March 19, 2003
Om vi säger att jag har 150st hårddiskar som måste tas sönder på ett effektift sätt som skall vara "omöjligt" att återskapa datan på.
Dataräddningsföretaget Ontrack lyckades rädda all information som fanns på en hårddisk som legat på grillen, trots bränd elektronik och sotiga skivor.
Förslagen skall vara rimmliga och inte att man skickar dem ut i rymden och låter dem falla in och brinna upp i ozon lagret eller något annat galet.
Vill gärna ha bra förslag på klyftiga sätt.
[Image Can Not Be Found]
Och att sitta och skruva upp dem alla för att plocka ut skivorna i är inte så rimmligt heller då det tar otrolig tid.
Snabbt, lätt, billigt?
Och det är en fördel om det går att göra utan att behöva få personskador = konstiga maskiner inget bra.
:bgrin: Så ge mig förslag :eye:
February 21, 2003
absolut billigast är att köpa en slägga... (modell tyngre)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 19, 2003
DiDi wrote: Eller köpa en hårddiskförstörare...
Och då menar du en sådan som readerar osv? Dvs att disken måste fungera att koppla in till en apparat?
Vi kan utgå ifrån att inte alla diskar är i det skicket, men det hindrar inte hightech företag att återskapa data'n från dem även fast de inte är funktionsdugliga.
In med dom på högkant i en sån där bilpress som dom har på bilskrotarna..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)