barn- till studiebidrag|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
barn- till studiebidrag
Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
sp_UserOfflineSmall Offline
626454
May 22, 2004 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

skittles
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 200
626462
May 22, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Izomatic wrote: MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Det där kan ju ha känts lite onödigt eller?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
626471
May 23, 2004 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

Izomatic wrote: MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Der där var ju verkligen ett väldigt onödigt oformulerat inlägg måste jag säga.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
626472
May 23, 2004 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

Du har inte en jävla aning om va i helvette jag gör nu.. eller hur. det jag skrev om var förra sommaren.. SÅ FUCK YOU!!! jävla idiot!!!

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
626479
May 23, 2004 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill se en varning här...

MULLVADEN
Member
Medlem
626483
May 23, 2004 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Jag vill se en varning här...

På mig???

Blir det det får jag fan ta den.. skiter jag i... tollererar inte den där snubbens kommentar om mig när han inte ens har en blekaste om vem fan jag e...

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
626484
May 23, 2004 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Izomatic]MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Var ju ganska sant egentligen. Sanningen svider ju som bekant hårdast.

MULLVADEN
Member
Medlem
626487
May 23, 2004 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=skiroy][quote=Izomatic]MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Vaddå? Att man snyltar ett par tre månader för att sedan påbörja en utbildning o sen få feta jobb o betala skatt resten av sitt liv?
E det då såna som vi som kommer sänka Sverige i botten?
Tänk för fan lite innan ni skriver...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
626490
May 23, 2004 - 1:28 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=skiroy][quote=Izomatic]MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Å andra sidan...alla får inte en betald utbildning som ger en "knuff" direkt in i företaget ifråga som vissa Volvoanställda.

Allt är relativt...andra kanske studerar på ett annat sätt som i längden ger mkt tillbaka.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
626492
May 23, 2004 - 1:34 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Arny][quote=skiroy][quote=Izomatic]MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Å andra sidan...alla får inte en betald utbildning som ger en "knuff" direkt in i företaget ifråga som vissa Volvoanställda.

Allt är relativt...andra kanske studerar på ett annat sätt som i längden ger mkt tillbaka.

Det gäller ju att tänka till redan på gymnasienivå. Tänker man riktigt noga söker man till en skola som fixar jobb åt en medans man kommer fram till vad man vill göra. Inte många som söker Volvogymnasiet som fortsätter där resten av sina liv. Dessutom betyder utbildning ingeting jämfört med arbetslivserfarenhet.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
626494
May 23, 2004 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=festisMER]Jag vill se en varning här...

På mig???

Blir det det får jag fan ta den.. skiter jag i... tollererar inte den där snubbens kommentar om mig när han inte ens har en blekaste om vem fan jag e...

Nej, såklart inte på dig.

MULLVADEN
Member
Medlem
626495
May 23, 2004 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=MULLVADEN][quote=festisMER]Jag vill se en varning här...

På mig???

Nej, såklart inte på dig.

Ok.. tur det..=)
Verkade bara som det eftersom du inte reffererade nånstans o mitt inlägg var ovanför...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
626510
May 23, 2004 - 6:24 am
sp_Permalink sp_Print

Varning för det där känns lite överdrivet. 😀

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
626511
May 23, 2004 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

tycker man ska göra något åt valmöjligheten inför gymnasiet jag.. man får en chans att välja en utbildning.. och man märker kanske direkt att man inte vill syssla med det egentligen då måste man oftast gå i ett år innan man ens kan byta linje.. (sa dem till mig iaf)

så i 9'an borde dom ha typ 2 månader (utspritt då..) som man får ut och praktisera på en massa olika ställen eller liknande i stället för att vi helt plötsligt får ett papper där vi ska välja inriktningen på den utbildning man ska få de kommande 3 (eller fler) åren

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
626643
May 23, 2004 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Lägg ner tjaffset. Det är väl i alla fall inte Mullvadens fel att det inte finns några jobb på arbetsmarknaden.

Det är inte heller lätt att få "ett första jobb", om man tidigare inte har haft jobb. Att sen vissa skolor erbjuder "jobb direkt efteråt är en annan femma", men alla kan inte gå sådanna utbildningar. Det behövs ju en variation på arbetare.

Att sen säga att man får jobb hur enkelt som helst i en lågkonjektur när man är nyutbildad är fan inte sanning. Min farsa har arbetslivserfarenhet i typ 30år, inte fan fick han jobb efteråt när det förra bolaget konkade? (han hade under dessa 30 år jobbat på ett flertal olika bolag...). Tänk då er i sitatuionen som nyutbildad, med skulder till CSN i värsta fall.

Istället slösade Arbetsförmedligen pengar på farsan när de skickade honom "på utbildning i 50 års åldern". Denna utbildningar var en datorkurs i OFFICE. Tidigare har han arbetat i UNIX, programmerat, arbetat med databaser som Oracle. Och så vidare. Slöseri med resurser.

Att Sverige går under med allt för många "arbetslösa" och "hemmasittare" är ioförsig sant. Men man kan inte beskylla enskilda individer, utan mer fakta.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
626685
May 23, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ska du börja gymnasiet till höst om inte kan du ju dröma om studiebidrag

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
626711
May 23, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: ska du börja gymnasiet till höst om inte kan du ju dröma om studiebidrag

Självklart ska jag gå gymnasie. 🙂

MULLVADEN
Member
Medlem
626895
May 23, 2004 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Lägg ner tjaffset. Det är väl i alla fall inte Mullvadens fel att det inte finns några jobb på arbetsmarknaden.
+ en massa vettig text...

Tack för den... =DO

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
627239
May 23, 2004 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: Kan man få a-kassa under sommaren tro? 🙂

visst kan du få A-Kassa under sommaren, men då måste du ha jobbai 6 månader innan bara! 😀

Arny wrote: [quote=skiroy][quote=Arny][quote=skiroy][quote=Izomatic]MULLVADEN: Skaffa jobb/utbildning och sluta suga oss hederliga skattebetalare på pengar. Sånna som du kommer att innebära Sveriges undergång.

Det gäller ju att tänka till redan på gymnasienivå. Tänker man riktigt noga söker man till en skola som fixar jobb åt en medans man kommer fram till vad man vill göra. Inte många som söker Volvogymnasiet som fortsätter där resten av sina liv. Dessutom betyder utbildning ingeting jämfört med arbetslivserfarenhet.

en liten rättelse:

Det är en hel del av de som gått på volvogymnasiet som stannar på Volvo resten av sina liv. Vissa försöker sig på att komma där ifrån men det blir många återfall. Men visst ett bra gäng lyckas ju men långt ifrån alla.

Jag skall kämpa till sista blodsdroppen för att inte fastna, se hur det nu går.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 228
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL