahahahaha skelar du bara för att du inte har linser på dig ?
jag har hört att man kan ha ögonlapp för att sluta skela, men linser ?
naaaaah
anyway, jag rekomenderar utan linser, klor är ju inte direkt vänligt mot något av plast, bommul, organiskt osv.
hur ofta behöver inte en regulär simmare byta babbyxor ?
April 10, 2001
Con wrote: hmm lite ot men peter@20Ghz, köper du dina linser på nån hemsida eller nåt liknande. Du säger att dom är väldigt billiga och det är ju faktiskt nånting man eftersträvar :blink:
Jag har ett par kompisar i singapore som brukar handla åt mig. Berättar bara specen på mitt original recept.. så går dom in i vanlig glasögon afför o köper typ 5-10 pack per öga o skickar. Priset är väl lägre än en tredjedel mot priset här. Och det är vanliga märkeslinser inga konstiga saker. Sen finns det givetvis sidor man kan beställa från,, där vet jag ej hur mycket billigare det blir.. men har du nån polare i typ asien, usa eller annat land där det e billigt så är det bara att be dem handla o skicka.
January 28, 2003
tar aldrig ut linserna när jag badar, rätt ofta med tanke på vi har pool, och har ALDRIG tappat någon lins.. iofs har jag inte gjort det när jag inte badat heller.. har inte varit några probs att titta under vatten, men det känns lite jobbigt..
bra simglasögon är ett tips iaf, och köp typ Speedo för 200kr eller liknande, håller och är grymt bra..
det med klordoppade linser, det tar ju rengöringsvätskan hand om precis som alla andra bakterier. dock ska du inte bada i insjö för dom bakterierna förökar sig snabbare och är inte tillbakahållna av klor/salt
1 Guest(s)