September 30, 2003
I Pulp Fiction när Honey Bunny och Pumpkin skall råna restaurangen: "Dick Dale - Misirlou"
I Reservoir Dogs när Mr. Blonde häller bensin på och skär av örat på polisen: " Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You"
I Forrest Gump när Forrest är i Vietnam: "Aretha Franklin - Respect"
I Jerry Maguire när Jerry sitter i bilen och sjunger: "Tom Petty - Free Fallin'"
I Remember The Titans - sista matchen: "Creedence Clearwater Revival - Up Around The Bend"
Listan kan göras lång...
May 1, 2003
Peter@20ghz wrote: [quote=Marron]White Snake - Eye of the tiger.. från Rocky.. underbar =)
Whitesnake?? det var väl ändå survivor som gjorde den låten.
Jo, det var det 😕
Har alltid trott det var White snake för mina kompisar sa det och jag hittade filer med dem som artist.. aja.
Det var survivor som gjorde den iaf 😀
June 3, 2001
x-per wrote: Ok om ni översätter TOPICEN till svenska så kanske jag kan svara! :bok:
Språkpoliser hör hemma på sweclockers forum
February 12, 2003
Gueno wrote: [quote=x-per]Ok om ni översätter TOPICEN till svenska så kanske jag kan svara! :bok:
Språkpoliser hör hemma på sweclockers forum
Du verkar bry dig eftersom du svarade!
Ps. Mitt inlägg var inte så jätteseriöst om du nu trodde det!
July 14, 2003
Elias667 wrote: CONAN!!!! CONAN CONAN CONAN!!!!! SÅ JÄVLA OLDSCHOOL!!! Känns som om LoTR soundtracken (vilka också är väldigt bra) är väldigt inspirerade av dem!!!
Basil Polidouris är skön!
Tänkte lite på att många tycker att musiken i Gladiator är bra men det känns som om gubben har plankat sig själv efter att han gjorde The Rock. =/
[edit]Basil har inget att göra med Gladiator/Rock...2 olika meningar...=)[/edit]
3 Guest(s)