July 10, 2003
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....1928485.ab
vad är dessa människors problem? inte konstigt att 80% av dom växer upp till hatande terrorister.
har dom ingen som sitter och kollar igenom alla program innan de sänds? eller tycker alla numbnuts där nere att det är "bra" barn-tv?
November 14, 2003
Jag tycker inte att man ska ta det så bokstavligt.
"– Om de gör det igen ska vi döda dem. Eller hur?
– Jag ska bita dem och äta upp dem."
Vem som helst borde kunna se humorn i detta om man bara ser förbi att det kom upp i ett muslimskt TV-program. Detta skiljer ju sig egentligen inte från många av de barnprogram från USA producerade på tidiga 80-talet som vias i Sverige fulla med stereotyper om "onda" ryssar som besegras och nazister. När det är en skurk så är det ofta med tysk brytning eller ryssar. Sen alla TV-serierna och filmerna för äldre som Rambo och liknande där det endast i en film kan dödas hundratals kommunister, ryssar och nazister. Numera har jag märkt att det görs mindre TV-serier och filmer från USA där en viss folkgrupp framställs som onda.
Om någon skulle reagera på uttryck som "Allah willing" så är det ett ytterst vanligt uttryck bland muslimer över hela världen. Uttrycket används i alla sammanhang och väldigt mycket. Sen säger de ju i programmet "om de gör det igen" och med det menas om förolämpningarna fortsätter så ska de dödas. Jag tror att det är möjligt att det även som i Sverige finns en viss pedagogik i barnprogram där. Om jag ska gissa så vill man lära barnen att man inte ska acceptera vad som helst och sätta gränser. Det är helt klart enligt min mening att programmet är med glimten i ögat och blandat med både humor och allvar.
April 24, 2007
vi akn säga så här: att tro att alla muslimer är så dumma är som att såga av grenen man sitter. på.
hamas ÄR ett gäng idioter som inte riktigt vet vad dem håller på med.
som muslim skäms jag över dessa som styr i mellanöstern.
dem som är smarta får inte någnon makt där nere.
soulburn: menar du att 80% av alla muslimer är terrorister?? haha
1,5 miljarder = 1500 miljoner.
1500 * 0,8 (80 procent) = 1200 miljoner
då skulle det finnas 1,2 miljarder terrorister
LOL^^
February 19, 2004
Alltså, fan! Muslimer måste vara jordklotets absolut mest hatade folkgrupp?
I Kina så sa några till mig att kineserna avskydde muslimerna för de snodde, var piss i skolan och allmännt otrevliga. Låter precis som området jag bor i för tillfället, på andra sidan jordklotet!
Enligt en undersökning ifrån ett universitet i Shanghai så var mellanösterns studenter våran jords sämsta. Sämre än till och med Afrika med alla sina problem!!
Nere i Skåne så tar SD mark endast på grund av utlänningar som uppför sig som as!
Jag bodde iofs också med en ifrån Libanon i Kina. Han sa att han hade snackat med några som levde i Europa angående "muslimer" för han hade läst om att det var lite problem i Europa, och killen han snackade med, också ifrån mellanöstern, hade sagt att vissa människor ifrån mellanöstern uppför sig skitdåligt i Europa av någon konstig anledning.
Dock vill jag inte endast anklaga religionen då det är nog kulturen som väger.
April 24, 2007
dem som uppför sig så smutsar ner dem andra muslimernas rykten tyvärr.
SD idé är inte enligt mig något vidare smart, dock kan man ha lite mera krav på invandrarna som .ex. språkprov o sånt.
då får man ju integration i sdamhället.
varför skulle muslimerna vara dem mest hatade? jag hänvisar till:
http://sv.wikipedia.org/wiki/A.....tisemitism
http://sv.wikipedia.org/wiki/F.....6rintelsen
judarna är mer hatade anser jag. inte för att amn sak hata. ajg tycker att man ska älska alla folkslag o hata individerna som beter sig dåligt istället.
January 12, 2007
nvidiaamd wrote: dem som uppför sig så smutsar ner dem andra muslimernas rykten tyvärr.
SD idé är inte enligt mig något vidare smart, dock kan man ha lite mera krav på invandrarna som .ex. språkprov o sånt.
då får man ju integration i sdamhället.
varför skulle muslimerna vara dem mest hatade? jag hänvisar till:
http://sv.wikipedia.org/wiki/A.....tisemitism
http://sv.wikipedia.org/wiki/F.....6rintelsen
judarna är mer hatade anser jag. inte för att amn sak hata. ajg tycker att man ska älska alla folkslag o hata individerna som beter sig dåligt istället.
Idag har inte judarna svårt att leva i tyskland det var under WW2 som förintelsen pågick.
Så dom är nog inte så hatade längre.
Dock vet jag inte nått om muslimer och andra religoner hur dom har det.
July 10, 2003
nvidiaamd wrote: soulburn: menar du att 80% av alla muslimer är terrorister?? haha
1,5 miljarder = 1500 miljoner.
1500 * 0,8 (80 procent) = 1200 miljoner
då skulle det finnas 1,2 miljarder terrorister
LOL^^
men ffs, har ingen aning om hur stor procent det är, drog till med nåt drastiskt. å andra sidan förvånar det mig inte om det finns 1.2 miljarder terrorister, man behöver ju inte åka runt och spränga sig själva och köra flygplan in i byggnader för att vara terrorist.
August 11, 2005
Ang wrote: Alltså, fan! Muslimer måste vara jordklotets absolut mest hatade folkgrupp?
I Kina så sa några till mig att kineserna avskydde muslimerna för de snodde, var piss i skolan och allmännt otrevliga. Låter precis som området jag bor i för tillfället, på andra sidan jordklotet!
Enligt en undersökning ifrån ett universitet i Shanghai så var mellanösterns studenter våran jords sämsta. Sämre än till och med Afrika med alla sina problem!!
Nere i Skåne så tar SD mark endast på grund av utlänningar som uppför sig som as!
Jag bodde iofs också med en ifrån Libanon i Kina. Han sa att han hade snackat med några som levde i Europa angående "muslimer" för han hade läst om att det var lite problem i Europa, och killen han snackade med, också ifrån mellanöstern, hade sagt att vissa människor ifrån mellanöstern uppför sig skitdåligt i Europa av någon konstig anledning.
Dock vill jag inte endast anklaga religionen då det är nog kulturen som väger.
Och i Spanien är även svenska invandrare ansedda vara bråkstakar och odugliga, på samma sätt som du försöker klassa muslimer.
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/pr.....kel=200193
@Soulburn; läs på ffs, och kom med lite bättre gissningar, hade det funnits en så stor del muslimska terrorister jorden runt hade du vid det här laget bett bön fem gånger om dagen och snart förberett dig för att fira nyår...
Vad exakt ska man göra för att behöva bli terroristklassad enligt dig då?
April 24, 2007
Twelve wrote: Idag har inte judarna svårt att leva i tyskland det var under WW2 som förintelsen pågick.
Så dom är nog inte så hatade längre.Dock vet jag inte nått om muslimer och andra religoner hur dom har det.
då akn ju det kanske vara så att det är nått som går runt? en fluga helt enkelt??
3 Guest(s)