November 26, 2002
silverX wrote: KENT rockar mest i detta land
kanske det, men det betyder inte att de är bäst. Inte ens att de är bra.
Jag måste tyvärr erkänna att de är ganska duktiga på att spela, men jag kommer aldrig nånsin lyssna på deras musik frivilligt, jag klarar inte det.
usch!
November 29, 2001
skiroy wrote: Ahhh.....
Jan Johansson är en klassiker som aldrig går ur tiden...hur vass som helst.
Men mitt tips blir John Holm - Sordin
bästa låten på skivan är?
tänkte ta o lyssna lite 🙂
edit: hade lite svårt för hans röst men musiken i sig lät jäkligt skön
edit2: rösten växte lite på mig, ska ta o lyssna lite på texterna sen 🙂
annan klassiker som jag lyssnat konstant på i ungefär 19 år utan att tröttna på:
Fred Åkerström - Två Tungor
September 12, 2001
UndaC wrote: [quote=skiroy]Ahhh.....
Jan Johansson är en klassiker som aldrig går ur tiden...hur vass som helst.
Men mitt tips blir John Holm - Sordin
bästa låten på skivan är?
tänkte ta o lyssna lite 🙂
edit: hade lite svårt för hans röst men musiken i sig lät jäkligt skön
edit2: rösten växte lite på mig, ska ta o lyssna lite på texterna sen 🙂
annan klassiker som jag lyssnat konstant på i ungefär 19 år utan att tröttna på:
Fred Åkerström - Två Tungor
Jag har svårt att ta ut någon enskild låt från den skivan som jag kan kalla bäst...den följer nämligen en röd tråd skivan igenom tycker jag och du har rätt.
Skivan växer ju mer man lyssnar på den...John Holm ansåg att han var "drabbad av tillvaron" då han gjorde denna skiva.
Jag är rätt svag för singer/songwriters och jag tänkte först säga Cornelis Vreeswijk men han är ju inte svensk egentligen men annars var han en suverän artist.
Vi har idag några "påläggskalvar" när det gäller svenska singer/songwriters...Nicolai Dunger och Kristoffer Åström men båda får allt "växa" till sig en smula ännu.
November 29, 2001
skiroy wrote:
Jag är rätt svag för singer/songwriters och jag tänkte först säga Cornelis Vreeswijk men han är ju inte svensk egentligen men annars var han en suverän artist.
Har du hört Lillemans våldtäckt på Somliga går i trasiga skor?
Borde fan va dödsstraff på sånt.
Sen att Lilleman förmodligen är en av de sämsta artisterna någonsin i världen o att just denna låten är sämre än vanligt gör det bara ännu värre, hur fan fick det ynglet kontrakt egentligen? 👿
Alltså texten till den låten o hela konceptet, ok att han är körd i huvvet, det är skivbolaget som borde avrättas.
Sen har ju svensk mainstreamhiphop dille på att sno låtar, beats, texter, refränger, låtkoncept osv. rakt av. Tråkigt som fan.
September 12, 2001
Hehehe....
Jag har undvikit Lilleman om man säger så 🙂
du har helt rätt i att skivbolaget borde avrättas eller iaf ställas inför rätta när det gäller detta helgerån...sanlöst!
Men som vi alla vet...skivbolagen är idag extremt kortsynta och ser dom chansen att tjäna lite cash så finns det inga spärrar.
Se bara på Popstars,Fame factory o såvidare...sant är att svensk hiphop är ren dynga.Personligen så har jag lyssnat mkt på People Under The stairs "O.S.T (Original Soundtrack) och EL-P "Fantastic Damage" På sistone...helt ok.
November 29, 2001
skiroy wrote: Hehehe....
Jag har undvikit Lilleman om man säger så 🙂
du har helt rätt i att skivbolaget borde avrättas eller iaf ställas inför rätta när det gäller detta helgerån...sanlöst!Men som vi alla vet...skivbolagen är idag extremt kortsynta och ser dom chansen att tjäna lite cash så finns det inga spärrar.
Se bara på Popstars,Fame factory o såvidare...sant är att svensk hiphop är ren dynga.Personligen så har jag lyssnat mkt på People Under The stairs "O.S.T (Original Soundtrack) och EL-P "Fantastic Damage" På sistone...helt ok.
värst av allt var ändå Play, "rumsren" barnporr för fan *kräka*
EL-P från Co-Flow?
Gillar du lite organisk hiphop sådär som typ Roots så är Mountain Brothers klockrena
tre asian americans med RIKTIGT nice fylligt, souligt och aukustiskt sound
sen är de förbannat bra textskrivare o iaf en av dem har helt underbar röst
hehe Chops heter han, tanig liten asiat med hiphopens motsvarighet till Barry Whites röst i basläge typ 😉
hehe jag tappat "kontakten" med hiphop
rappade ju innan o har släppt en samlingsskiva med svenska MCs o medverkat på Broadcaster Ds skivserie o lite sånt
är precis på väg att släppa några polares material på vinyl nu
riktigt skönt sound o inte alls nån run-of-the-mill svensk blaha-blaha
ska in till Malmö nästa helg för att se Sage Francis
urtråkig på skiva enligt min åsikt men förmodligen en av världens bästa liveartister
har sett honom i GBG en gång innan o det var typ så adrenalinet pumpade ut rysningar och välbehag i hela kroppen konstant i två timmar
May 22, 2001
UndaC wrote:
Har du hört Lillemans våldtäckt på Somliga går i trasiga skor?
Borde fan va dödsstraff på sånt.
Sen att Lilleman förmodligen är en av de sämsta artisterna någonsin i världen o att just denna låten är sämre än vanligt gör det bara ännu värre, hur fan fick det ynglet kontrakt egentligen? 👿
Alltså texten till den låten o hela konceptet, ok att han är körd i huvvet, det är skivbolaget som borde avrättas.
Ja vem hatar inte han....finns väl ingen sämre rap *urk* artist....
låtstölder rakt igenom... 👿 👿 :arg: :arg: :arg: 👿 👿
September 12, 2001
Jepp...
Just den EL-P från Co-Flow.
Jag kommer ihåg då han yttrade på scenen under en konsert mkt ironisk att crack är coolt.Efter spelningen kom det fram en grabb som frågade honom om det verkligen är coolt...han blev helt förstörd av det.
Han såg snabbt till att en ursäkt från honom skulle bli tryckt där han förklarade att det var ironiskt menat samt att det det i själva verket var tvärtom.
Efter detta har jag svårt att tycka illa om honom.
Dina tips låter väl värda att kolla upp...ska göra det så fort jag kan 🙂
2 Guest(s)