Dehman wrote: Du är bara tvungen? Vi är ganska lika du och jag, men till skillnad från dig så kan jag faktiskt saker.
:-k
Att vara obstinat är knappast vad gemene man betraktar som att man "kan saker"..
Berätta gärna mer om vad det är du "kan" ifall jag bommat något, för efter vad jag hitintills sett sitter du fortfarande vid skolbänken.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 21, 2005
Dehman wrote: http://shufflevideo.com/media.php?v=8011
Kolla! j**la muslimer.
Du tror inte amerikanerna spränger Irakiska militärfordon? 🙄
August 11, 2005
Ang wrote: Att ha två modespråk är ingen som helst anledning till att misslyckas med skolan! Alla har vi olika svårt/lätt och de som kommer utifrån landet måste ha krav på sig för att stanna.
Precis det jag ville få fram. Hur man lyckas beror på ens person och inte varifrån man kommer. Det var därför jag ville visa att även svenskar som bor i andra länder är i mer eller mindre utsträckning på samma sätt som invandrarna i Sverige.
Således saknade din förfrågan om statistik på hur det går för invandrare i skolan relevans.
Statistik är för mig en gyllene källa. Här kan vi verkligen se hur saker ligger till istället för att ta saker ur i luften och inte komma något vart.
Ha inte för högt tillförlit på statistik, på samma sätt som det är enkelt att framställa fina statistiska figurer är det lika lätt att förvrida dessa och även fuska med dessa.
Saken som att skolor med högt antal invandrare presterar betydligt sämre sätter direkt krav på "ultimatum" som måste uppfyllas för medborgarskap/vistelse i landet.
Så om ens tolvåriga son är dålig på tex matte och biologi i skolan så ska familjen inte kunna få uppehållstillstånd?
Återigen, sådan statistik saknar betydelkse då det finns många svenskar som har svårt med att klara av grundskolan och att i en sådan situation kräva att invandrare ska prestera bättre är inte en vettig sak.
Kraven kommer förutom att engagera eleverna säkert hjälpa de stort på alla sätt och vis, då vi vet att människor med hög utbildningsbakgrund är betydligt bättre människor än människor med låg. (Oj här kommer jag bli attackerad men det är ett statistiskt faktum)
Här håller jag med.
Skolan ska i ett tidigt skede kolla vilka elever (skitsamma vilken ursprung de har) som klarar sig sämre i skolan och hjälpa dessa.
March 10, 2002
ilg@dd wrote: :-k
Att vara obstinat är knappast vad gemene man betraktar som att man "kan saker"..
Berätta gärna mer om vad det är du "kan" ifall jag bommat något, för efter vad jag hitintills sett sitter du fortfarande vid skolbänken.
Helt riktigt, jag vill inte springa runt och vara en arbetslös vaktmästare som lever på a-kassa.
Dehman wrote: Helt riktigt, jag vill inte springa runt och vara en arbetslös vaktmästare som lever på a-kassa.
Det kan jag tänka mej, skulle själv heller inte vilja vara i den situationen, fast du kanske inte har andra options?
Å andra sidan krävs det ju att du arbetar först innan du kan erhålla A-kassa, så där skiter det sej antar jag.
Men åter till ämnet, det skulle vara intressant att få ta del av vad du uträttat för samhällsnytta genom åren.. För visst har du gjort något annat än druckit Lapin Kulta och gått på bidrag hela livet?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)