July 3, 2003
Spindel wrote: [quote=Iskall]Nejje! Jag som skulle få BoStream - Scream 26Mbit om några veckor. Nu står det att min order är inaktiv på BoStreams hemsida... J*kla BBB att komma & förstöra min snabba uppkoppling! 👿 :arg:
Tror snarare att de kommer göra så att det går snabbare för dig. Scream-tjänsten har varit kass har jag hört från många.
Kanske, kanske inte... :/ Jag har hört olika - de som har scream i mitt område mycket nöjda iaf. Själv är jag nöjd med mitt nuvarande xstream - har aldrig haft downtime eller andra tråkigheter. 🙂
April 10, 2001
Farbror wrote: [quote=Peter@20ghz]Hata Bostream?
jag har då alltid varit nöjd med dem, aldrig haft downtime, och det har hittills varit det bästa som kunnats erbjuda i radhusområdet jag bor i.
Nu har jag dock skrivit över mig för BBB 8/1 tjänst. vilket innebär att jag måste vänta tre månader på att Bostream skall koppla ur mig för att sen bli uppkopplad hos BBB igen. Dessutom betalar jag 995:- i anslutningsavgift, som i detta läget känns lite surt om det ändå är till samma företag man byter.
Huh ? Varför har dom så.... faan vad surt.. 🙄
Om du syftar på väntetiden, så är det 3 månaders uppsägningstid på abbonemangen hos bostream,
BBB kan alltså inte koppla upp mig före uppsägningstiden går ut. Man kan dock säga upp per omgående men då till en kostnad av dryga 600:- (kan vara annan summa, taget ur minnet bara) Och det ansåg jag inte kändes nödvändigt. Behöver inte hastigheten på en gång, utan primärt var den lägre månadskostnaden som lockade och den snabbare uppkopplingen är lixom en bonus 🙂
Enda nackdelen som jag ser är att jag inte längre kommer ha fast IP, utan måste mecka med nån ddns om jag vill ha en statisk adress,
March 19, 2003
Som sagt nu har aftonbladet kommit ut med nyheten också,
Jag skickade ett mail till nyheter@nordi... innan jag postade "nyheten" här, men de kanske inte sett det eller de kanske inte var intressant nog att lägga på första sidan.
November 4, 2002
BarateaU wrote: Som sagt nu har aftonbladet kommit ut med nyheten också,
Jag skickade ett mail till nyheter@nordi... innan jag postade "nyheten" här, men de kanske inte sett det eller de kanske inte var intressant nog att lägga på första sidan.
Men IDG.se var först.. 😉
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
March 21, 2003
GeneSiS wrote: [quote=BarateaU]Som sagt nu har aftonbladet kommit ut med nyheten också,
Men IDG.se var först.. 😉
Min hemliga källa på BBB visste det först 😀 *Host* Städare *Host*
November 4, 2002
Farbror wrote: [quote=GeneSiS][quote=BarateaU]Som sagt nu har aftonbladet kommit ut med nyheten också,
Men IDG.se var först.. 😉
Min hemliga källa på BBB visste det först 😀 *Host* Städare *Host*
Tror jag inte, ledningen visste det nog först.. 😉 *host* 😉
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
March 19, 2003
GeneSiS wrote: [quote=BarateaU]Som sagt nu har aftonbladet kommit ut med nyheten också,
Men IDG.se var först.. 😉
Tror nog att de var nån innan idg osså 😛
Kollar jag nyheterna på min palm som jag syncade efter att jag hade postat denna tråd så står det inget på Computer Sweden Toppnyheter eller Computer Sweden Ekonomi och branschnyheter om BBB's upphandel av bostream.
Var mest av en slump att jag snubblade över nyheten hos BBB på Pressmedd.
IDG la ut den 11:01 😛
June 28, 2001
makhra wrote: [quote=BarateaU][quote=DiDi]BBB/Bostream var väl ändå först... 🙂
no shit schelock. :eye:
*rofl*
(Får man skriva så)
klart man kan, guenos mamma snaskar kotte, see, no probs.
undra om dom ska heta BBBB då :wide:
enligt aftonbladet så ska dom öka hastigheten men behålla priset, kommer inte nuvarande bostream förlora kosing på det gämfört med BBB kunder då ?
1 Guest(s)