March 19, 2003
ilg@dd wrote: In med dom på högkant i en sån där bilpress som dom har på bilskrotarna..
Faktiskt haft det i tankarna också men fan inte har jag någonsin sett en bilpress förutom på hollywood film.
Alltid när man åkt till skroten så har bilarna bara stått som pallade på varandra.
BarateaU wrote: [quote=ilg@dd]In med dom på högkant i en sån där bilpress som dom har på bilskrotarna..
Faktiskt haft det i tankarna också men fan inte har jag någonsin sett en bilpress förutom på hollywood film.
Alltid när man åkt till skroten så har bilarna bara stått som pallade på varandra.
Många skrotar har ingen egen, utan tar dit en kanske en gång i halvåret och pressar bort allt som finns på lager då..
Vill minnas att lokala skroten hade en som kom på järnvägsvagn och att dom lastade plåtkuberna på vagn direkt.
(Skroten ligger liksom direkt vid sidan av järnvägen på industriområdet)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Guufi wrote: Hitta en masugn eller vafan det nu kallas och släng i dem.
Stålverk har ju också stora baljor med smält stål, pfffft säger det bara.
Det tänkte jag oxå föreslå 🙂
Dadde wrote: Lättas är väl att dumpa dem i skärgåden.. Lär väl ta ett tag innan någon arkeolog hitar dem..
Det e nog inte dumt, förutsatt att de inte måste bli förstörda fort.
August 28, 2004
Gå till ett höghus, hiva ner diskarna på förbipasserande fotgängare. Garanterat att de går sönder.
Släng dem in i väggen
Ta en traktor och kör över dem
En med diskarna i kakelugnen, låt dem brinna i en timme eller två så går garanterat ingenting att få fram ur diskarna.
January 14, 2002
Guufi wrote: Hitta en masugn eller vafan det nu kallas och släng i dem.
Stålverk har ju också stora baljor med smält stål, pfffft säger det bara.
Tror jag också är det bästa (har funderat på frågan jag med :P)
Men om jag bara hade en eller 2 diskar jag verkligen inte ville att någon skulle få ut information av skulle jag skruva upp dom, ta bort diskarna och slipa ned dom till dammkorn med diverse tryckluftmaskiner i garaget.
Sen för att vara på den säkra sidan så skulle jag nog hälla någon antändbar vätska på dammet och tända på.
May 29, 2001
naTTen wrote: Man gör som de gjorde i the broken med laptopen... man använder termite 🙂
Är osäker på det svenska namnet men jag vill minnas att det är gjort av järnoxid och aluminiumpulver.Borde smälta den totalt då det blir några tusen grader varmt
Ja det brinner ju med ca 2500 C, så det borde garanterat pajja diskarna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermite
OBS! går ej att släcka med vatten eller sand mm.
EDIT: Kolla in detta!! dom bränner igenom motorblocket på en bil, på några sekunder.
http://www.lemonzoo.com/funny_.....iment.html
December 25, 2000
Knappast snabbt men att skaffa ett eraserprogram som skriver över varje sektor på disken torde räcka rätt långt. Alla andra normala sätt att hacka/spränga/bränna/frysa sönder diskar på går det att rädda data från så länge skivorna är någotsådär intakta eller delarna av skivorna är intakta.
Moderna hårddiskar är i princip imuna mot magneter ifall ni är intresserade också.
Om du bara skriver över alla data (6 gånger för att följa US DoD riktlinjer) så kan du t.om. sälja dem sedan utan att behöva oroa dig.
1 Guest(s)