August 22, 2005
Blev bannad av en hubb på DC pga ett misstag, någon lånade min ip och gjorde intrång i en OP.
Jag har en statisk IP, trots att jag har ADSL, har ej ändrats sen jag fick skiten trots att jag stänger av och är inaktiv länge.
JAg läste om proxy, och undrar om det kan vara lösningen. Om jag kan komma in i hubben om jag är bakom en proxy?
Hur gör man i så fall?
August 8, 2001
Du är bannad av en anledning, försök inte att kringgå den, slå istället den kompis som fick det bannen.
Vad skulle ni säga om alla spammare därute på nätet fick sina ip och hostmasker unbannade varje vecka och kan fortsätta sin regelbunda floodning av forum och irc chatter. Hur kul vore det??
Allså försök inte att komma förbi bannen. Okay du kanske är oskyldig men ta isåfall alla tilltänkta lösningar privat.
April 1, 2001
On 2002-04-19 17:35, fiskpinnen wrote:
Du är bannad av en anledning, försök inte att kringgå den, slå istället den kompis som fick det bannen.Vad skulle ni säga om alla spammare därute på nätet fick sina ip och hostmasker unbannade varje vecka och kan fortsätta sin regelbunda floodning av forum och irc chatter. Hur kul vore det??
Allså försök inte att komma förbi bannen. Okay du kanske är oskyldig men ta isåfall alla tilltänkta lösningar privat.
Det kan inte sägas bättre än så Du har såå rätt så..
May 8, 2001
Nu är det beklagligt att du har råkat illa ut om du nu är oskyldig, men annars så tycker jag det är helt rätt att man går hårt fram mot spammare och folk som fuskar på spelservrar...
(Nackdelen med fast ip kanske ?)
Mvh..
[ Detta Inlägg ändrades av: laphroaig den 2002-04-23 06:02 ]
December 26, 2001
On 2002-04-20 19:35, Elysion wrote:
Är det bara jag som ser att nån person i denna tråd brukar snacka om diverse warez... Precis i gråzonen...Ledsen om det är personligt påhopp men jag börjar seriöst tröttna.
Dc är kanske precis i gråsonen för jag tror inte det är så många som använder det till att bytta hemma gjord musik med 😀 Men en sak som många har det till är ju att ladda ner film. Och om jag har fattat det rätt så är det lagligt så....
1 Guest(s)