June 20, 2002
UndaC wrote: [quote=Schmutziger] Sen tycker jag det är lite lustigt att du, UndaC hackar ner på Helix att de där låtarna är ganska simpelt uppbyggda. Kan det bli mycket mer simpelt än ett Piano och en bas? Jag menar bara att Jan J:s musik är väldigt simpel. 🙂
Sen att Helix kanske skulle ta och ladda hem en bättre soundfont hör ju inte hit iofs...;-)
hehe du tog det lite ur kontext där.
jag skrev ju ovan att det bara såg ut att vara kvantitet, inte kvalitet
att jag sa något om hiphop var ju bara som ett tillägg att "även om kvantitet nu är måttet så var exemplet ändå inte imponerande"
själv gillar jag simpel musik
Keith jarrets låt där är ju bara han som spelar piano i 26 minuter i sträck tom. 😉
Man bör ju kolla lite på hur de spelar också och inte bara hur många instrument musiken innehåller... 🙂
Många bluesmusiker som kan spela alla Jimi Hendrix låtar ståendes på huvudet med båda händerna bakbundna spelar blues enbart för att det är för svårt att spela jazz..
En av anledningarna till att Jazz kan låta så jävla illa ibland... När folk inte inser sina begränsningar...
Kan förövrigt inte plocka ut några direkta favoritlåtar...
Skulle nog slänga in ett par låtar av Bob Marley, ett par av Tosh, några mer moderna dancehall-låtar och sedan varva med någon lugnare låt av Waits för att inte bara fylla listan med reggae... 🙂
Come on up to the house ligger jävligt bra till för tillfället, men sånt ändras...
The piano has been drinking ligger också jävligt bra, om inte för texten som är den bästa som någonsin skrivits... 😉
January 6, 2002
boogey wrote: [quote=UndaC][quote=Schmutziger] Sen tycker jag det är lite lustigt att du, UndaC hackar ner på Helix att de där låtarna är ganska simpelt uppbyggda. Kan det bli mycket mer simpelt än ett Piano och en bas? Jag menar bara att Jan J:s musik är väldigt simpel. 🙂
Sen att Helix kanske skulle ta och ladda hem en bättre soundfont hör ju inte hit iofs...;-)
hehe du tog det lite ur kontext där.
jag skrev ju ovan att det bara såg ut att vara kvantitet, inte kvalitet
att jag sa något om hiphop var ju bara som ett tillägg att "även om kvantitet nu är måttet så var exemplet ändå inte imponerande"
själv gillar jag simpel musik
Keith jarrets låt där är ju bara han som spelar piano i 26 minuter i sträck tom. 😉
Man bör ju kolla lite på hur de spelar också och inte bara hur många instrument musiken innehåller... 🙂
Många bluesmusiker som kan spela alla Jimi Hendrix låtar ståendes på huvudet med båda händerna bakbundna spelar blues enbart för att det är för svårt att spela jazz..
En av anledningarna till att Jazz kan låta så j**la illa ibland... När folk inte inser sina begränsningar...
Skickliga musiker kan bli väldigt bra solister inom klassisk musik, men inom jazz och Blues brukar de bästa inte vara de som är tekniskt bäst utan de med mest känsla, och det finns ju många olia typer av jazz, notstapling är aldrig kul att lyssna på, det brukar bara bli enformigt. Men det finns ju bra jazz med. 🙂
Helix:
En sf2 bank till dig:
ftp://ftp.personalcopy.net/pub/RealFont_2_1.sfArk
ca 46 mb->100+mb uppackat, låter iaf lite bättre 🙂
May 29, 2001
Rawhill Cru - Mo' Fire
Ludacris - Move Bitch
Nightmares on Wax - Ease Jimi
Panacea - The Evil Seed
MC Det - Junglist Massive (Booyaka Crew Mix)
Swollen Members - Take it Back
MC Skibadee - Man a Man
Ink & Dylan -Need You
Ed Solo feat TC Izlam And Det And Skibadee - One Time
More Fire Crew - Back Then
osv..............
April 24, 2003
Arny wrote: [quote=Ogrebeast]Svårt att plocka ut enskilda låtar så där ur mängden 😕
Jimi Hendrix - All along the watchtower
Guns 'n' Roses - Welcome to the jungle
Nirvana - Smells like teen spirit
Mick Jagger - God gave me everything I want
Oasis - WonderwallDet finns ju så många, bl a Kents låtar och Oasis.
Dessa var klart de bästa hitills. Är emot allt vad techno och annan pling-plong heter. Inte riktig musik enligt min mening. Bara en massa dataljud som vilken treåring som helst med lite taktkänsla kan plocka ihop. Fast vad vet en sån som jag som knappt kan klappa i takt?
Jag hör att du inte har suttit och verkligen testat gjort en låt.. Är nog mer så avancerat än vad du egentligen tror..
3 Guest(s)