February 19, 2002
till att börja med råkade skriva detta i nyheter forumet... sen läste meddelandet och ber om ursäkt... Nu till ämnet!
Hum... kollade på TV3 direkt TV4:as nyheter aftonbladet m.m...
där kallar de det för barnporr...
16-18 åriga brudar som gillar att visa sej lättklädda... menar snyggast.com lunarstorm och andra sidor visst är de inte myndiga men blir man inte byxmyndig vid 16? och är de barnporr???
Hum knappast.. men det e min åsikt..
Barnporr är äckligt.... men vad är barnporr... ju enligt min åsikt..
småflickor och pojkar som inte fattar vad som händer... och de utsätts för en massa.. det e bara för j*vligt....
men Brudarna som ville ha pengar... och
spelade in en film.... är det verkligen barnporr?
De e gamla nog att bestämma över sina kroppar... i detta fallet...
Hum... jag kanske inte har ngt vett alls i huvet... men men...
Svara och säg vad ni tycker
February 19, 2002
mmh.. det e just det som är problemet...folk ser dem som barn!
De blir byxmyndiga vid 16...
sen går du runt o k**lar runt med älder killar eller jämnåriga...
sen om de får pengar för att göra samma grej nyktra då gör det de... utan att tänka på saken...
men väänta nu! fan tänkte jag på det ÄR barnporr...
ta en 7:åring ge dem en glass och vips din bil är tvättad... ge en 12åring en 20:a och din gräsmatta är klippt...
ge en 16åring lite mer... sen e det barnporr...
😕 så dum ja va innan!
February 28, 2002
jag tror att det är så att alla under 18 är i lagens mening barn och det är ju lagn som gäller. Byxmyndig blir man väl vid 15? Eller har dom kanske ändrat det sen jag var "liten".
Anledningen till att man bli myndig vid 18 och inte betraktas som barn är att man innan dess OFTAST är för "pantad"/omogen/oerfaren etc för att rösta (i vissa val), ta körkort, handla prylar utan mamsingen underskrift osv osv. Ytterliggare ett bevis på detta är att man måste vara en bit över 18 för att förstå att det faktiskt stämmer!! Lite av ett "moment 22" för alla under 18 som vill bestrida detta. Kul va?
😛 😛 😛
June 17, 2001
Jag tycker att det har varit mycket Lunar i centrum hela dagen. Men jag tycker att dom ger lite fel bild på det hela. Det är ju massor med småbrudar som lägger upp p0rriga bilder på sig själva på snyggast.com t.ex. Men det sa dom inget om...
Men de e ju klart, det är ju media vi snackar om.
Ja, vart går grännsen till barnporr och vad betyder ordet barnporr? Finns det igentligen något riktigt svar på det?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
April 20, 2002
Sex får man ha när man fyllt 15...eller 16...vet inte om det har ändrats.
Medverka på sexuella bilder och filmer är åldern 18.
Alltså, är du under 18 får du helt enkelt vänta med att göra porrfilm. Sån är lagen och den måste man följa, därmed basta!
Satans män som utnyttjar tonåringar till sånt.
Och lagen gäller både pojkar & flickor.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 21, 2001
har för mig att TinTin har rätt där.. dagen du fyller femton blir det oxå lagligt för dig att ha sex med den du förhoppningsvis tycker om. Sen att många fullkomligt sket i om det var lagligt eller inte när de var 14, 15 det är en annan sak.
Nakenbilder, porrfilm och annat var för nått år sedan även det tillåtet att medverka i från det år du fyllde 15. Men lagen ändrades från åldern 15 till 18, som det är i de flesta andra länder... vilket i min mening var ett jävligt bra beslut, för (ta nu inte illa upp alla ni unga människor) en 15 - 16 åring går att manipulera jävligt enkelt rent ut sagt.
Men sen att kalla bilderna på snyggast.justnu och lunarstorm för barnporr är väl lite väl att ta i. Att unga tjejer går runt och putar med brösten i en djup urringning är väl ett vanligt fenomen.. sånt ser man överallt, ivarjefall sommartid. Att börja klanka ner på lunarstorm och snyggastjustnu är enligt min mening bara att leta en syndabock.. det är inte deras fel.. det är vårt eget förbannade fel! Att det överhuvudtaget finns t.ex. stringtrosor i storlekar som passar 9-10 åriga flickor är f*ckup!
Häng då H&M istället. Rasa emot dagens ungdomsmusik som britney och allt vad de nu heter! Musik som riktas till barn skall inte vara sexuell. Det är ju fan som att ha barnprogramm med halvnakna porrmodeller som programledare!?
Jaja.. Sol & Fred på er!
February 19, 2002
Detta har jag tagit från ett annat forum av en kille som hette Atilla
Det här är en bra bild för att visa medias totala blindhet inför sin egen påverkan och sitt eget ansvar:
http://home.swipnet.se/jens/ku.....021009.jpg
Kolla länken
February 11, 2002
Fy f-n, kul påpekning. Helt klart att de får sånt för sig när man kan läsa d överrallt typ. Jo för att lägga ut bilder osv på sig själv när man e naken så måste man vara 18år.
4dar sedan såg jag en naken bild på lunar av en 18årig tjej.... inte d smartaste gjort av henne men men (kan säga att hon hade döpt bilden till nåt konstigt så jag visste inte vad som var på bilden, tänk på alla andra som klickar på bilden. Blir kul för en 13årig kille :bgrin: ...). På snyggast.just.nu finns d en 16åring som visar sig naken... smart....
May 10, 2002
visst, men det är deras liv och kroppar, ska man va passiv och stå och kolla på eller ska man ingripa och banka lite vett i dom?
ang. lunarstorm, har aldrig riktigt tänkt på det men det är ju värsta stället för pedofiler asså, sjukt nu när jag tänker efter.. som min 11åriga lillebror hade messat med nån tjej och så gav dom ut sina irl adresser och skickade brev så också, fatta om min bror hade varit en gubbe som luras, lätt som f'n.. man kan väl söka(som i dom flesta andra communitys) efter vars folk bor, pedofilen letar upp nån, skapar ett konto som en 13åring och börjar messa jämnåriga, bestämmer nånstans att mötas och.. ja ni förstår, man måste ju ha varit blind som inte sett det asså.. shit 😕
September 5, 2001
tycker mer illa om Lunarstorm än snyggast.com, för Lunarstorm har juh blivit värsta pedofilstället men på snyggast.com finns det snygga tjejer som vill synas? och killar för den delen? Det är inget pedofil ställe direkt medans Lunarstorm är det enligt mig, men snyggast.com kan juh ha en viss kontroll så inte för unga tjejer syns...lixom.
August 19, 2001
hawkie wrote: tycker mer illa om Lunarstorm än snyggast.com, för Lunarstorm har juh blivit värsta pedofilstället men på snyggast.com finns det snygga tjejer som vill synas? och killar för den delen? Det är inget pedofil ställe direkt medans Lunarstorm är det enligt mig, men snyggast.com kan juh ha en viss kontroll så inte för unga tjejer syns...lixom.
Håller med dig hawkie..
May 23, 2001
Alltså Lunarstorm försöker ju vara seriösa och få bort alla porriga bilder... Det som snyggast.com gör är ju att de tar bara bort hel nakna bilder osv... Om någon skulle börja klaga på snyggast.com tror jag inte de skulle bry sig för själva syftet med den sidan är ju att rösta på snygga tjejjer/killar som står och poserar...
January 11, 2002
asså när liksom britney/hmm va heter dom... bubbles tror jag/a-teens/ osv liksom typ har porrvideos som musikvideos, och som ni säger h&m säljer stringtrosor och pushupsbhs till 10-åringar, ja då är det fan inte konstigt om folk börjar klaga på barnporr... de e ju fan helt sjukt... och som ni säger, lunarstorm e ju liksom värsta pedofilstället... skulle va intressant att se medelåldern tjejer/killar... skulle inte förvåna mig om det är typ tjejer: 14 killar: 25 .... =(
helt cepe
1 Guest(s)