Bakom retoriken|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bakom retoriken
Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 16, 2007 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.e24.se/dynamiskt/sv.....833035.asp

Vilken tur att de stygga högerpartierna finns så inte sossarna måste ta några obekväma beslut som kan skrämma bort den stora väljargruppen bidragsknarkare.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1124425
March 16, 2007 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Kan inte mycket annat än hålla med om skolpolitiken åtminstone. Folk kan ju för fan inte ens läsa eller skriva.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1124439
March 16, 2007 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: http://www.e24.se/dynamiskt/sv.....833035.asp

Vilken tur att de stygga högerpartierna finns så inte sossarna måste ta några obekväma beslut som kan skrämma bort den stora väljargruppen bidragsknarkare.

och vilken tur att sossarna finns så det finns några som kan rädda de utsatta som borgarna sparkar på... wink laugh

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1124440
March 16, 2007 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales]http://www.e24.se/dynamiskt/sverige/did_14833035.asp

och vilken tur att sossarna finns så det finns några som kan rädda de utsatta som borgarna sparkar på... wink laugh

He he.
Jag tolkar nog Nuders meddelande som att sossarna själva velat göra samma sak men inte vågat.

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
1124442
March 16, 2007 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller helt med dig Josey. Det roliga är ju att folk (läst vänsterröstare) verkligen verkar ha trott att sossarna skulle återställa allt som det var innan Alliansen vann valet.

Sen ska man nog vara rätt nöjd som arbetslös att man är det i sverige och inte något annat trotts att borgarna nu varit så stygga....

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1124480
March 16, 2007 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales]http://www.e24.se/dynamiskt/sverige/did_14833035.asp

Vilka utsatta blir sparkade på?
Jag är så trött på det här skitsnacket om att det tas pengar från bidragstagare.
Det som har hänt är att det tas lite mindre pengar från oss som jobbar för våra pengar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1124487
March 16, 2007 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte helt enkelt införa ättestupa och avrätta alla som gått arbetslösa i låt säga 6 månader?
Personligen ser jag stora problem med existensen nu efter mitten av maj, när min A-Kassa sjunker till ~7200:-/månaden efter skatt.
Inget jobb i sikte kan tilläggas.
Egoismen som speglas i mångas inlägg här gör mej smått mörkrädd, och till dessa individers välmående och uppväxt har jag varit med och betalat skatt. Huga.
Man får sannerligen hoppas att ni håller er friska och får ha jobb hela livet..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1124496
March 16, 2007 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Överste herr, en fråga bara.
Om jag skrapar ihop pengar i den mån att jag inte behöver jobba för resten av mitt liv, hur ser du på mig då?
Om jag ärver pengar i den mån att jag inte någonsin behöver jobba, hur ser du på mig då?

Anledningen till att jag frågar är för att jag har ett par vänner åt vänsterhållet som direkt skulle klassat mig överklass och spottat åt mitt håll.

obelix
Member
Medlem
1124497
March 16, 2007 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Vilka utsatta blir sparkade på?
Jag är så trött på det här skitsnacket om att det tas pengar från bidragstagare.
Det som har hänt är att det tas lite mindre pengar från oss som jobbar för våra pengar.

och jag är less på sköt dig själv och skit i andra synen som är mer och mer vanligt, tills den dagen man sitter i skiten själv...

Json_81
Member
Medlem
1124498
March 16, 2007 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Varför inte helt enkelt införa ättestupa och avrätta alla som gått arbetslösa i låt säga 6 månader?
Personligen ser jag stora problem med existensen nu efter mitten av maj, när min A-Kassa sjunker till ~7200:-/månaden efter skatt.
Inget jobb i sikte kan tilläggas.
Egoismen som speglas i mångas inlägg här gör mej smått mörkrädd, och till dessa individers välmående och uppväxt har jag varit med och betalat skatt. Huga.
Man får sannerligen hoppas att ni håller er friska och får ha jobb hela livet..

Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1124504
March 16, 2007 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?

Han har en son och därmed familj att ta hänsyn till ...

//Andreas

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
1124505
March 16, 2007 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1124507
March 16, 2007 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Zap wrote: 7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.

Hade du barn, hade du bil (som kanske dessutom är väldigt nödvändigt om man har barn i en by)?

Sedan måste man ju betala för internet, annars kmr man inte åt NH!!!111elva

För bövelen!

obelix
Member
Medlem
1124510
March 16, 2007 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Zap wrote: 7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.

studentlivet är nåt man väljer själv.

