bäste skärmen på mobiltelefoner|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
bäste skärmen på mobiltelefoner
cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

hej

vilken e den bästa displayen på en mobiltelefon..tex skärpa,ljusskärpan.och kvaliten...Vad menas med reflekterande..tacksam för svar

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
433306
October 10, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt klart så kommer det bli nya Sony Ericsson Z600

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
433318
October 10, 2003 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

hur många pyxlar har den..sharp gx20 verkar vara bra med sina 240*320 pixlar..alltså som en handdator.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
433343
October 10, 2003 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker a920 som jag har är bra 🙂

Redfaction
Member
Medlem
433391
October 10, 2003 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

cool wrote: hur många pyxlar har den..sharp gx20 verkar vara bra med sina 240*320 pixlar..alltså som en handdator.

e inte de en sån där jävla 3G??

chrippaz
Member
Medlem
433396
October 10, 2003 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

nej gx20 är inte 3G men motorola är... vadå "jävla 3G" GSM är ute... mobilt internet i typ 14kbps istället för 384... och framförallt dyrare.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
433408
October 10, 2003 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: nej gx20 är inte 3G men motorola är... vadå "j**la 3G" GSM är ute... mobilt internet i typ 14kbps istället för 384... och framförallt dyrare.

Håller med.. GSM är på väg ut..

Redfaction
Member
Medlem
434664
October 12, 2003 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

3G telefonerna suge rju än så länge så det finns mycket kraft i GSM fortfarande speciellt som att vi på Ericsson uppgraderar standarden för GSM hela tiden så snart kan det faktiskt gå att ha fungerande videokonferans via GSM..:)

Men Ericsson leder ju även utveckligen på 3G sidan så de vill ju inte utveckla GSM skåpen för mycket..:)

3G kommer inte att slå förrens om typ 2-4 år då telefonerna är för stora och för tunga med kass batterikapacitet så jag kommer kalla det skräp tills det händer nåt.

chrippaz
Member
Medlem
434730
October 12, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Leder Ericsson utvecklingen på 3g? Dom har ju inte ens släppt sin första 3g-telefon 😀

Ruttna videosamtal med typ 14kbps HAHA!

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
434847
October 12, 2003 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för alla svar..GX20 hade den bästa skärmen någonsin i en mobiltelefon..a920 hade ingen chans med sin stora skärm med bara 208*320 mot sharpens lilla på underbara 240*320...QTEK7070 hade oxå en jävla bra skärm

Redfaction
Member
Medlem
434941
October 12, 2003 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Leder Ericsson utvecklingen på 3g? Dom har ju inte ens släppt sin första 3g-telefon 😀

Herregud din okunniga nolla..Ursäkta men lilla du, Ericsson är världsledande på 3G bara för att det är de som tillverkar de i särklass bästa radiobasstationerna i världen..:)

Jag vet då jag jobbar med dem + att det är de som var först med 3G och leder utveckling inom teknologin.

Sen det du snackar om men 14.4bps är ju inte så sant med de nya GSM radiobasstationerna, jag har ingen info om hur snabb de är för det är hemligt men jag kan säga dig att de kommer vara mycket snabbare om ett år än vad de är idag. För 3G komme rinte ha lika bra täckning som GSM förrens om kanske 5år och innan dess så måste även GSM utvecklas så det är mer kompatibelt med videoöverföring och sånt.

Sen är ju inte GSM 2G längre i Sverige utan det är 2.5G.

Du kan ju sluta snacka blajj när du vet vad du snackar om.

Sen SonyEricsson släpper sin 3G telefon inom ett halvår och den de har utvecklat är ju bara hälften så tung som de som finns nu + den har bättre batteritid.

JMk
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 48
434948
October 12, 2003 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=chrippaz]Leder Ericsson utvecklingen på 3g? Dom har ju inte ens släppt sin första 3g-telefon 😀

Herregud din okunniga nolla..Ursäkta men lilla du, Ericsson är världsledande på 3G bara för att det är de som tillverkar de i särklass bästa radiobasstationerna i världen..:)

Jag vet då jag jobbar med dem + att det är de som var först med 3G och leder utveckling inom teknologin.

Sen det du snackar om men 14.4bps är ju inte så sant med de nya GSM radiobasstationerna, jag har ingen info om hur snabb de är för det är hemligt men jag kan säga dig att de kommer vara mycket snabbare om ett år än vad de är idag. För 3G komme rinte ha lika bra täckning som GSM förrens om kanske 5år och innan dess så måste även GSM utvecklas så det är mer kompatibelt med videoöverföring och sånt.

Sen SonyEricsson släpper sin 3G telefon inom ett halvår och den de har utvecklat är ju bara hälften så tung som de som finns nu + den har bättre batteritid.

Jag antar att du inte har mer info om 3G? Tex när det kommer till norrbotten och när z1010 kommer?

Men du får väll inte säga nåt, right?

// JMk

Redfaction
Member
Medlem
435005
October 13, 2003 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Det där får du fråga opperatörer om men det kommer som sagt ta ett jävla tag då de tär väldigt svårt att få tillstånd för att bygga antenner.

När Ericssons telefon komme rär tyvärr inte tillgänglig info från Ericsson.

Kan bara säga att den komme rvara fetast för bäst pris när den kommer, alltså som bruklig är när deras telefoner kommer.

Kolla på http://www.clickontime.se så ser du att deras nya feta mobil Z600 bara kostar 3695 där...:)

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
435041
October 13, 2003 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction:
Du klagar på precis allt.
Det är genomgående för många av dina trådar/svar.

Sen kallar vi inte folk för jävla nollor osv här.

Du säger att du jobbar med sånt här, ändå ser du inte fördelarna med 3G.
Delvis har du rätt, batteritiderna är inte helt lysande.
Men man får ju faktiskt med 3 batterier och 2 laddare i 3s paket.
Så man står ju aldrig utan fulladdat batteri.

Z600 suger, av en anledning. Den saknar 3G stöd.

Jag har använt 3s abb. med NEC e606 och Motorolas A920 och bättre lurar och teknik finns inte.
Däremot ser jag, precis som du, fram emot SEs nya 3G lurar.

aJjE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1044
435048
October 13, 2003 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

samsung V200 eller gd87 har bra skärmar!!

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
435050
October 13, 2003 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Folk verkar tro att Ericsson BARA gör mobiltelefoner... bara för att försäljningen på mobiler går dåligt ibland betyder det inte att hela företaget är kasst...

JMk
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 48
435116
October 13, 2003 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: Redfaction:
Du klagar på precis allt.
Det är genomgående för många av dina trådar/svar.

Sen kallar vi inte folk för j**la nollor osv här.

Du säger att du jobbar med sånt här, ändå ser du inte fördelarna med 3G.
Delvis har du rätt, batteritiderna är inte helt lysande.
Men man får ju faktiskt med 3 batterier och 2 laddare i 3s paket.
Så man står ju aldrig utan fulladdat batteri.

Z600 suger, av en anledning. Den saknar 3G stöd.

Jag har använt 3s abb. med NEC e606 och Motorolas A920 och bättre lurar och teknik finns inte.
Däremot ser jag, precis som du, fram emot SEs nya 3G lurar.

3G och GSM telefoner är skilda saker, tycker jag, därför kan dom inte jämnföras mot varann. Att säga att z600 är skit bara för att det är GSM istället för UMTS är lite felaktigt, z600 är en av dom bästa GSM telefonerna.

// JMk

chrippaz
Member
Medlem
435227
October 13, 2003 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=chrippaz]Leder Ericsson utvecklingen på 3g? Dom har ju inte ens släppt sin första 3g-telefon 😀

Det är kul att du antagligen är ungefär 10år äldre än jag (gissar jag på), och ändå har du svårt att uppföra dig trevligt...

Det om att Ericsson skulle leda 3g-utvecklingen beror ju på vilekt plan man diskuterar om och jag tycker det man lätt kan utläsa ifrån mitt inlägg att jag syftade på telefonsidan.

Du får gärna nämna någon (gsm-)telefon som finns på marknaden idag som har snabbt mobilt internet, eller menar du att det kommer senare? Isåfall kan man ju börja spekulera om 4G, redan nu...

Det känns lustigt att förespråka 2G när man arbetar med utvecklingen av 3G, då tycker jag man borde berika "svenssons" med fakta om hur användbart det är!

Det är väll en självklarhet att det kommer att komma bättre 3G telefoner,
utvecklingen borde väll gå i samma takt som GSM gjort förut. Jag vill minnas att batteritiderna inte var så häftiga i början av GSM-tiden, och jag kommer antagligen att byta när det kommer nån annan 3G-communicator som är bättre än den jag har.

jag vet inte exakta mått men är SE's 3G-telefon mkt. mindre än Nec E606? Det är ju inte rättvist att jämföra med motorolan, för jag har iaf inte hört att z1010 är en communicator/smartphone.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
435298
October 13, 2003 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

SAMSUNG SGH-V200 .

den har jag .. helt otrolig skärm!

Är rekomenderad för synsvaga peroner. 8)

chrippaz
Member
Medlem
435303
October 13, 2003 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan du posta några bilder du tagit med kameran?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 566
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL