Bantningskur - naturmedel osv|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bantningskur - naturmedel osv
The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
sp_UserOfflineSmall Offline
1019821
March 3, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars så funkar Gi-metoden utmärkt. Har gått ner 10 kilo på 5 veckor det är bara att helt avstå från produkter med kolhydrater. Pasta, ris potatis, soker, mjöl osv. Det finns även en hel del gömda kolhydrater eller som omvandlas till kolhydrater vid nerbrytning, t.ex laktosen i mjölk , koffein osv. Annars så kan man äta nästan hur mycket som helst. Brukar käka omelett till frukost en stor köttbit till middag sen är det bara att dra på med olika grönsaker som t.ex. broccolie, spenat, paprika osv. Man blir visserligen lite trött i början och om manb brukar äta mycket saker med mycke socker i så får man lite abstinens den första veckan (då socker är en av de starkast beroendeframkallande ämne som finns). Sen börjar kilona rasa gick ner 3,5 kilo första v ecka sen gickj jag ner nästan 1,5 kilo i veckan. Den stora viktnergången kan visserligen bero på att jag hade nästan 45kilos övervikt när jag började borde igentligen ligga på runt 95-100 med min längd.

Kan ju också nämna att jag knappt motionerat alls gått med hunden i 30 min varannan dag i lungn takt blir inte en svettig.

En anna viktig sak är att man verkligen måste tänka sig för vad man äter då det är en hel del saker som man inte kan få i sig t.ex C-vitamin då man ej får äta frukt då fruktos (fruksocker) är en kolhydrat. Så man måste ta C-vitamin tillskott. Jag kör med Beroccas vitamin brustabletter från apoteket, det smakar nästan som fanta.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1019825
March 3, 2006 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Annars så funkar Gi-metoden utmärkt. Har gått ner 10 kilo på 5 veckor det är bara att helt avstå från produkter med kolhydrater. Pasta, ris potatis, soker, mjöl osv. Det finns även en hel del gömda kolhydrater eller som omvandlas till kolhydrater vid nerbrytning, t.ex laktosen i mjölk , koffein osv. Annars så kan man äta nästan hur mycket som helst. Brukar käka omelett till frukost en stor köttbit till middag sen är det bara att dra på med olika grönsaker som t.ex. broccolie, spenat, paprika osv. Man blir visserligen lite trött i början och om manb brukar äta mycket saker med mycke socker i så får man lite abstinens den första veckan (då socker är en av de starkast beroendeframkallande ämne som finns). Sen börjar kilona rasa gick ner 3,5 kilo första v ecka sen gickj jag ner nästan 1,5 kilo i veckan. Den stora viktnergången kan visserligen bero på att jag hade nästan 45kilos övervikt när jag började borde igentligen ligga på runt 95-100 med min längd.

Kan ju också nämna att jag knappt motionerat alls gått med hunden i 30 min varannan dag i lungn takt blir inte en svettig.

En anna viktig sak är att man verkligen måste tänka sig för vad man äter då det är en hel del saker som man inte kan få i sig t.ex C-vitamin då man ej får äta frukt då fruktos (fruksocker) är en kolhydrat. Så man måste ta C-vitamin tillskott. Jag kör med Beroccas vitamin brustabletter från apoteket, det smakar nästan som fanta.

Det där låter mer som atkins, GI bygger på att man äter långsamma kolhydrater, inte att man utesluter dem helt.
Iaf har jag fattat det så.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1019826
March 3, 2006 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

GI-metoden är värdelös om man behöver energi i vardagen, måste anstränga huvud eller kropp, men har man en monoton vardag utan direkta utmaningar kan det vara bra efterom GI gör en slö och trög.

Same shit, med Atkins.

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1019831
March 3, 2006 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: GI-metoden är värdelös om man behöver energi i vardagen, måste anstränga huvud eller kropp, men har man en monoton vardag utan direkta utmaningar kan det vara bra efterom GI gör en slö och trög.

Same shit, med Atkins.

//Andreas

Inte med de recepten jag sett/testat.

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1019838
March 3, 2006 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Gi metoden och atki9ns är samma sak. Det finns dock tre olika faser i Gi-metoden då fas ett som man går ner väldigt mycket i vikt då får man knappt ätta några kolhydrater alls, max 20g/dag. Sen i fas 2 som är lite lägre takt i viktminskningen så får man ätta en kolhydrat om dan typ kanske en tallrik youghurt, en fruksallad, osv. sen i fas tre då så ska man bara undvika snabba kolhydrater t.ex pasta och andra raffinerade kolhydrater t.ex. socker. Finns en hel del sidor som berör ämnet t.ex. GI viktkoll tror visserligen att det är en betalsida men är inte säker., min morsa brukar kolla på den då hon också kör med GI. Det där angående trötthet så visst var man trött i början men när man ko0mmit igenom de första två veckorna så är det inte värre en vanligt, iallafall så länge man har en jämnt matintag ca 4ggr/dag. Sen kan man äta nötter och dylikt imellanåt, brukar ta en förp keso med krossade nötter till mellanmål när jag känner mig hungrig.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1020523
March 5, 2006 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

För att tappa kilon ska du sluta äta mat, äta väldigt lite - extrem deffa.
Eller så gör du om det fettet till muskler och börjar träna som fan.

Det finns inga genvägar till framgång... eller fettförbränning.

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1020635
March 6, 2006 - 4:01 am
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: För att tappa kilon ska du sluta äta mat, äta väldigt lite - extrem deffa.
Eller så gör du om det fettet till muskler och börjar träna som fan.

Det finns inga genvägar till framgång... eller fettförbränning.

Fel Fel Fel du ska alldrig göra så. om man slutar ätta eller äter väldigt lite så kommer kroppen tro att det är svält på gång och dra ner kroppens förbränning så att den drar ut på kroppens reserver vilket kommer leda till att man misnkar väldigt långsamt i vikt. om man vill minska i vikt så ska man tvinga kroppen att förbruka fett istället för kolhydrater som igentligen är den huvudsakliga energikällan för kroppen. Fet är deremot en långsammare energikälla som kroppen sparar för att använda när den behövs, som i t.ex. svälttider. I dagens moderna samhälle så finns inte den risken utan fetet lagras istället på vissa delar av kroppen såsom mage och lår. Kroppen kalrar sig nämligen enbart på de kolhydrater som tillförs. om man då inte får i sig tillräkligt med kolhydrater så kommer man istället att bränna fet. Som i slutändan kommmer leda till en minskad vikt. Och som de flesta vet så bränner muskler väldigt mycket fett så om man ätter kolhydrat fattig kost och samtidigt tränar så kommer man att gå ner 2-6 kilo i månaden kanske mer beroende på vad man började på för vikt.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1020705
March 6, 2006 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote:
men ett riktigt tips från min sida som jag VET funkar - bli vegetarian. det kanske verkar drastiskt, men jag lovar dig, du mår bättre, känner dig sundare och friskare och dessutom går du ner i vikt (beroende på vad du äter då såklart). du går inte ner jättemycket i vikt, men du kommer definitivt att märka skillnad i din allmänna hälsa. sen är det klart att en köttbit ibland inte skadar,..... bla bla bla

Jag känner en vegitarian och on är långt ifrån smal, hon har tillomed gått upp endel på sistonde.
Man blir inte tjock av kött ! man blir tjock av att äta mer kalorier än vad man gör slut på.

Näste människa som påstår att jag har fel kommer att så smaka på yxa.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1020954
March 7, 2006 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

Pizza och all annan skräpmat is teh shit, mitt tips till dig är att skit i och gå ner i vikt! 😀

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1021178
March 7, 2006 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Efedrin fungerar...
Köp på http://www.naturensdroger.se eller http://www.smartbar.nu

Lyxfågelfrön, man undrar ju vad fan det kan vara..

"White Widow (feminized, inomhusfågel)
Hårdkryddan för fåglar med attityd!. Ursprung: Dutch Passion"

🙄

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1021326
March 8, 2006 - 3:28 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Efedrin fungerar...

"Denna produkt har tyvärr utgått ur vårt sortiment och saluförs inte längre!

Anledningen till detta är att podukten innehåller efedrin (från ephedra sinica örten.) Försäljning av produker innehållande ephedra (efedrin) är inte längre lagligt i sverige det är dock inte olagligt att inneha eller använda denna typ av podukt såvida man inte idrottstävlar, då kan avändningen anses vara doping. "

Andreas Galistel
Member
Medlem
1021372
March 8, 2006 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Tindy]Efedrin fungerar...

Anledningen till detta är att podukten innehåller efedrin (från ephedra sinica örten.) Försäljning av produker innehållande ephedra (efedrin) är inte längre lagligt i sverige det är dock inte olagligt att inneha eller använda denna typ av podukt såvida man inte idrottstävlar, då kan avändningen anses vara doping. "

Fan på tiden.

//Andreas

Mind
Member
Medlem
1021620
March 9, 2006 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=beta][quote=Tindy]Efedrin fungerar...

Fan på tiden.
//Andreas

Man blir väldigt pigg av efedrin va ?
skulle behöva lite till morsan 😉

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
1021638
March 9, 2006 - 2:43 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote:

Testa rosenrot, det använder min morsa och tycker det fungerar jättebra!

Andreas Galistel
Member
Medlem
1021652
March 9, 2006 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Delph1][quote=beta][quote=Tindy]Efedrin fungerar...

Fan på tiden.
//Andreas

Min mor mådde endast dåligt av det. Effekten av det är högst tveksam. Skulle snarare säga att det avtrubbar dig i långa loppet.

//Andreas

Mind
Member
Medlem
1021778
March 9, 2006 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=Mind] Man blir väldigt pigg av efedrin va ?

Testa rosenrot, det använder min morsa och tycker det fungerar jättebra!

Det ringde nån för 30 min sedan och ville sälja rosenrot och omega 3 endast för portot, men självfallet så får man ju en premunation som inte är lätt att avbeställa på köpet.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1021808
March 9, 2006 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Känner en polare som gått ner 23kg på 12 månader, han har gått från en snubbe med grova bilringar till en vältränad jäkel 🙂

Han tränar iaf styrketräning i sitt hemmagym 4-5 gånger i veckan, går 30 minuter varje dag. Försöker röra sig mer i vardagen, tex. som Helix sa, gå 15 minuter istället för att ta bussen gör stor skillnad. Försöker hålla sin kost på högt proteinintag så han även bygger muskler under sin bantningsperiod, styrketräning känns som en väldigt bra kombination med bantning. Men på det stora hela så har han inte lagt om sina vanor exceptionellt, godis äter han ibland fortfarande och sitter vid datorn mestadelen av dygnet.

Det är de små skillnaderna som gör det i slutändan och det kommer ta tid men han har blivit en ny människa. Nu ser han fram emot att spela fotboll med bar överkropp i sommar 🙂 Koffein, effedrin, stackers ställer jag mig väldigt tveksam till, bättre att lägga om kosten och röra på sig lite mer.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
1021974
March 10, 2006 - 3:49 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote:
Det ringde nån för 30 min sedan och ville sälja rosenrot och omega 3 endast för portot, men självfallet så får man ju en premunation som inte är lätt att avbeställa på köpet.

Du behöver ju inte köpa av telefonförsäljare, du kan ju köpa en liten påse på typ naturapoteket etc. och testa, ska nog inte va så farligt dyrt!

Ont:
Här har du ett bra sätt att gå ner i vikt!

http://www.aftonbladet.se/vss/.....95,00.html

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 217
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL