Bantningskur - naturmedel osv|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bantningskur - naturmedel osv
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
1019488
March 2, 2006 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ÄppelcidervinĂ€ger har hĂ„llt barn friska i decenier, bra grejer.

Ska du tappa vikt sÄ Àr rÀtt kost det viktigaste, TrÀnar du ökar du förbrÀnningen och fÄr bÀttre resultat i din strÀvan till viktnergÄng.

Det första du ska inskaffa Àr Omega 3, det Àr ett mÀttat fett som Àr betydligt mycket bÀttre Àn omÀttat fett(djurfett), Fisk Àr vÀldigt bra dÄ det oxÄ innehÄller den nyttigare typen av fett.
Stek mat i teflonpanna och anvÀnd olivolja istÀllet för smör.

Trycker du inte i dig fett sÄ gör inte kroppen slut pÄ fett.

Kort o gott ska du göra slut pĂ„ mer kalorier Ă€n vad du stoppar i dig, om du vill gĂ„ ner i vikt och behĂ„lla din lĂ„ga vikt sĂ„ bör du inte tappa fett snabbare Ă€n Âœ kilo i veckan.

Atkins diet funkar, du kan tappa mÄnga kilo pÄ kort tid men det Àr inte hÀlsosamt att ha sÄ enformig kost en lÀngre period.

Jag rekomenderar att du skuttar in pÄ forumet Kolozzeum och luslÀser trÄdar som handlar just om fettminskning, tro mig all info du behöver finns redan om du söker.
HÀr har du en bra början.
http://www.kolozzeum.com/koloz.....hp?t=26881

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1019490
March 2, 2006 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tackar, det var intressant lÀsning.
Jobbigt om man ska hÄlla pÄ och rÀkna pÄ massa saker hela tiden.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1019493
March 2, 2006 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Tackar, det var intressant lÀsning.
Jobbigt om man ska hÄlla pÄ och rÀkna pÄ massa saker hela tiden.

eh det Àr bara i början, tillslut sÄ har man ett ungifÀrligt vÀrde i huvudet sÄ det Àr bara att anvÀnda sig av ögonmÄtt.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1019510
March 2, 2006 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du absolut mÄste banta och inte kan trÀna sÄ Àr GI-metoden riktigt bra.
Fredrik Paulun har skrivit flera kokböcker med mÄnga bra recept och framför allt Àr de riktigt goda oxÄ.
Kan starkt rekommendera detta förutsatt att du har tid till matlagning.
De flesta recepten Àr lÀttlagade och tar inte mer tid Àn annan matlagning.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1019513
March 2, 2006 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Koffein Àr inte sÄ bra om man ska gÄ ner i vikt pÄ ett hÀlsosamt sÀtt.
BÀsta tipsen jag kan ge Àr att titta pÄ Du Àr vad du Àter.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1019568
March 3, 2006 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Efter att ha lĂ€st det dĂ€r blir jag lite orolig 🙁 Tar ju Ă„r och dagar att förbrĂ€nna fett. Jisses...

Skitsnack Àrligt talat !
Det tar inte alls Är och dagar att fÄ bort lite fett. Det Àr bara att sÀtta igÄng med att röra pÄ dig och förÀndra kostintaget och det utan att ta till hokuspokus.

Om inte gratis sÄ bra mycket billigare Àn en diverse tabletter som i mÄnga fall lustigt nog mest Àr placebo.

BĂ€rz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
1019575
March 3, 2006 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

Min pappa gick ner ca 15 kilo pÄ 11 mÄnader.

Han slutade Àta Potatis och ris helt, istÀllet Ät han egenwokade grönsaker till nÀstan all kost.

Han Ät mycket omelett och lÀttare mat och dessutom var han ute och gick och motionerade i stort sett varje dag. En halvtimmes promenad i rask takt rÀcker.

Att gÄ ner i vikt Àr inte sÀrskilt svÄrt, tidskrÀvande? Relativt. Allt handlar om din viljeförmÄga, du mÄste vilja gÄ ner i vikt annars Àr det bara att ge upp direkt.

Dinos
Member
Medlem
1019583
March 3, 2006 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Hur Àr det med styrkepass innan frukost? Kan kanske vara vÀrt besvÀret att gÄ upp en timme tidigare och köra lite pÄ hemmagymmet.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
1019598
March 3, 2006 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

du kan ju alltid bli amfetaminist.. kilona bara rasar.
fast det Àr naturligtvis inget jag nÄgonsin skulle rekommendera, eftersom det finns en jÀvla massa andra biverkningar som inte Àr lika "trevliga". sÄ prova inte det, nÄgon av er..

men ett riktigt tips frÄn min sida som jag VET funkar - bli vegetarian. det kanske verkar drastiskt, men jag lovar dig, du mÄr bÀttre, kÀnner dig sundare och friskare och dessutom gÄr du ner i vikt (beroende pÄ vad du Àter dÄ sÄklart). du gÄr inte ner jÀttemycket i vikt, men du kommer definitivt att mÀrka skillnad i din allmÀnna hÀlsa. sen Àr det klart att en köttbit ibland inte skadar, men om du orkar sÄ Àt helvegetariskt sÄ ofta du kan. bönor, Àrter och linser ersÀtter proteinet du fÄr frÄn köttet, Àt mycket c-vitamin (apelsiner, jordgubbar, broccoli, blomkÄl). om du inte klarar dig utan sjÀlva köttsmaken finns det vegetariska alternativ till det ocksÄ i form av t.ex quornfÀrs och quornbiffar.
men det Àr klart, det finns ju skrÀp- och snabbmat inom det vegetariska ocksÄ. undvik dessa saker och laga din egen mat pÄ fÀrska eller frysta grönsaker. och som sagt, Àt mycket proteinrikt kÀk!

Dinos
Member
Medlem
1019603
March 3, 2006 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Nej fy fan! 😀 Det finns inget godare Ă€n en stor köttbit! Bönor Ă€r det mest vidriga jag vet, smakar ju bara papper och Ă€r strĂ€vt och jĂ€vligt.

Men standardfödan ska nog bli en stor köttbit med en grönsallad till.

Körde en del affe i min ungdom sÄ det klarar jag mig utan.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
1019620
March 3, 2006 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Nej fy fan! 😀 Det finns inget godare Ă€n en stor köttbit!

Varför Àr alla sÄ galna i kött?! det Àr ju inte ens speciellt gott.
be a little open minded..

PaCk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1019623
March 3, 2006 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Maten Àr 90%, har inte lÀst allt men som nÄgon skrev sÄ Àr promenader pÄ morgonen före frukosten effektivt, bara 20 minuter eller nÄgot Àr bÀttre Àn inget, pÄ morgonen ligger nÀmligen insulinnivÄn rÀtt. Sluta Àta raffinerat socker, tÀnka sig pÄ med maten, ingen mer snabbmat eller godis. Om du Àter mycket av det mindre sÄ vÀlj helt enkelt bort t.e.x lÀsk och snabbmat och tilllÄt dig sjÀlv Àta lite godis/chips/popcorn.

naturkurer beror ju mycket pÄ vad det Àr i dem, tÀnk pÄ att "naturliga" produkter Àven kan vara extremt hÀlsoskadliga. Man hittar mycket efedrin och andra mindre bra saker. Skit i natirprodukter och bantningsmedel, stoppa helt enkelt i dig mindre Àn vad du gör av med. LÀgger en liten lÀnk till vad jag ska börja kÀka nu.

http://img48.imageshack.us/img.....eff9zq.jpg

gl

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
1019646
March 3, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Hur Àr det med styrkepass innan frukost? Kan kanske vara vÀrt besvÀret att gÄ upp en timme tidigare och köra lite pÄ hemmagymmet.

Inget styrkepass innan frukost, det Àr alldelles för krÀvande pÄ tom mage, eller ja. Det beror vÀl pÄ hur lÀnge du ska köra och vad du ska trÀna. Men jag föreslÄr morgonpromenader, och har du inte tid med det sÄ trÀna tungt med ditt hemmagym nÀr du nu hinner

MVH Daniel

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1019690
March 3, 2006 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

efedrin, koffein

Dinos
Member
Medlem
1019703
March 3, 2006 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Crap, sĂ„g nu att jag bara har 2x40, 4x15 och 4x10KG vikter. Resten har förvunnit 🙁
Hur Àr det att köra styrketrÀning med lÀtta vikter? BrÀnner man nÄgot fett? KÀnns om om man borde det dÄ jag blir tvungen att göra bra mÄnga fler reps.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1019764
March 3, 2006 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Efedrin fungerar...
Köp pÄ http://www.naturensdroger.se eller http://www.smartbar.nu

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1019793
March 3, 2006 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Efedrin fungerar...
Köp pÄ http://www.naturensdroger.se eller http://www.smartbar.nu

Gör inte efedrin bara sÄ man orkar mer?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1019794
March 3, 2006 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Men, Àta riktig mat och röra pÄ sej Àr nog en bra början..
SjÀlv praktiserar jag mest bara det förstnÀmnda..
Lustigt att lÀsa vad en del skriver, farligt med tobak, kaffe, kött etc etc, men kemiska preparat drar man sej inte för att inmundiga??
:cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD

Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1019805
March 3, 2006 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Men, Àta riktig mat och röra pÄ sej Àr nog en bra början..
SjÀlv praktiserar jag mest bara det förstnÀmnda..
Lustigt att lÀsa vad en del skriver, farligt med tobak, kaffe, kött etc etc, men kemiska preparat drar man sej inte för att inmundiga??
:cy:

Alldeles riktigt, det Àr helt uppÄt vÀggarna hur instÀllningen till en diverse kemiska preparat Àr.
Jag har provat efedrin en gÄng och det gör jag aldrig mer om.
Blev en helt puckad kÀnsla i kroppen. :cy:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1019810
March 3, 2006 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Som biokemist frÄnsÀger jag mig alla snabbkurer och sÀger det mest uppenbara: rör pÄ dig och Àt rÀtt. Inte svÄrt och det ger mer Àn effekt bara nu.
Om du hÄller pÄ med naturmedel och annat skit aktiverar du kroppens system pÄ ett konstgjort sÀtt sÄ nÀr du slutar ta dessa sÄ slutar Àven aktiveringen av dessa. Du mÄste se till att kroppen sjÀlv startar förbrÀnningen och att du gör detta pÄ ett regelbundet sÀtt.

Att hÄlla pÄ och larva med konstgjort smÀck och naturmedel ger svaga effekter till en början och inget alls i lÄnga loppet. Nej res pÄ arslet och gÄ en svÀng, och inte ner till pizzerian dÄ. SÄ fruktansvÀrt sjÀlvklart egentligen.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 184
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL