Band of Brothers 2?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Band of Brothers 2?
Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 14, 2004 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Vet någon här om det kommer någon uppföljare till Band of Brothers?

GardenGnome
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
569149
March 14, 2004 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle inte tro det, med tanke på att TV-serien är baserad på boken med samma namn.

Möjligen att man gör någon liknande serie, men knappast Band of Brothers 2.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
569152
March 14, 2004 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Tror de ska komma en serie om livet för soldaterna i Stilla Havsregionen.

http://www.hollywoodreporter.c.....id=1937935

eller lite google på band of brothers pacific

Hogan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1577
569156
March 14, 2004 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

GardenGnome wrote: Skulle inte tro det, med tanke på att TV-serien är baserad på boken med samma namn.

Varför är du så säker på det?, inte första gången man gör så utan att det finns en bok bakom 2'an. Men jag tror inte heller det kommer någon 2'a.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
569161
March 14, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: Tror de ska komma en serie om livet för soldaterna i Stilla Havsregionen.

http://www.hollywoodreporter.c.....id=1937935

Trevligt! 🙂 Vet någon om dom kommer sända BoB på TV4 igen? Missade några avsnitt men får väl köpa DVDn.

GardenGnome
Medlem
569166
March 14, 2004 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Hogan wrote: [quote=GardenGnome]Skulle inte tro det, med tanke på att TV-serien är baserad på boken med samma namn.

Varför är du så säker på det?, inte första gången man gör så utan att det finns en bok bakom 2'an. Men jag tror inte heller det kommer någon 2'a.

Vad skulle BOB2 handla om i sådana fall? Kriget är över för de inblandade i BOB. Möjligen då att man låter BOB2 handla om några andra soldater, men just namnet Band of Brothers är så tätt sammanknippat med Stephen Ambroses bok och just de karaktärerna. Personligen skulle jag tycka det var bättre om de hittade på något annat namn istället för att låta det bli en sorts "uppföljare".

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
569195
March 14, 2004 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Spindel wrote: [quote=ManicBlue]Tror de ska komma en serie om livet för soldaterna i Stilla Havsregionen.

http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/brief_display.jsp?vnu_content_id=1937935

Trevligt! 🙂 Vet någon om dom kommer sända BoB på TV4 igen? Missade några avsnitt men får väl köpa DVDn.

Är väl bara att ladda ner? Kan väl knappast vara olagligt att ladda ner avsnitt som gått på tv?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
569198
March 14, 2004 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

FarsanEdde wrote: [quote=Spindel][quote=ManicBlue]Tror de ska komma en serie om livet för soldaterna i Stilla Havsregionen.

http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/brief_display.jsp?vnu_content_id=1937935

Är väl bara att ladda ner? Kan väl knappast vara olagligt att ladda ner avsnitt som gått på tv?

Det finns ju copyright även på dem. Nu vet jag inte exakt hur det fungerar men spela av filmer från TV och börja massproducera är väl inte riktigt lagligt. Någon som är mer insatt i det här med att spela av från TV? Jag tror man får spela av från TV för eget bruk och inte sälja/visa offentligt. Men jag är inte säker.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
569200
March 14, 2004 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=FarsanEdde][quote=Spindel][quote=ManicBlue]Tror de ska komma en serie om livet för soldaterna i Stilla Havsregionen.

Det finns ju copyright även på dem. Nu vet jag inte exakt hur det fungerar men spela av filmer från TV och börja massproducera är väl inte riktigt lagligt. Någon som är mer insatt i det här med att spela av från TV? Jag tror man får spela av från TV för eget bruk och inte sälja/visa offentligt. Men jag är inte säker.

Japp, man får spela in för eget bruk.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
569201
March 14, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ska man ladda ner episoder så lagligt som möjligt bör man väl prenumerera eller betal licens för de kanaler/den kanalen som har köpt in rättigheter till serien.

GardenGnome
Medlem
569203
March 14, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

I så fall skulle det ju vara "tillåtet" på samma sätt att ladda ner alla filmer som någonsin gått på TV.

PaiN
Member
Medlem
569204
March 14, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Förtydligande: Än så länge är det inte olagligt att tanka ner, åtgärden jag beskrev ovan fungerar nog endast för att lätta sitt eget samvete.

De som sprider episoderna är de som gör fel, de rippar och delar ut, alltså inte för privat bruk. (om de nu inte delar ut av misstag 😉

GardenGnome
Medlem
569206
March 14, 2004 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Pain:

Menade FarsanEddes första inlägg, men orkade inte quota... wink

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
569223
March 14, 2004 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spindel wrote:

Klart du ska ha den på DVD, förstår personligen inte såna som tankar hem filmer o dyl då det är så mkt bättre ljud och bild på DVD, bara ljudet är ju nästan halva filmupplevelsen.

Hogan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1577
569285
March 14, 2004 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

GardenGnome wrote: [quote=Hogan][quote=GardenGnome]Skulle inte tro det, med tanke på att TV-serien är baserad på boken med samma namn.

Vad skulle BOB2 handla om i sådana fall? Kriget är över för de inblandade i BOB. Möjligen då att man låter BOB2 handla om några andra soldater, men just namnet Band of Brothers är så tätt sammanknippat med Stephen Ambroses bok och just de karaktärerna. Personligen skulle jag tycka det var bättre om de hittade på något annat namn istället för att låta det bli en sorts "uppföljare".

Är nog inga problem att hitta en anledning, finns ju filmserier där man gjort vad som hände före 1'an m,m. Att mjölka filmer tills det knappt är något kvar av dom är ju inget nytt.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
569331
March 14, 2004 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Spindel] Trevligt! 🙂 Vet någon om dom kommer sända BoB på TV4 igen? Missade några avsnitt men får väl köpa DVDn.

Klart du ska ha den på DVD, förstår personligen inte såna som tankar hem filmer o dyl då det är så mkt bättre ljud och bild på DVD, bara ljudet är ju nästan halva filmupplevelsen.

Alla kanske inte vill lägga ut 200 kr när man kan ladda ned dem gratis?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
569375
March 14, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print
Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
569401
March 14, 2004 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Spindel] Trevligt! 🙂 Vet någon om dom kommer sända BoB på TV4 igen? Missade några avsnitt men får väl köpa DVDn.

Jag kan inte mer än hålla med. I min åsikt så är det helt klart värt pengarna man betalar för att få så bra bild och ljud som man faktiskt oftast får i dagens produktioner.
Och kom inte och snacka något om att "DVDRips" och fan vet vad allt heter, håller lika hög kvalitet som en "riktig" DVD, för då får ni smisk.

För övrigt anser jag att det är lågt att ladda ner film...

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
569589
March 14, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Men snälla måsta allt handla om Amerikanarna och deras tapperhet?

Kan det inte komma en kirgsfilm om modiga Polska soldater som slogs ute i skogarna ??

Skämt åsido, men skulle gärna vilja se en krigsfilm som handlar om slaget vil El alaymen *stavning*

PaiN
Member
Medlem
570222
March 15, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Men snälla måsta allt handla om Amerikanarna och deras tapperhet?

Kan det inte komma en kirgsfilm om modiga Polska soldater som slogs ute i skogarna ??

Skämt åsido, men skulle gärna vilja se en krigsfilm som handlar om slaget vil El alaymen *stavning*

Va du gnäller på amerika. 😛 Vik hädan commie! 😉

Tips på film (efter snabb sökning på imdb(mitt andra hem(imdb that is))): http://www.imdb.com/title/tt0329042/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 180
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL