July 27, 2002
.doedels wrote: du får inget studiebidrag på sommaren
Men alltså, man får alltid barnbidrag under sommarlov osv när man bytte från 8.an till 9.an och så.
Det jag undrar är om jag får BARNbidrag TILLS studiebidraget börjar? Eller blir det glapp under sommarlovet för barnbidraget
July 27, 2002
shlumpen wrote: När fyller du? Du får barnbidrag till och med det kvartal du fyller 16. Fyller du t.ex. i januari får du s.k. utökad barnbidrag t.om. juni, eftersom du går i skolan. Sedan får du ingenting förrän månaden du börjar skolan.
Fyllde i Maj, nyss alltså, eller det är ju Maj nu. 😀
Edit:
Så jag får alltså nästa månad också?
March 21, 2003
shlumpen wrote: När fyller du? Du får barnbidrag till och med det kvartal du fyller 16. Fyller du t.ex. i januari får du s.k. utökad barnbidrag t.om. juni, eftersom du går i skolan. Sedan får du ingenting förrän månaden du börjar skolan.
Then i´m Fucked....Faan att man fyllde i januari...man kanske kan få lite pengar av folket(MOR och FAR) lr nått...
July 18, 2003
Callister wrote: [quote=Smirnoff]Du kommer inte få något studiebidrag under juli,augusti.
Ut o fixa raskt ett jobb på donken, innan du kommer vara utan cäsh hela sommaren 🙂
Fyllde år den tioende och fick ihop runt 3700 kr så jag har pengar under sommarn om jag behöver.
3700 på hela sommaren? Då lever du billigt. Jag kan ju bränna 4000 i veckan under sommaren om jag så vill, men tyvärr så har jag inte så mycket pengar!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 17, 2002
Starscream wrote: Kan man få a-kassa under sommaren tro? 🙂
Ja.. det fick jag hela förra sommarn.. men då var jag tvungen i 3-4 veckor att gå på nå jävla jobbsökar helvettes jävla kuk skit.. dom hota med att dra in cashen annars.. SÖG.. jävla diktatur det där...
söka jobb hela jävla dan.. lätt när det inte ens finns jobb..
aja. satt där o surfa runt o tanka Pr0n...
3 Guest(s)