February 16, 2005
Adam wrote: Äntligen hemma var ett bra program man kunde kolla på. Nu har dom ju dock tyska kärringar, hundar och matlagningstips så jag har slutat titta.
nått jag stör mig på är att dom visar resultatet innan dom ens har börjat.. vad är det för nått jävla nöt till programchef som kom på den idén?
Edit: Veckan innan till å mä.. typ: "och nästa vecka ska göra göra så här av en stol" .. kul nu behöver jag inte se programmet nästa vecka då..
February 16, 2005
Collateral wrote: Du glömde Pimp My Ride
jag har sett några av dessa oj-dom-målade-om-min-bil-så-jag-måste-skrika-lungarna-ur-mig-och-glömma-alla-gramatiska-regler-i-mitt-språk-och-gärna-vifta-lite-med-armarna-program, vad jag undrar är gör dom någonsin nått under huven.. såg när dom byggde om en ford till en bmw med MB bakljus typ.. samma styling å så men fan va töntigt med en hemmabyggd bmw som låter och går som en jävla ford... eller fixar dom motorn med men aldrig säger nått?!
June 18, 2001
Vad hette halvtimmesprogrammet där tre arkitekter fick presentera varsitt förslag på ett rum, och en familj fick sedan välja vilket de ville ha? Där var det lite klass på hur det såg ut, inget i IKEA-stil eller med hemmagym i två våningar och sovrum inredda som rymdstationer.
October 7, 2002
Eric aka jaguLaren wrote: Scrapheap challenge 😉
WORD. Precis vad jag tänkte på också. Något du kommer gilla är att det är en svensk version på gång (jag och några kompisar fick uppmanan att söka men jag kan inte eftersom jag är nere i Tyskland...).
Se här exempelvis:
http://martin.bagge.nu/category.php?c=13
October 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=SuperNova][quote=John_lz]Jag får nog lägga min röst på Martin och Äntligen Hemma. Trors att han slarvar endel så gör han ett bra jobb.
Extreme Home makeover är för extremt. Hur ska en familj med 5-6 barn som knappt råd med mat kunna underhålla utrustning och ens betala elräkningen till en pool, 4-5 datorer, vibrerande och roterande sängar, en hög med elmotorer som styr väggar, dörrar och hissar??? Vad händer när något ska repareras?
Känns som att "extreme home makeover" bara satsar på stiliga fasadedr..
Menar reglar i 1" virke man bara slår på gippsplattor på (detta som ytterväggar) känns inte riktigt....
Nej martin vinner trots att det är lite småmissar som ovan säger...
Så byggs hus i USA om du inte visste det 😉
Gipsplattor .. Överallt! Jag är rätt säker du hört uttrycket "dry wall" någon gång 😉
//Andreas
Nja, ibland kör dom ju med tunna plywoodskivor. Tror fan att husen flyger iväg när det blåser 😀
July 13, 2004
John_lz wrote: Extreme Home makeover är för extremt. Hur ska en familj med 5-6 barn som knappt råd med mat kunna underhålla utrustning och ens betala elräkningen till en pool, 4-5 datorer, vibrerande och roterande sängar, en hög med elmotorer som styr väggar, dörrar och hissar??? Vad händer när något ska repareras?
I några av fallen så har ägarna fått hyran, elräkning och andra utgifter betalda i ett år. Och under det året så borde man kunna spara ihop pengar så man klara sig i några år till, eller?
2 Guest(s)