Bedragen av sin arbetskamrat|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bedragen av sin arbetskamrat
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 4, 2009 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blev nyligen bedragen av min arbetskamrat som jag trodde jag kunde lita på. Han berättade för vår konsultchef att jag hade kontaktat vår chef mot dom vi arbetar mot utan att meddela. Han tjallade och fick då pluspoäng av vår konsultchef. Chefen kallade in mig på möte och berättade hur fel jag hade agerat och att det var snudd på tjänstefel. Han håller mig nu under sträng övervakning.

Är fett sur på min arbetskamrat som jag trodde jag kunde lita på. Han gjorde en Brutus, kniv i ryggen för att fjäska för chefen. Han låtsas som han är oskyldig dessutom. Skott i pannan på den :arg:.

Dock är jag inte 100% säker på att det var han, men skickade mailet till han och min volvochef. Glömde ju att fråga volvochefen om det var han som tog kontakt med min chef, men det tror jag inte.

Hur hade ni agerat? Har inte möjlighet att hämnas mot min arbetskamrat, då jag är i behov av honom, i arbetet.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1219606
March 4, 2009 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad hade du kontaktat chefen om?

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1219613
March 4, 2009 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Förbättringar i arbetet, då jag tycker processen inte fungerar riktigt. Så kom med lite ideer, inget allvarligt. Min konsultchef flippa ur fullständigt. Min Volvochef tog det med ro, och sa vad han tyckte. Han nämde inget om att det var fel av mig eller nåt. Det blev en bra diskussion av det precis som jag ville.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1219623
March 4, 2009 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får väl prata med vem du vill? Nu kanske jag missförstår dig men du är anställd på ett konsultbolag/företag som gör jobb åt Volvo och du gick då och pratade med chefen på Volvo?

Generellt sätt tycker jag att har man en ide eller liknande som kan förbättra företaget så go for it. Hellre att meddelandet kommer fram ordentligt (att man har en vettig diskussion med den berörde) och att någon blir sur än att någon snor iden och själv tar äran...

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1219630
March 4, 2009 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Du får väl prata med vem du vill? Nu kanske jag missförstår dig men du är anställd på ett konsultbolag/företag som gör jobb åt Volvo och du gick då och pratade med chefen på Volvo?

Stämmer, helt korrek tolkat.

SuperNova wrote: Generellt sätt tycker jag att har man en ide eller liknande som kan förbättra företaget så go for it. Hellre att meddelandet kommer fram ordentligt (att man har en vettig diskussion med den berörde) och att någon blir sur än att någon snor iden och själv tar äran...

Precis så tänker jag med. Tydligen vill inte konsultfirman ha det så här, utan allt ska gå genom vår arbetsledare som är en knäpp brud som snackar skit om mig inför chefen.

Angående min fjäskande arbetskamrat som skvallrade för chefen, nåt tips vad jag kan göra?? Har inte sagt nåt till honom än. OBS Han fjäskar extremt mycket för cheferna, så egentligen är jag inte överraskad.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1219633
March 4, 2009 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Angående min fjäskande arbetskamrat som skvallrade för chefen, nåt tips vad jag kan göra?? Har inte sagt nåt till honom än. OBS Han fjäskar extremt mycket för cheferna, så egentligen är jag inte överraskad.

Men om du vet med dig att han fjäskar så jäkla mycket ska du hålla käften i fortsättningen.
Ny lärdom...man håller käft! 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1219634
March 4, 2009 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blev blåst på 7000:- av en snubbe jag jobbade med i somras. Senaste jag hörde var att han flyttat hem till Linköping.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1219641
March 4, 2009 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jag blev blåst på 7000:- av en snubbe jag jobbade med i somras. Senaste jag hörde var att han flyttat hem till Linköping.

:bok:

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1219646
March 4, 2009 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jag blev blåst på 7000:- av en snubbe jag jobbade med i somras. Senaste jag hörde var att han flyttat hem till Linköping.

Borde inte du ta hand om problemet dvs. han? :bgrin:

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1219649
March 4, 2009 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var inte med om det, men när jag jobbade som konsult var det precis så de ville ha det. Inga ideer fick gå till kund utan skulle gå genom "de rätta vägarna".

Surt, men verkar vara allmän policy.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1219668
March 4, 2009 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Konfrontera!

Säg vad du tycker och känner, inget meseri - det gör bara saken värre. Rensa luften därefter gör du som tidigare nämts, kniper munnen. Den enda man kan lita på till 100% är en själv 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1219669
March 4, 2009 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Borde inte du ta hand om problemet dvs. han? :bgrin:

Svårt att få rätt på honom, telefonnumret existerar inte längre, han svarar inte på mail, polisanmälan blir svår då jag inte har något kvitto på MC:n jag sålde honom. Fick dock 3000:- för den, och de hjälpte mig att köpa min "nya" 205:a, så jag är inte direkt sur över det. Hojen var nog snarare värd 3000:- än 10000:- ändå. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 210
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL