May 19, 2003
olfen wrote: har haft visa på fsb sen jag var 16
Hmm, har funderat på det där jag med. Har för mig att man måste vara 18 år, plus att dom kollar ens inkomst så att dom kan tillåta en att ha VISA (då det är kreditkort).
Men du har ju ett, och min kompis har också ett (även han 17, som mig) så börjar fundera på hur det egentligen är.
Just nu har jag Maestro.
April 30, 2004
L0rden wrote: Vad kostar ett electron att ha då?
http://www.nordea.se/sitemod/d.....pid=777212 (ungdom)
Svårt att leta lite?! :arg: 🙂 😛
//Kontrast
June 23, 2002
skinner wrote: Handelsbanken har 13 för maestro och 16 för VISA/Mastercard. När man är 13 får man skaffa sk telfonbank men 16 för internetbank.
Enligt Nordea.se måste man beställa VISA med skrapkoderna eller ringa Nordea, även då behövs skrapkoder. Det går inte få förrens man är 18.
December 5, 2002
macrus wrote: [quote=skinner]Handelsbanken har 13 för maestro och 16 för VISA/Mastercard. När man är 13 får man skaffa sk telfonbank men 16 för internetbank.
Enligt Nordea.se måste man beställa VISA med skrapkoderna eller ringa Nordea, även då behövs skrapkoder. Det går inte få förrens man är 18.
Jag hade VISA Electron när jag var 16, men skaffade vanligt VISA när jag var 17. Hos Nordea.
Är man pluskund eller har föräldrar som är det ska det inte vara några problem. (dvs att man har alla sina konton på Nordea)
January 4, 2001
Dehman wrote: [quote=.ToL]Jag får en känsla av att man bara gör av med mer pengar om man har sånt kort. Därför jag aldrig skaffade sånt. Men dom frågade om jag ville ha ett innan. Tror jag var under 18 då.
Jo det är sant, ingen hit att ha med sig betalkort på krogen. :>
Ingen hit? Vad ska man annars göra när cashen tar slut då? Sluta dricka?
😛
2 Guest(s)