July 14, 2005
Mycket är relativt här i livet, jajjamen.
När jag gick på KTS i Katrineholm så hade jag några Iranska klasskompisar och dom var trevligast av alla där tycker jag.
Dom bjöd mig på fika och på någon fest då man skulle hoppa över en eld.
Tyvärr vet jag inte vad dom gör nu, förutom att en jobbade som Tolk i Stockholm.
March 10, 2002
http://shufflevideo.com/media.php?v=8011
Kolla! Jävla muslimer.
February 19, 2004
Dagens nyheter wrote: För två år sedan dödades Zahra Muhammads man i en explosion. Sedan dess har hon varit tvungen att försörja familjen och klara av vardagssysslorna på egen hand. Hon fortsatte sitt jobb som lärare och körde sina barn till skolan varje dag.
Men så blev vardagslivet svårare. Successivt tog al-Qaida över kontrollen i stadsdelen Ghazaliya i nordvästra Bagdad och införde sin fundamentalistiska version av islamiskt levnadssätt.
Människor som inte följde påbuden trakasserades, hotades, torterades och dödades. Små flickor tvingades bära slöja, män tvingades låta skägget växa, män som rökte fick fingrarna avhuggna. Zahra kunde inte längre köra sina barn till skolan eftersom kvinnor inte tilläts sitta vid ratten.
- Mitt och mina barns liv kollapsade. Barnen kunde inte gå till skolan eftersom det inte finns någon skolbuss. Jag tvingades bära kläder i strikt islamisk stil.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=736477
Nu ska vi dock inte dömma på extrimisterna.
Men det hade varit kul om man i Sverige hade vågat publicera lite statistik. T ex hade det intresserat mig hur många barn ifrån invandrarfamiljer som klarar plugget jämfört med svenska.
August 11, 2005
Ang wrote: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=736477
Nu ska vi dock inte dömma på extrimisterna.
Men det hade varit kul om man i Sverige hade vågat publicera lite statistik. T ex hade det intresserat mig hur många barn ifrån invandrarfamiljer som klarar plugget jämfört med svenska.
Vad säger sådan statistik egentligen?
Det är så mycket mer som styr hurvida ett barn klarar sig bra i plugget än enbart dennes härkomst.
Edit: Har själv läst lite om att invandrarbarn klarar sig sämre i skolan jämfört med svenska barn, men då har det rört sig om storstäderna främst. Men kollar du tex på länken till "Vitskallar" som jag skickade innan så sker även detta fenomen bland svenskar i Spanien, så det är inte var man kommer ifrån som spelar roll, utan snarare att man kommer från ett annat land som gör att man klarar sig sämre i skolan.
Ta bara en sån sak att jag själv var tvungen att kunna två språk när jag började skolan medan alla svenska barn bara behövde kunna svenskan för att inse att jag redan där ligger dålig till. Som tur var klarade jag och min bror, samt alla andra jag känner med utländsk härkomst, oss bra, men alla gör inte det.
Edit2: Kommer vara borta en vecka nu, utan tillgång till dator, så räkna inte med ett eventuellt svar än på ett tag.
July 27, 2002
Dehman wrote: http://shufflevideo.com/media.php?v=8011
Kolla! j**la muslimer.
Undrar om det ligger folk med bomber på sig under sanden. Aja spränga saker gillar de iaf. 😀
April 24, 2007
Dehman wrote: http://shufflevideo.com/media.php?v=8011
Kolla! j**la muslimer.
nej Dehman: jävla dumma Extremister.
kommer ni inte ihåg terrorn mellan IRA och England???
då var ALLA kristna o det spränges en o annan person.
o inte var det allt för länge sedan heller.
var inte så trångsynt o kolla på världen.
February 10, 2004
Jag säger som vanligt. ALLA jävla religion är påhittat lurendrejeri som förvriden skallen på folk. ren jävla hjärntvättning! VÅGA STÅ FÖR VAD DU TYCKER!! Folk får göra vad dom vill, så länge jag slipper vara med, men jag tkr personligen att ovan länk visar hur sjuk religon är... alla jävla sekter, profeter och vad fan de nu heter borde inte få finnas. "bevara våra kyrkor och bygg massa Moskéer, de e fan som att staten driver horhus på öppen gata, avretta folket direkt vid födsel istället! Hur många här vet t.ex. att ordet kyrka betyder "det som hör Herren till", underförståt "Herrens hus".? bara de låter ju som nått jäkla försök till hjärntvättning. Det är typ som Hitler och WW2.. nä FY FAN åt religion!
Edit: "Ta inte de här personligt, men Du är så Jävla dum i huvet, du är så jävla LURAD!"
March 10, 2002
nvidiaamd wrote: nej Dehman: j**la dumma Extremister.
kommer ni inte ihåg terrorn mellan IRA och England???
då var ALLA kristna o det spränges en o annan person.
o inte var det allt för länge sedan heller.
var inte så trångsynt o kolla på världen.
Ärligt talat...slå upp ordet sarkasm så kanske du kan lära dig något.
nvidiaamd wrote: Dehman: men att vara tydlig är också lika bra att kunna. när man skiver är det inte lika lätt för en läsare att förstå sarkasmen.
hoppas du är mer tydlig så ingen missförstår dig så här illa igen.
:roflmao:
Dehman är.....Ehh, Dehman.. Skolpojken som tror sej kunna allt.. Ingen mening för dej att "hoppas" i det fallet, bara slöseri med tid.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
csm101 wrote: Vad säger sådan statistik egentligen?
Det är så mycket mer som styr hurvida ett barn klarar sig bra i plugget än enbart dennes härkomst.
Edit: Har själv läst lite om att invandrarbarn klarar sig sämre i skolan jämfört med svenska barn, men då har det rört sig om storstäderna främst. Men kollar du tex på länken till "Vitskallar" som jag skickade innan så sker även detta fenomen bland svenskar i Spanien, så det är inte var man kommer ifrån som spelar roll, utan snarare att man kommer från ett annat land som gör att man klarar sig sämre i skolan.
Ta bara en sån sak att jag själv var tvungen att kunna två språk när jag började skolan medan alla svenska barn bara behövde kunna svenskan för att inse att jag redan där ligger dålig till. Som tur var klarade jag och min bror, samt alla andra jag känner med utländsk härkomst, oss bra, men alla gör inte det.
Edit2: Kommer vara borta en vecka nu, utan tillgång till dator, så räkna inte med ett eventuellt svar än på ett tag.
Om jag drar till något land och frågar vilka som står sämst till så tror jag att familjer ifrån väst har ett betydligt bättre rykte än ifrån t ex mellanöstern.
Att ha två modespråk är ingen som helst anledning till att misslyckas med skolan! Alla har vi olika svårt/lätt och de som kommer utifrån landet måste ha krav på sig för att stanna.
Statistik är för mig en gyllene källa. Här kan vi verkligen se hur saker ligger till istället för att ta saker ur i luften och inte komma något vart.
Saken som att skolor med högt antal invandrare presterar betydligt sämre sätter direkt krav på "ultimatum" som måste uppfyllas för medborgarskap/vistelse i landet.
Kraven kommer förutom att engagera eleverna säkert hjälpa de stort på alla sätt och vis, då vi vet att människor med hög utbildningsbakgrund är betydligt bättre människor än människor med låg. (Oj här kommer jag bli attackerad men det är ett statistiskt faktum)
November 14, 2003
Jag har själv bott till och från i utlandet och jag vet att majoriteten av alla svenskar som har bott i utlandet i åratal har inte integrerat sig på något som helst sätt med landet eller lärt sig språket. Många kan ha bott där i åratal och knappt kunna ett par fraser ens. Svenskarna väljer ofta att inte ta någon som helst kontakt med lokalbefolkningen och varken lärt sig eller respekterar landets seder. Dessa människor kan spendera stora delen av sin tid med att leta efter allt från svenska restauranger till livsmedelsbutiker med svensk mat. Personerna i fråga sticker ut och förväntar sig att tas om hand och passas upp av lokalbefolkningen. Svenska turister brukar ofta göra ett dåligt intryck i länderna de besöker genom att dricka sig fulla, vandalisera, skrika och slåss.
Man väljer att inte visa någon som helst respekt till landet man besöker. Jag har hört liknande uppfattningar från de flesta länder där människor kan berätta om svenskar som bor där. Många invandrare som kommer till Sverige kommer från en helt annan kultur och då är det rimligt att fråga sig hur man skulle kunna anpassa sig i deras land? Hur många svenskar skulle anpassa sig i deras hemländer? Om man tänker på länder som Saudiarabien så hade nog väldigt få svenskar någonsin kunnat anpassa sig,
Det hade varit mycket fint om Sverige kunde visa invandrare samma gästfrihet, tålamod och förståelse som andra länder visar svenskar i utlandet.
3 Guest(s)