October 9, 2002
Roliga regler det där...Min syster va in på bolaget för att handla 2flaskor vin, hade inte leg med (22år) så hon blev nekad, så hennes kille som vänta i bilen gick in istället eftersom han hade med leg, då nekade dom han för att han skulle ha "samma saker som tjejen som nyss var in" !? Blev för syster att åka hem 1mil hämta leg. Kan inte vara lätt att jobba på bolaget...
October 10, 2004
Öwall wrote: [quote=yazaka]Gåva eller lån! Men bärhjälp?
det är ju att de misstänker att man langar.
men du skrev att det var tillåtet att inneha, det var därför jag påpekade den delen.
mjo ok. Men att innehava alkohol är inte olagligt. (om man är över 18 dvs). Men om man har tanke att konsumera drycken då har polisen rätt att beslagta. Även om de misstänker att du tänker dricka.
Du får bara dricka starka grejer på krogen och i kontrollerade miljöer.
June 17, 2005
var med om en incident på systemet(jag 22år och broder 19år)
han var med mig då jag skulle köpa ett par öl åt farsan(dricker själv inte så mkt eller ofta).
då bar min brorsa fram ett par öl åt mig fram till kassan, kärringen i kassan bad om bådas legimitation. jag sa att det är JAG som ska köpa inte han för han e bara 19år så han får inte köpa.
då sa kärringen att hon PGA att han bar ett par öl misstänker att jag skulle köpa ut åt honom. så vi fick helt enkelt gå till ett annat bolag och sen dess får min bror ej följa med in. om det finns någon lag som säger att man får ha med sig minderårig bär hjälp så vill jag ha den så ska jag köra upp papprena i plytet på kärringen nästa gång, hon var så grinig och dryg att jag nästan såg rött.
November 26, 2002
yazaka wrote: [quote=Öwall][quote=yazaka]Gåva eller lån! Men bärhjälp?
det är ju att de misstänker att man langar.
men du skrev att det var tillåtet att inneha, det var därför jag påpekade den delen.
mjo ok. Men att innehava alkohol är inte olagligt. (om man är över 18 dvs). Men om man har tanke att konsumera drycken då har polisen rätt att beslagta. Även om de misstänker att du tänker dricka.
Du får bara dricka starka grejer på krogen och i kontrollerade miljöer.
i princip är det olagligt att inneha alkohol, eftersom man inte lagligen kan få tag på det.
April 10, 2003
8 § Vid detaljhandel med spritdrycker, vin och starköl får varor inte säljas eller annars lämnas ut till den som inte har fyllt 20 år.
Denna bit uppfatar jag som att en person under 20 inte få ta imot saker från systemet även om det bara är som bärhjälp.
Kan ha fel dock.
January 20, 2002
Var med om en grejj.
Såg en polare inne på systemet när jag skulle gå till affären bredvid och handla mat. Han stod och plockade varor. Jag gick in för att byta några ord med polaren...
Sedan när han kom till kassan och skulle betala påstod hon att han skulle köpa ut åt mig p.g.a jag hade gått in och konverserat med honom (Hade inte fyllt 20 då)...
Så det sket sig för honom den kvällen 😀
1 Guest(s)