March 10, 2002
Smutnik wrote: att tvåan vart sämre än ettan kan bero på att det är två regissörer som har gjort den, Kinji Fukasaku dog innan filmen var klar... Så det är inte så konstigt att den inte vart jättebra...
sen är det ju så klart att uppföljare blir inte lika bra som ettan.. oftast.
Jag vet bara två filmserier där en uppföljare varit bättre.
Triologin om härskarringen och Terminator 2. 😀
September 30, 2003
Dehman wrote: Jag vet bara två filmserier där en uppföljare varit bättre.
Som sagt så är Sagan om Ringen en trilogi och alltså inga uppföljare. T2 = bra men sällan lika bra som originalet.
Frågan kvarstår: Finns det någon uppföljare som slår originalet och inte är komersiella? Svar nej.
March 10, 2002
carlberg wrote: [quote=Dehman]Jag vet bara två filmserier där en uppföljare varit bättre.
Som sagt så är Sagan om Ringen en trilogi och alltså inga uppföljare. T2 = bra men sällan lika bra som originalet.
Frågan kvarstår: Finns det någon uppföljare som slår originalet och inte är komersiella? Svar nej.
Som sagt, "Sagan om ringen" är första delen i "triologin om härskarringen".
November 26, 2002
Gueno wrote: [quote=carlberg]Som sagt så är Sagan om Ringen en trilogi och alltså inga uppföljare. T2 = bra men sällan lika bra som originalet.
Terminator är en trilogi...
njae, det är lite skillnad på en film med två uppföljare och en trilogi, iallafall i detta sammanhanget.
tror inte att de hade planerat att göra tre filmer när de gjorde terminator 1, till skillnad från sagan om ringen, där de gjorde alla tre samtidigt
March 10, 2002
Metz wrote: Jag har kommit fram till en sak ....Japaner är sjuka i huvudet
tex
the ring
dark water
battle royal
osvhujja
attle royale va iof den enda filmen jag uppskattade dem andra fick jag bara psykbryt av har dock inte sett BR2 finns den att hyra nu lr vadå?
Glöm inte Pokémon. 😀
November 16, 2002
Dehman wrote: [quote=Metz]Jag har kommit fram till en sak ....Japaner är sjuka i huvudet
tex
the ring
dark water
battle royal
osvhujja
attle royale va iof den enda filmen jag uppskattade dem andra fick jag bara psykbryt av har dock inte sett BR2 finns den att hyra nu lr vadå?
Glöm inte Pokémon. 😀
ja du ser min poäng det kan fotsätta i evigheter :bgrin:
August 20, 2001
Dehman wrote: [quote=Metz]Jag har kommit fram till en sak ....Japaner är sjuka i huvudet
tex
the ring
dark water
battle royal
osvhujja
Glöm inte Pokémon. 😀
Och glöm absolut inte Itchi the Killer... :bash:
1 Guest(s)