March 10, 2002
Okej, nu är det såhär att under en tid har jag sett att det dragits pengar från mitt konto. Det visade sig att banken börjat ta en avgift på 10kr för uttag ur annan automat än deras. Får de verkligen göra såhär? Jag fick reda på vad det var då jag läste tidningen förra veckan. Men de har dragit pengar från mitt konto under 3-5 veckors tid. Fick även hem ett brev om det idag.
Att de tar en avgift tror jag säkert inte är några problem med, men att göra detta utan att informera sina kunder först. Det kan inte vara rätt. >_< Vad tror ni? Fall för Sverker eller? 😀
May 10, 2005
Har också en fristående bank inom FSB (Färs & Frosta). Fick information om detta i samband med ett kontoutdrag (det som dråsar ner i brevlådan varje kvartal eller något ditåt) i september tror jag. Det är inte att du bara har missat det?
Tror detta började den 10:e eller 15:e oktober.
För övrigt så är det för jävligt att bankerna tar betalt för att man ska komma åt sina pengar (som är på ett konto utan ränta dessutom). Jag funderar allvarligt på att byta bank p.g.a. detta.
//jo
September 5, 2001
Ctrl wrote: FSB har väl tagit ut avgift för det ett bra tag ? Iaf mig veterligt sedan ett år tillbaka.
Det stämmer.
Men nu har dom väl ändrat till 12:- per uttag oavsett automat. Hörde pappa muttra buttert om detta.
Själv har jag Länsförsäkringar Bank, tar sällan ut pengar(kostar f.ö. inget) och är glad med en fast avgift på 198:-/år.
March 19, 2003
SEB, årlig avgift för Internetbank och VISA kort, inte så mycket mer en det.
Eller VISA't är nog ingen årlig avgift på utan typ 15:- i månaden.
Men man kan ta ut över allt och det kostar inget.
Men ifall utag kostar så är det välla bättre att handla med kortet direkt?
Jag brukar aldrig ta ut pengar utan alltid handla med kortet, har jag pengar på fickan så känns det alltid som att man bara tappar dem eller köper godis för allt.
December 25, 2000
De får göra så, så länge de följer avtalet du ingått med dem. Kanske dags att läsa vad du skriver på?
I Finland har de bytt ut alla bankautomater mot samma "modell" så kvittar var man tar ut pengar alla är Solo-automater. Före det så kostade det mig veteligen att ta ut i en annan banks automat.
November 5, 2002
Har Ösgöta Enskilda Bank som förut var helt fristående men nu gått med hos Den Danske Bank. Kommer inte ihåg vad årsavgiften är, men inte mycket iaf. Ingår Internetbank, telebank, mastercard och annat. Allt som behövs iaf. Riktigt smidig internetbank för övrigt. Mycket änklare att hantera än tjejjens (fsb) 😛
I början tog de ut mågon liten avgift typ 1kr eller nåt om jag tog ut från Minuten. Kunde ju undvika det ganska lätt då jag typ aldrig springer förbi nån minuten utan bara Bankomater.
Inte ofta jag behöver ta ut pengar, men ibland behövs det ju. Verkar urdumt att det ska kosta att ta ut lite cash.
Här nere i centrum så finns 3 minuten på samma ställe medand bankomaterna är mer utspridda. Verkar ganska dumt i mina ögon att inte sprida ut dem.
Finns det inte bra många fler bankomater än minut-maskiner?
March 10, 2002
jo wrote: Har också en fristående bank inom FSB (Färs & Frosta). Fick information om detta i samband med ett kontoutdrag (det som dråsar ner i brevlådan varje kvartal eller något ditåt) i september tror jag. Det är inte att du bara har missat det?
För övrigt så är det för jävligt att bankerna tar betalt för att man ska komma åt sina pengar (som är på ett konto utan ränta dessutom). Jag funderar allvarligt på att byta bank p.g.a. detta.
//jo
Så du håller också till i hjärtat av Skåne. ;P
Jag satt faktiskt och kolla igenom lite papper igår (har inget Internet hemma atm :<) Såg ingenting om detta.
BarateaU wrote: SEB, årlig avgift för Internetbank och VISA kort, inte så mycket mer en det.
Eller VISA't är nog ingen årlig avgift på utan typ 15:- i månaden.
Men man kan ta ut över allt och det kostar inget.
Men ifall utag kostar så är det välla bättre att handla med kortet direkt?
Jag brukar aldrig ta ut pengar utan alltid handla med kortet, har jag pengar på fickan så känns det alltid som att man bara tappar dem eller köper godis för allt.
Ibland behöver man kontanter. Då det bara finns en uttagsautomat i byn som tillhör Sparbanken så är det svårt. Men nu har tydligen banken ordnat ett avtal med de lokala handlarna så man ska kunna ta ut pengar där.
Sen finns det fortfarande kebabhak som inte tar kort. :<
May 10, 2005
Dehman wrote: [quote=jo]Har också en fristående bank inom FSB (Färs & Frosta). Fick information om detta i samband med ett kontoutdrag (det som dråsar ner i brevlådan varje kvartal eller något ditåt) i september tror jag. Det är inte att du bara har missat det?
//jo
Så du håller också till i hjärtat av Skåne. ;P
Jag satt faktiskt och kolla igenom lite papper igår (har inget Internet hemma atm :<) Såg ingenting om detta.
Japp, det gör jag! 😀
Hittar inte pappret där det stod nu givetvis, men jag vill bestämt minnas att det var i samband med ett kontoutdrag. I övrigt så tycker jag nog att detta är en så pass stor förändring att det motiverar ett separat brev.
Gå in till banken och klaga! Vem vet, de kanske bjuder på avgifterna för den tid som du inte visste om förändringen.
Inget internet? Stackare, jag lider med dig (i värsta fall kan du ju kila ner till Max i Lund och låna deras hotspot i samband med att man tar en burgare )!
//jo
February 4, 2003
Edvuld wrote: Banker är rätt sjuka egentligen. De tjänar fett med pengar, ger ingen ränta, och tar dessutom ut avgifter för att man lånar ut sina pengar till dem.
Eller så är det du som är "sjuk" som inte fixar en bättre bank som exempelviss ICA Banken som dels har hyffsat bra sparränta i dagsläget. Plus att de inte har några som helst avgifter för uttag. Inte ens i utlandet i princip.
June 30, 2001
skinner wrote: Har HB, inge utgifter vart än i världen jag tar ut pengar (Sverige inkluderat)
Japp, handelsbanken är förjävla bra. Krånglar sällan och är relativt billiga. Om de nu mot all förmodan skulle börja ta betalt, så är det bara be kassörskan lägga på ett par hundringar.
September 20, 2001
davidhellmyrs wrote: [quote=Edvuld]Banker är rätt sjuka egentligen. De tjänar fett med pengar, ger ingen ränta, och tar dessutom ut avgifter för att man lånar ut sina pengar till dem.
Eller så är det du som är "sjuk" som inte fixar en bättre bank som exempelviss ICA Banken som dels har hyffsat bra sparränta i dagsläget. Plus att de inte har några som helst avgifter för uttag. Inte ens i utlandet i princip.
Kan också vara så att det är du som är "sjuk" som inte läser tillräckligt noga, för då hade du sett att jag inte klagar på min bank, utan på "banker" i obestämd form. Kunde iofs lagt till ett "vissa" framför, men jag kände för att generalisera.
2 Guest(s)