September 1, 2002
Tjo,
Har generande nog dragit på mig en himla massa extrakilon sedan jag slutade med boxningen. Vägde förrut 85 men nu hela 98kg så det är alltså 13 kilo fett som lagts på.
Behöver en effektiv bantningskur då jag inte har stora möjligheter att träna så mkt pga tidsbrist. (Spelar dock fotboll, fast som målvakt).
Tänkte om man skulle pröva något naturmedel för bantning i kombination med nyttig mat men är lite osäker på sånt här. Har ju aldrig behövt banta tidigare 🙂
Någon som har ett förslag eller tre?
September 1, 2002
MrWeizel wrote: Minskat intag av "fel" mat och gå istället för köra och sånt? Ända som håller långvarigt är ändrad kost och mer motion, bantningskurer kostar bara pengar. 🙂
Ja det är klart, men jag tänkte om någon visste någon slags hjälp på vägen, viss kost för effektiv förbränning osv. Känner mig jävligt tung så jag vill att det skall gå lite snabbare, dina förslag funkar självklart men tar extremt lång tid. 😉 Är lite otålig av mig.
May 27, 2004
Kofein ökarförbränningen finns bland annat i kaffe. Funkar riktigt bra att ta en kopp kaffe innan man går ut och går. Gå då innan frukost det är ruggigt effektivt.
Äppelsidervinäger ökar ocksåförbränningen ganska gott också. Går att köpa i en välsorterad mataffär typ maxi
September 1, 2002
serdna wrote: Kofein ökarförbränningen finns bland annat i kaffe. Funkar riktigt bra att ta en kopp kaffe innan man går ut och går. Gå då innan frukost det är ruggigt effektivt.
Äppelsidervinäger ökar ocksåförbränningen ganska gott också. Går att köpa i en välsorterad mataffär typ maxi
Äppelcidervinäger har jag kikat lite på, men det låter lite läskigt 🙂
Kaffe är nog det vidrigaste jag någonsin smakat, fungerar koffeintabletter mån tro?
November 23, 2001
Kör Viktväktarna, gå en gång på ett intromöte, köp "Butiksguiden" (som visar poäng på alla varor som finns typ) och börja protokollföra vad du äter. Det hjälper mer än du tror och du kommer kunna äta allt du är van med, även om det kostar. Så man lägger ofta om matvanorna lite för att få så mycket mat som möjligt varje dag.
December 24, 2002
Rimonabant (generic acomplia), finns att få tag på diverse "skumma" nätaffärer. Har skrivits mycket om det i tidningar osv. men har inte släppts officiellt än i Sverige. Passa på och köp den nu innan den antagligen blir receptbelagd eller klassad som hälsofarlig vara eller något sådant.
September 1, 2002
Loggo wrote: Rimonabant (generic acomplia), finns att få tag på diverse "skumma" nätaffärer. Har skrivits mycket om det i tidningar osv. men har inte släppts officiellt än i Sverige. Passa på och köp den nu innan den antagligen blir receptbelagd eller klassad som hälsofarlig vara eller något sådant.
Det där pillret verkar mkt bra, men det känns lite läskigt 🙂 Ska ta och läsa in mig lite mer på det! Tack.
May 10, 2002
Jag har sen snart en månad börjat gå ner i vikt.
Slutat med det mesta godis, dricka, snacks etc.
Istället för 6 mackor och 1l mjölk typ 2(fullkorns)mackor och ett glas mjölk till kvällsfika.
En portion istället för två lunch/middag.
En frukt lite då och då.
Dricka mer vatten.
Gå på långpromenader ett par gånger i veckan.
Sen förra veckan har jag testat Stackers 7(innehåller bl.a koffein och ma-huang(stavning?)) också och jag måste säga att dom fungerar verkligen. Både på att det tar bort hungerkänslan och att det ger en energi-kick.
http://www.stackers.nu/
Har tagit lång promenader varje dag sen i söndags på mellan 1-3 timmar långa i rask till normal tempo. Annars brukar jag gå varannan dag.
Sen har jag Da Vince Koden på mp3-spelarn när jag går ut så det gör allt mycket roligare. 😉
Hur har det gått? 10kilo lättare!
Sen mår jag mycket bättre och är gladare så helt klart värt det.
Visserligen gjorde jag samma sak före AB gjorde en artikel om han med...
Uffe-metoden - http://www.aftonbladet.se/vss/.....52,00.html
Den fungerar.
September 1, 2002
Promenad 1 - 3 timmar är en omöjlighet, har inte tid. Men visst sluta dricka läsk satte jag i verket i förrgår 🙂
Ska troligtvis plocka fram mina gamla hantlar & skivstång som jag la åt sidan när jag fick tillgång till gym via boxningen.
Hur mkt ger hemmaträning med hantlar / bänkpress egentligen?
Tänkte börja jogga till och från fotbollsträningen så fort det blir lite mer barmark.
May 27, 2004
Klart koffein tabbleter fungerar men kan vara lite beroendeframkallande men jag bantade så innan tävlingar ibland. Du säger att du vill gå ner fort gör inte det!! då tappar du muskler som du behöver för att hålla vikten sedan. STora muskler leder till högre förbränning.
December 5, 2002
Dinos wrote: Promenad 1 - 3 timmar är en omöjlighet, har inte tid. Men visst sluta dricka läsk satte jag i verket i förrgår 🙂
Ska troligtvis plocka fram mina gamla hantlar & skivstång som jag la åt sidan när jag fick tillgång till gym via boxningen.
Hur mkt ger hemmaträning med hantlar / bänkpress egentligen?Tänkte börja jogga till och från fotbollsträningen så fort det blir lite mer barmark.
Då ser du till att skaffa dig tid till ett riktigt gym...
Morgonpromenader är ett mycket effektivt sätt att få fart på förbränningen, men detta kanske inte var en möjlighet för dig.
Vad gäller Stackers och dylikt så fungerar dom väl självklart på sitt sätt, MEN glöm inte bort att det ofta är massa ersättningsämnen och besläktade ämnen till sånt som inte är tillåtet att inta, just pga att det tar död på dina hungerkänslor... Stackers är i min mening bra om du köper rätt grejer och att du själv vet att du fortfarande kommer käka samma mängd mat när du tar Stackersen som utan dem och bara ha det för själva kicken.
Jag t.ex. får i mig lite effe innan jag kör igång på gymmet för att få den där kicken som man ofta inte har när man kommer direkt från skolan/jobbet och ska köra ett tungt pass, då hjälper det verkligen!
Är det något annat du undrar över vad gäller Stackers så får du gärna fråga mig på MSN.
December 5, 2002
serdna wrote: Klart koffein tabbleter fungerar men kan vara lite beroendeframkallande men jag bantade så innan tävlingar ibland. Du säger att du vill gå ner fort gör inte det!! då tappar du muskler som du behöver för att hålla vikten sedan. STora muskler leder till högre förbränning.
Precis som "serdna" här ovan nämner så kan du bli beroende av Stackers, därför gäller det att man verkligen har koll på vad man stoppar i sig.
Koffein-kicken tappar man dock lättare efter ett tag då man vänjer sig lättare vid det. En annan som druckit lite för mycket läsk/kaffe får ingen kick av koffein alls längre om man inte överdoserar rejält 😛
September 1, 2002
Tid att åka till gym har jag tyvärr inte, närmsta gym är en bit bort. Min enda tid till sådant går till fotbollen. Därför tänkte jag på mitt gamla "hemmagym" som man kan köra loss på när tiden finnes.
Småmissbrukat Coca-Cola i några månader nu så någon koffeinkick lär jag inte få, men jag tänkte mest på förbränningen.
Morgonpromenad skulle jag gärna ta om jag hade tid. Har en liten lucka varje dag på nån timme på eftermiddagen, kanske lite jogging då skulle göra susen.
July 19, 2001
Drick bara vatten, käka mycket frukt och käka väldigt lite. Gå istället för att ta tuben och så.
Läs det här:
http://health.howstuffworks.com/diet.htm
3 Guest(s)