Barskola?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Barskola?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 24, 2006 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter nu och planerar lite vad jag skall göra i sommar, då säger en kompis att han ska dra ner på någon barskola i 4 veckor och frågar om jag hänger på...

Jag har länge funderat att dra ner på någon skola aldrig kommit till skott, att jag nu är 19 år och allmänt fattig gör inte saken bättre. men pengar kan jag nog skrapa fram...

Tycker ni jag ska "offra" 20 k för en 4 veckor semester och en utbildning till bartender?
Mestadels gör jag detta för att det är skoj men även för att eventuellt börja jobba som bartender i min hemstad uppsala.

Skolorna vi kollar på är:
http://www.realbartending.com/
http://www.bartenderskolan.nu/

Både dessa är 4 veckor och kostar ca 15 k med flyg.

Annars så finns det 2 veckors också för ca 14 k med flyg men verkar lite mera prisvärt med 4 veckor...

Har ni några tankar om sådana barskolor? Både bra och dåliga saker gärna!

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1007310
January 24, 2006 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Var inte de där med på plus?
Jag skulle iaf kolla riktigt noga innan jag beställer, verkar vara folk som haft problem med dem.

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1007316
January 24, 2006 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Det låter so hassling det där. Har hört att folk blev i stort sett blåsta på cash. "skolan" var typ 3 drinkar om dan om ens det. Skit i det och satsa pengar på nåt bättre istället. Varför inte komvux/högskola/yrkesutbildning om du är sugen på plugga ? Gratis och du får studiebidrag alt studielån. Är du sugen på semester kan du hitta det MYCKET biligare än 20 papp. Var försiktig.

Dry_Ice
Member
Medlem
1007328
January 24, 2006 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Var inte de där med på plus?
Jag skulle iaf kolla riktigt noga innan jag beställer, verkar vara folk som haft problem med dem.

Mjo, jag vet... men finns vissa seriösa 🙂

Dry_Ice
Member
Medlem
1007329
January 24, 2006 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: Det låter so hassling det där. Har hört att folk blev i stort sett blåsta på cash. "skolan" var typ 3 drinkar om dan om ens det. Skit i det och satsa pengar på nåt bättre istället. Varför inte komvux/högskola/yrkesutbildning om du är sugen på plugga ? Gratis och du får studiebidrag alt studielån. Är du sugen på semester kan du hitta det MYCKET biligare än 20 papp. Var försiktig.

Yeye. men lite skoj att dra ner och träffa folk och lära sig lite saker 🙂
Att plugga, det skall jag också göra. men inte på sommarlovet :D...

Att man sedan kommer få en massa nya vänner där nere är inte heller en nackdel, helt annorlunda att åka såhär gentemot att dra ensam...
Hoppas det dyker upp någon här på nh som har varit på en skola!

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1007367
January 24, 2006 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

men att pröjsa 20 lax för att lära känna nya människor ?
eh hur som helst det är dina stålar 😉

Dry_Ice
Member
Medlem
1007504
January 24, 2006 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: men att pröjsa 20 lax för att lära känna nya människor ?
eh hur som helst det är dina stålar 😉

hehe, plus en utbildning och en 4 veckor lång semester 🙂

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1007622
January 25, 2006 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

Bartenderskolan var en tjejkompis storasyrra på och det tyckte hon var skitbra, hon har jobbat på bl a. News, Alfons och Gate One... Så det verkar som att man både får en schyst utbildning samt har jävligt kul!

Dry_Ice
Member
Medlem
1007650
January 25, 2006 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: Bartenderskolan var en tjejkompis storasyrra på och det tyckte hon var skitbra, hon har jobbat på bl a. News, Alfons och Gate One... Så det verkar som att man både får en schyst utbildning samt har jävligt kul!

Finimang, Vilken skola var hon på ?

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1007999
January 26, 2006 - 12:25 am
sp_Permalink sp_Print

Uhm, hade för mig hon var i spanien, typ mallis eller nåt men det fanns ju inte med så hon kanske var på kos då... Hon var iaf utomlands med Bartenderskolan.com!

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
1008007
January 26, 2006 - 1:28 am
sp_Permalink sp_Print

Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
1008168
January 26, 2006 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha vilket sammanträffande. Sitter och läser din tråd och ser längst ner till vänster "gooooogle-reklamen" och ser följande där:

Barskolan Mallorca
Bartenderskola på Mallorca Anmäl dig idag för sommaren 2006

http://www.barskolan.net/

Kika på det, kanske är nått att ha?

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1008174
January 26, 2006 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja själv är man ju jäkligt sugen på något sånt här, det öppnar en jävlans massa möjligheter för en och man kan ju vara hundra på att det kommer bli roligt.

Dry_Ice
Member
Medlem
1008209
January 26, 2006 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Mjo... men 14 k för att åka till gottland? Åker jag heldre till kos för samma pris...

Och ja, Gotland kan vara riktigt skoj! Har varit där 3 gånger hittils, dock så ser jag det som en billig skoj semester. Inte dyrt alls att ta bilen ut och leva livet i 4 veckor....

Men tack för tipset, ska läsa lite om dem !

Dry_Ice
Member
Medlem
1008210
January 26, 2006 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: Hahaha vilket sammanträffande. Sitter och läser din tråd och ser längst ner till vänster "gooooogle-reklamen" och ser följande där:

Barskolan Mallorca
Bartenderskola på Mallorca Anmäl dig idag för sommaren 2006

http://www.barskolan.net/

Kika på det, kanske är nått att ha?

Mjo... men det är fullt på dem tidiga kurserna 😉

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1008334
January 27, 2006 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=The Dragon]Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Mjo... men 14 k för att åka till gottland? Åker jag heldre till kos för samma pris...

Och ja, Gotland kan vara riktigt skoj! Har varit där 3 gånger hittils, dock så ser jag det som en billig skoj semester. Inte dyrt alls att ta bilen ut och leva livet i 4 veckor....

Men tänk också på att du typ förbrukar en jäkla massa sprit nästan så man får skuld och ångerkänslor. För de flesta drinkar man gör måste man typ hälla ut, förutom på fredageftermiddagar då alltså 😀 😛 :bgrin: Man får typ 20% rabatt på dryck och mat på krogen där man är. Det är rätt bra med den rabbatten. Man fick ju typ fixa åt alla sina kompisar så de också fick rabbat. De som jobba där måste fan trot att vi var värsta alkisar för vi besttällde in en jäkla massa sprit. Typ två av oss hämta sprit till typ fyra andra pers, heheheh laugh

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1008357
January 27, 2006 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Har själv funderat på bartenderutbildning.

Är ganska sugen, så jag säger klart du ska göra det! 😉
14k för att åka till Gotland låter sådär då lägger man ju hellre till 6k och åker utomlands. Det skulle då jag göra.

Dry_Ice
Member
Medlem
1008372
January 27, 2006 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: [quote=Dry_Ice][quote=The Dragon]Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Men tänk också på att du typ förbrukar en jäkla massa sprit nästan så man får skuld och ångerkänslor. För de flesta drinkar man gör måste man typ hälla ut, förutom på fredageftermiddagar då alltså 😀 😛 :bgrin: Man får typ 20% rabatt på dryck och mat på krogen där man är. Det är rätt bra med den rabbatten. Man fick ju typ fixa åt alla sina kompisar så de också fick rabbat. De som jobba där måste fan trot att vi var värsta alkisar för vi besttällde in en jäkla massa sprit. Typ två av oss hämta sprit till typ fyra andra pers, heheheh laugh

Dock så får ingår spriten i några skolor 😉 Vilket är bra! Annars så kostar inte sprit såå mycket på kos...

Aja, får se hur det blir. Om jag inte drar i år drar jag nästa, så kan man jobba "där nere" efter utbildningen också !

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1008557
January 27, 2006 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=The Dragon][quote=Dry_Ice][quote=The Dragon]Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Dock så får ingår spriten i några skolor 😉 Vilket är bra! Annars så kostar inte sprit såå mycket på kos...

Aja, får se hur det blir. Om jag inte drar i år drar jag nästa, så kan man jobba "där nere" efter utbildningen också !

Det stämmer ju visserligen men man hade ju alla kompisar här på Gotland och man fyllde 20 så man ville inte vara utomlands på sin 20 årsdag utan sina kompisar. Visst kan man skaffa kompisar där men det är inte riktigt samma sak. Sen att man inte fick åka iväg för att tjejen inte ville är ju en anna sak (skulle jag åka så skulle hon med och det hade hon inte råd med då, fick min barutbildning i 20 års present av pärona).

Dry_Ice
Member
Medlem
1008685
January 28, 2006 - 1:37 am
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: [quote=Dry_Ice][quote=The Dragon][quote=Dry_Ice][quote=The Dragon]Annars så finns det lite billigare och lokalare utbildning. Kolla på Barmeister Sweden. De har 4 veckors utbildning i Sthlm eller på Gotland. Det kostar 14k inkl mat och logi. Resan får du fixa själv ca 200 med båt och 360 med flyg. Gick själv där förra sommaren och det måste varit bland top fem av bästa händelser i mitt liv. Jag skulle rekomendera Gotlands kursen som jag gick. Det var 4 veckors festande och på helgerna stak man iväg till stranden och badade. Gotland=Sveriges svar till Ibiza. Sjukt snygga brudar, häftiga fester, bra stränder (Tofta strand ca 2 mil från Visby och ja det finns många tjejer där som både badar och solar topless) och dessutom sjukt vakert ställe. Dessutom så är det för det mesta ca 25-30 grader där på sommaren det var iallfall det när jag var på barskolan. Det är iallfall nått jag skulle rekomendera. Och utbildningen är riktigt bra. Kunde efter den över 80 olika drinkar kunde flaira och kunde det mesta om sprit och alkohol hantering, Typ whikey och Cognac kunskap osv. Fick vänner för livet. Skulle dock remomendera de kurser som börjar i mitten av juli då är det mest folk och mest aktivitet jag gick kursen inna det var inte riktigt lika mycket folk då men det var nog så kul. Bor själv på Gotland och kan säga att sommrarna på Gotland är svinit kul men att gå barskolan gör det hela grymt mycket bättre.

Det stämmer ju visserligen men man hade ju alla kompisar här på Gotland och man fyllde 20 så man ville inte vara utomlands på sin 20 årsdag utan sina kompisar. Visst kan man skaffa kompisar där men det är inte riktigt samma sak. Sen att man inte fick åka iväg för att tjejen inte ville är ju en anna sak (skulle jag åka så skulle hon med och det hade hon inte råd med då, fick min barutbildning i 20 års present av pärona).

Hmm.... undrar vad min flicka kommer att säga 🙄 :bgrin: ... Tror inte det blir såå bra :/
Aja, Håller fortfarande på att kollar omkring med der börjar närma sig skott nu !

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 74
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL