July 3, 2003
Följande är en sann historia:
Jag och några polare tog och bastade i fredags och tänkte att det inte skulle vara så svårt att bada i det iskalla vattnet men ack vad vi hade fel.
Inte noga med att det blåste så otroligt mycket och så kallt utan avståndet från bastun till vattnet var så långt och vattnet så långgrunt att när vi hade kommit mindre än hälften av vägen till vattnet så blev man frusen som en fiskpinne! Men ingen ville fega utan i vattnet hoppade vi och jag kände absolut direkt att näsan tjocknade till och jag blev stel i varje led som en isbit!
Tillbakavägen var heller ingen lycka, det var kolsvart ute så man trampade på stenar och pinnar som stack till i fötterna en aning. När man kom in i det lilla huset så tänkte ju vi ta en dusch för att all sand och annat skulle spolas bort men då hade ju självklart någon idiot (som inte sa något om det) glömt att stänga av duschen så allt varmvatten var slut!
Men det var inte slut här inte. Lite senare hade några av oss tagit en liten promenad i det friska och skulle tillbaka och värma oss men vi hade tydligen trampat i lera eller blöt sand för det blev görigt på golvet när vi gick in i huset och så hade tydligen en person fått i sig lite för mycket att dricka så personen gick in i bastun med de leriga skorna på! Sen fick man leka städtant och rädda situationen.
Till sist när vi skulle dra så fick man ta en riktigt frisk dusch i det iskalla vattnet och när man stod där och skulle byta om så var det personer som inte stängde dörren efter sig när de skule gå ut så herr Petter Niklas höll på och ramla av.
Vägen hem var svår att se, inte för vi var trötta utan för alla lycktstolpar hade slutat att lysa klockan 12 så det blev att gå efter egen känning av var vägen var. Men hem kom man och en skön sömn fick man... tills klockan 04.20 då katten skulle ut.
Visst låter det som en rolig kväll med gänget? 😉
Har någon mer varit med om en riktigt trevlig bastukväll?
March 10, 2003
Hade en Badfest för ett tag sedan hemma hos en tjejpolare.
Hon hade badtunna som vi satt i mitt i vintern. Vi hoppade ur och gjorde snö änglar och hade snöbollskrig.
När man sedan hoppade i igen brände det 40gradiga vattnet skönt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)