February 17, 2004
Jag blev nyligen bedragen av min arbetskamrat som jag trodde jag kunde lita på. Han berättade för vår konsultchef att jag hade kontaktat vår chef mot dom vi arbetar mot utan att meddela. Han tjallade och fick då pluspoäng av vår konsultchef. Chefen kallade in mig på möte och berättade hur fel jag hade agerat och att det var snudd på tjänstefel. Han håller mig nu under sträng övervakning.
Är fett sur på min arbetskamrat som jag trodde jag kunde lita på. Han gjorde en Brutus, kniv i ryggen för att fjäska för chefen. Han låtsas som han är oskyldig dessutom. Skott i pannan på den :arg:.
Dock är jag inte 100% säker på att det var han, men skickade mailet till han och min volvochef. Glömde ju att fråga volvochefen om det var han som tog kontakt med min chef, men det tror jag inte.
Hur hade ni agerat? Har inte möjlighet att hämnas mot min arbetskamrat, då jag är i behov av honom, i arbetet.
February 17, 2004
Förbättringar i arbetet, då jag tycker processen inte fungerar riktigt. Så kom med lite ideer, inget allvarligt. Min konsultchef flippa ur fullständigt. Min Volvochef tog det med ro, och sa vad han tyckte. Han nämde inget om att det var fel av mig eller nåt. Det blev en bra diskussion av det precis som jag ville.
November 4, 2001
Du får väl prata med vem du vill? Nu kanske jag missförstår dig men du är anställd på ett konsultbolag/företag som gör jobb åt Volvo och du gick då och pratade med chefen på Volvo?
Generellt sätt tycker jag att har man en ide eller liknande som kan förbättra företaget så go for it. Hellre att meddelandet kommer fram ordentligt (att man har en vettig diskussion med den berörde) och att någon blir sur än att någon snor iden och själv tar äran...
February 17, 2004
SuperNova wrote: Du får väl prata med vem du vill? Nu kanske jag missförstår dig men du är anställd på ett konsultbolag/företag som gör jobb åt Volvo och du gick då och pratade med chefen på Volvo?
Stämmer, helt korrek tolkat.
SuperNova wrote: Generellt sätt tycker jag att har man en ide eller liknande som kan förbättra företaget så go for it. Hellre att meddelandet kommer fram ordentligt (att man har en vettig diskussion med den berörde) och att någon blir sur än att någon snor iden och själv tar äran...
Precis så tänker jag med. Tydligen vill inte konsultfirman ha det så här, utan allt ska gå genom vår arbetsledare som är en knäpp brud som snackar skit om mig inför chefen.
Angående min fjäskande arbetskamrat som skvallrade för chefen, nåt tips vad jag kan göra?? Har inte sagt nåt till honom än. OBS Han fjäskar extremt mycket för cheferna, så egentligen är jag inte överraskad.
September 12, 2001
Dani wrote: Angående min fjäskande arbetskamrat som skvallrade för chefen, nåt tips vad jag kan göra?? Har inte sagt nåt till honom än. OBS Han fjäskar extremt mycket för cheferna, så egentligen är jag inte överraskad.
Men om du vet med dig att han fjäskar så jäkla mycket ska du hålla käften i fortsättningen.
Ny lärdom...man håller käft! 😉
February 12, 2003
Shikar wrote: Borde inte du ta hand om problemet dvs. han? :bgrin:
Svårt att få rätt på honom, telefonnumret existerar inte längre, han svarar inte på mail, polisanmälan blir svår då jag inte har något kvitto på MC:n jag sålde honom. Fick dock 3000:- för den, och de hjälpte mig att köpa min "nya" 205:a, så jag är inte direkt sur över det. Hojen var nog snarare värd 3000:- än 10000:- ändå. 😉
2 Guest(s)