October 18, 2006
http://www.e24.se/dynamiskt/sv.....833035.asp
Vilken tur att de stygga högerpartierna finns så inte sossarna måste ta några obekväma beslut som kan skrämma bort den stora väljargruppen bidragsknarkare.
January 12, 2004
Josey Wales wrote: http://www.e24.se/dynamiskt/sv.....833035.asp
Vilken tur att de stygga högerpartierna finns så inte sossarna måste ta några obekväma beslut som kan skrämma bort den stora väljargruppen bidragsknarkare.
och vilken tur att sossarna finns så det finns några som kan rädda de utsatta som borgarna sparkar på...
October 18, 2006
obelix wrote: [quote=Josey Wales]http://www.e24.se/dynamiskt/sverige/did_14833035.asp
och vilken tur att sossarna finns så det finns några som kan rädda de utsatta som borgarna sparkar på...
He he.
Jag tolkar nog Nuders meddelande som att sossarna själva velat göra samma sak men inte vågat.
January 22, 2002
Håller helt med dig Josey. Det roliga är ju att folk (läst vänsterröstare) verkligen verkar ha trott att sossarna skulle återställa allt som det var innan Alliansen vann valet.
Sen ska man nog vara rätt nöjd som arbetslös att man är det i sverige och inte något annat trotts att borgarna nu varit så stygga....
November 22, 2001
obelix wrote: [quote=Josey Wales]http://www.e24.se/dynamiskt/sverige/did_14833035.asp
Vilka utsatta blir sparkade på?
Jag är så trött på det här skitsnacket om att det tas pengar från bidragstagare.
Det som har hänt är att det tas lite mindre pengar från oss som jobbar för våra pengar.
Varför inte helt enkelt införa ättestupa och avrätta alla som gått arbetslösa i låt säga 6 månader?
Personligen ser jag stora problem med existensen nu efter mitten av maj, när min A-Kassa sjunker till ~7200:-/månaden efter skatt.
Inget jobb i sikte kan tilläggas.
Egoismen som speglas i mångas inlägg här gör mej smått mörkrädd, och till dessa individers välmående och uppväxt har jag varit med och betalat skatt. Huga.
Man får sannerligen hoppas att ni håller er friska och får ha jobb hela livet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Överste herr, en fråga bara.
Om jag skrapar ihop pengar i den mån att jag inte behöver jobba för resten av mitt liv, hur ser du på mig då?
Om jag ärver pengar i den mån att jag inte någonsin behöver jobba, hur ser du på mig då?
Anledningen till att jag frågar är för att jag har ett par vänner åt vänsterhållet som direkt skulle klassat mig överklass och spottat åt mitt håll.
January 12, 2004
Json_81 wrote:
Vilka utsatta blir sparkade på?
Jag är så trött på det här skitsnacket om att det tas pengar från bidragstagare.
Det som har hänt är att det tas lite mindre pengar från oss som jobbar för våra pengar.
och jag är less på sköt dig själv och skit i andra synen som är mer och mer vanligt, tills den dagen man sitter i skiten själv...
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Varför inte helt enkelt införa ättestupa och avrätta alla som gått arbetslösa i låt säga 6 månader?
Personligen ser jag stora problem med existensen nu efter mitten av maj, när min A-Kassa sjunker till ~7200:-/månaden efter skatt.
Inget jobb i sikte kan tilläggas.
Egoismen som speglas i mångas inlägg här gör mej smått mörkrädd, och till dessa individers välmående och uppväxt har jag varit med och betalat skatt. Huga.
Man får sannerligen hoppas att ni håller er friska och får ha jobb hela livet..
Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?
November 27, 2003
Json_81 wrote: Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?
Han har en son och därmed familj att ta hänsyn till ...
//Andreas
July 27, 2002
Zap wrote: 7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.
Hade du barn, hade du bil (som kanske dessutom är väldigt nödvändigt om man har barn i en by)?
Sedan måste man ju betala för internet, annars kmr man inte åt NH!!!111elva
För bövelen!
January 12, 2004
Zap wrote: 7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.
studentlivet är nåt man väljer själv.
November 22, 2001
Delph1 wrote: [quote=Json_81]Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?
Han har en son och därmed familj att ta hänsyn till ...
//Andreas
Jag vet det och jag är jäkligt less på att folk använder sina barn som skyddsmurar. Ungar klarar av en flytt, det har de gjort i alla tider så jag förstår inte varför de inte skulle göra det nu.
obelix wrote: [quote=Zap]7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.
Och det är inte barn?
Skillnaden är väl att i mitt fall är det frågan om permanent boende i lägenhet för 2 pers, eftersom jag även ska har tak över huvudet på sonen.. Sen kan du ju gissa vad det kostar i kläder, mat hygienartiklar mm..
Json_81 wrote:
Jag vet det och jag är jäkligt less på att folk använder sina barn som skyddsmurar. Ungar klarar av en flytt, det har de gjort i alla tider så jag förstår inte varför de inte skulle göra det nu.
Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.
Gör du som du vill med dina barn, mitt sköter jag själv efter vad jag tror är det bästa.
Json_81 wrote: [quote=obelix][quote=Zap]7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.
Och det är inte barn?
Min pojk var både planerad och efterlängtad..
Däremot var jag vid tillverkningen av honom fast anställd på fabriken i byn sedan 5 år tillbaks..En fabrik som lades ned 2001.
Jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad. Men med tiden får man andra värderingar. Dock har jag alltid varit på "arbetarens" sida politiskt, för jag har en utopi om att alla är lika mycket värda.(Med vissa reservationer dock.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote:
Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.
Gör du som du vill med dina barn, mitt sköter jag själv efter vad jag tror är det bästa.Min pojk var både planerad och efterlängtad..
Däremot var jag vid tillverkningen av honom fast anställd på fabriken i byn sedan 5 år tillbaks..En fabrik som lades ned 2001.
Jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad. Men med tiden får man andra värderingar. Dock har jag alltid varit på "arbetarens" sida politiskt, för jag har en utopi om att alla är lika mycket värda.(Med vissa reservationer dock.)
Har du så liten tilltro på dig själv som förälder? Jag har genom åren haft många nyinflyttade klasskompisar i varierande åldrar, ingen av dem har blivit huligan. Självklart får du sköta ditt barn som du vill, men jag vill inte betala för det hur länge som helst.
Jag hade skämts om jag snyltade på andra på det sättet.
Json_81 wrote: [quote=ilg@dd] Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.
Gör du som du vill med dina barn, mitt sköter jag själv efter vad jag tror är det bästa.Min pojk var både planerad och efterlängtad..
Har du så liten tilltro på dig själv som förälder? Jag har genom åren haft många nyinflyttade klasskompisar i varierande åldrar, ingen av dem har blivit huligan. Självklart får du sköta ditt barn som du vill, men jag vill inte betala för det hur länge som helst.
Jag hade skämts om jag snyltade på andra på det sättet.
Som sagt var, jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad.
November 22, 2001
Mean Machine wrote: Att säga att han snyltar är väl jäkligt mycket att ta i, speciellt om han inte kan få jobb nånstans. Förvisso kan jag se problematiken i att få jobb där det inte finns jobb, men det är inte så att man bara kan släppa allting och dra dit det finns jobb.
Om man absolut ska bo kvar på en plats där det inte finns några jobb så tycker jag att det med all rätt kan kallas snylta.
Självklart ska han inte behöva flytta veckan efter han blivit arbetslös, men det har väl gått något år nu.
ig@dd, ja det kanske är egoistiskt att jag vill behålla så mycket som möjligt av de pengarna jag sliter för, men då är jag egoistisk.
2 Guest(s)