Json_81
Member
Medlem
1124513
March 16, 2007 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Json_81]Om jag inte missminner mig är det inget fel på din hälsa utan du sitter envist och trycker i din lilla by o gnäller över att det inte finns några jobb där. Dags att röra lite på sig kanske?

Han har en son och därmed familj att ta hänsyn till ...

//Andreas

Jag vet det och jag är jäkligt less på att folk använder sina barn som skyddsmurar. Ungar klarar av en flytt, det har de gjort i alla tider så jag förstår inte varför de inte skulle göra det nu.

obelix wrote: [quote=Zap]7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.

Och det är inte barn?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1124514
March 16, 2007 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Skillnaden är väl att i mitt fall är det frågan om permanent boende i lägenhet för 2 pers, eftersom jag även ska har tak över huvudet på sonen.. Sen kan du ju gissa vad det kostar i kläder, mat hygienartiklar mm..

Json_81 wrote:
Jag vet det och jag är jäkligt less på att folk använder sina barn som skyddsmurar. Ungar klarar av en flytt, det har de gjort i alla tider så jag förstår inte varför de inte skulle göra det nu.

Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.
Gör du som du vill med dina barn, mitt sköter jag själv efter vad jag tror är det bästa.

Json_81 wrote: [quote=obelix][quote=Zap]7200;-? Det är väl ungefär det som svenska studenter får klara sig på och fick klara sig på redan innan borgarna tog makten? Dessutom 600:- mer än vad jag fick som student under tre år och klarade mig på utan extra inkomster.

Och det är inte barn?

Min pojk var både planerad och efterlängtad..
Däremot var jag vid tillverkningen av honom fast anställd på fabriken i byn sedan 5 år tillbaks..En fabrik som lades ned 2001.
Jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad. Men med tiden får man andra värderingar. Dock har jag alltid varit på "arbetarens" sida politiskt, för jag har en utopi om att alla är lika mycket värda.(Med vissa reservationer dock.)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
1124525
March 16, 2007 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.
Gör du som du vill med dina barn, mitt sköter jag själv efter vad jag tror är det bästa.

Däremot var jag vid tillverkningen av honom fast anställd på fabriken i byn sedan 5 år tillbaks..En fabrik som lades ned 2001.
Jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad. Men med tiden får man andra värderingar. Dock har jag alltid varit på "arbetarens" sida politiskt, för jag har en utopi om att alla är lika mycket värda.(Med vissa reservationer dock.)

Har du så liten tilltro på dig själv som förälder? Jag har genom åren haft många nyinflyttade klasskompisar i varierande åldrar, ingen av dem har blivit huligan. Självklart får du sköta ditt barn som du vill, men jag vill inte betala för det hur länge som helst.
Jag hade skämts om jag snyltade på andra på det sättet.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1124526
March 16, 2007 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Att säga att han snyltar är väl jäkligt mycket att ta i, speciellt om han inte kan få jobb nånstans. Förvisso kan jag se problematiken i att få jobb där det inte finns jobb, men det är inte så att man bara kan släppa allting och dra dit det finns jobb.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1124527
March 16, 2007 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd] Jo, och många av dessa "flyttebarn" växer upp som huliganer och tok p.g.a otrygg uppväxt.

Har du så liten tilltro på dig själv som förälder? Jag har genom åren haft många nyinflyttade klasskompisar i varierande åldrar, ingen av dem har blivit huligan. Självklart får du sköta ditt barn som du vill, men jag vill inte betala för det hur länge som helst.
Jag hade skämts om jag snyltade på andra på det sättet.

Som sagt var, jag har överseende med dina obstinata påhopp, och det för att jag också varit ung, egoistisk och lättflyttad.

Json_81
Member
Medlem
1124530
March 16, 2007 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Att säga att han snyltar är väl jäkligt mycket att ta i, speciellt om han inte kan få jobb nånstans. Förvisso kan jag se problematiken i att få jobb där det inte finns jobb, men det är inte så att man bara kan släppa allting och dra dit det finns jobb.

Om man absolut ska bo kvar på en plats där det inte finns några jobb så tycker jag att det med all rätt kan kallas snylta.
Självklart ska han inte behöva flytta veckan efter han blivit arbetslös, men det har väl gått något år nu.

ig@dd, ja det kanske är egoistiskt att jag vill behålla så mycket som möjligt av de pengarna jag sliter för, men då är jag egoistisk.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 349
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL