July 25, 2001
Säger bara en sak det var bättre förr. Ben Hur, Gudfadern 1&2 3 för att den innehåller slutet, The Shining, Psycho, The Bidge over River Kwai, Ragging Bull, Taxi Driver bara för att nämna några. Ni märker när ni blir filmintresserade att T2 inte är mer en en stor filmeffekt. Visserligen underhålande men inget mästerverk. Kolla in skådespelare som De Niro, Al Pachino och Gene Hackman. Säg när de gör en dålig roll. Alltså är deras roller beror det inte på deras insatser utan på hur de spelar i filmen enligt manus. Kolla in Imdb.com och se 250 i top listan. Bara att börja hyra/tanka ner.
September 7, 2001
August 22, 2001
Ridley Scott´s Bladerunner är helt suverän, även Gladiator. Judge Dred är också för j**la bra om man har lite humor. Femte Elementet är kanon. True Lies är en höjdare. Givetvis är också hela Alien-kitet ett måste.
Icke att förglömma är givetvis också Starship Troopers (Det är en rulle med humor det!) och Mars Attacks. Jag gillar tydligen Sci-Fi... Hehe...
Hot Shots och Carrey-rullarna är väl de främsta komedierna.
April 10, 2001
Fula skitiga och elaka, Zigenarnas tid, I stort sett alla filmer med peter Greneway typ zoo, arkitektens mage, Kocken tjuven hans fru och hennes älskare. Almodovars filmer är klart godkända, bind mig älska mig,kvinnor på gränsen till sammanbrott. Ja listan kan bli lång, märker dock att mina favvofilmer mest är europaproducerade.
Eeehh glömde att lägga till ett par japanska rullar med Takeshi i rollerna, the violent cop och Hanabi är ett måste för folk som gillar cool snutfilm av de våldsammare slaget. Sen har vi faktiskt en amerikansk film som ligger bra till, Den korumperade snuten med Harvey keitel.
geforce2 MX400 64mb tv-out
Plus några väskor och lådor med delar
[ Detta Inlägg ändrades av: Peter@20ghz den 2001-10-18 09:57 ]
2 Guest(s)