June 24, 2001
Igår knallade jag in på COOP Power vid Backaplan i Göteborg. Jag hade varit på Pricerunner.com och tittat in var man kunde köpa en Siemens C45 billigast. COOP Power tog 1491 kr för telefonen utan abonnemang.
Väl inne i affären kollade jag deras prislista och mycket riktigt stod det 1491 kr för Siemens C45 utan abonnemang. Gick till en försäljare och frågade om det stämde och om telefonen inte var bunden till någon
speciell operatör. Försäljaren kollade lite i papprerna och sade att det gjorde det. Då sa jag att jag köper en Siemens C45.
Försäljaren gick in på lagret, hämtade en C45 och började skriva in serienummer, mitt namn och adress osv. Allting gott, än så länge. Försäljaren tog mig nu till kassan där han frågade en tjej om priset verkligen stämde. Hon sa att det gjorde det inte. Jag sa då att Ni har ju priset uppsatt både i affären och på nätet. Sälj telefonen till mig
för det pris som ni uppger, sa jag med en *något* högre stämma.
Försäljaren gick in på lagret. Kom tillbaka och sa att Siemens C45 var slut. (Försäljaren hade 5 minuter innan haft en Siemens C45 i handen och skrivit in serienummret på datorn. Jag såg det med egna ögon.) Telefonen han hade haft förut var en senare modell och modellen som jag ville köpa var slut. Tyvärr, vräkte idioten ur sig.
Då jag redan var förbannad och inte hade lust att bli utslängd av de väktare som patrullerar köpcentret kände jag att jag inte hade något val. Hade jag stått kvar hade jag höjt rösten *mycket* mer och
utgången varit tämligen vis. Jag hade blivit utslängd för att jag störde ordningen osv. Blablabla...
Vilket jäkla skitföretag. Får man verkligen göra så här? Kan man anmäla de jäkla bluffmakarna någonstans?
COOP Power heter blufföretaget som ni skall akta er för.
Länk till Pricerunner:
http://se.pricerunner.com/Prod.....odel=85987
January 3, 2001
De är ju inte första gången de gör så där. I Umeå sålde de nintendospel för 199:- vilket fick folk att åka dit och sen hade de "inga" men sa de skulle få in så en kille va på dem konstant i två veckor tills kampanjen var slut och de helt plötsligt hade massor men han fick efter att ha hotat med ARN mm köpa spelen till slut.
June 17, 2001
ghetto-boy:
Jag tvivlar rätt starkt på att priset på pricerunner är något som COOP kan påverka.
Jag jobbar själv på en kundtjänst på en av Sveriges största elektronik kedja. Vi får ofta samtal där kunder undrar om priser dom har sett på Pricerunner stämmer.
Ofta så är det tyvär ganska fel.
Det kan vara så här tex. Kunden vill ha en Philips 32" och kollar på pricerunner så hittar han/hon en 32PW8806 och då ringer han/hon oss för att dubbelkolla. Då sitter jag och letar men ser att det är ett annat pris och då undrar kunden vad i h*lv*t* det är frågan om. Eftersom jag har jobbat där ett bra tag och vet vad det vanligaste felet är så kollar jag upp priset på en Philips 28PW8806 och där brukar oftast priset stämma. Samma med mobiler. Där brukar dom skriva UTAN abonemang. Det är sant till viss del, men det är kontankortslurar som är låsta till comviq i 1 år. Och då brukar kunderna bli skit arga på oss. Det är inte vårt fel, det är pricerunners, vi har inget med derassite och inte heller deras priser att göra.
Sen att säljaren kollar och sen lägger ett golvnummer till dig och allt "nästan" är klart kan jag inte förstå. Han kan ju ha varit ny, tänk på det.
Även om COOP är en stork konkurent till oss så tror jag inte att dom är ett bluff företag på någotsett. Misstag händer jämt och ständigt och det är mänskligt men då kommer det någon överirriterad kärring eller kid och brölar "BLUFF".
Lägg av med sånt.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)