June 17, 2001
Nicke_b2425 wrote: Det finns en annons på Blocket nu där en "Stefan Andersson" säljer:
Windows Xp orginal licens o skiva säljes.
Pris:Bud!!
Kan skickas.Kan det vara han ? Det fanns ett mobilnummer där också.
Läs noga!!!
Det står ju Licens och inte orginal XP skiva.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
Glömde lite saker...
Jag skulle också vilja veta vad du har betalat för skivan och det har inte med mina sadistiska tankar att göra utan jag vill höra hela historian. Hur har du betalat honom? Satt in pengar på kontot eller postförskott?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 3, 2002
[NH wrote: WIGGER][quote=Nicke_b2425]Det finns en annons på Blocket nu där en "Stefan Andersson" säljer:
Windows Xp orginal licens o skiva säljes.
Pris:Bud!!
Kan skickas.Kan det vara han ? Det fanns ett mobilnummer där också.
Läs noga!!!
Det står ju Licens och inte orginal XP skiva.
som wigger säger... antingen har den där killen skrivit Windows XP orginal + licens + skiva
eller Windows XP "Orginal Licens" + skiva...
asså kan han ha skickat med en orginal licensen han fick när han köpte skitet eller hur han nu fick tag i de....
October 7, 2002
Snuffy wrote:
som wigger säger... antingen har den där killen skrivit Windows XP orginal + licens + skiva
eller Windows XP "Orginal Licens" + skiva...
asså kan han ha skickat med en orginal licensen han fick när han köpte skitet eller hur han nu fick tag i de....
Även om skivan exempelvis gått sönder - sånt händer ju faktiskt... Och killen skickat sin backup-skiva, så borde rimligtvis även det "Certificate of Authenticity" som Microsoft skickar ut med alla vidaresäljbara licenser följt med. Dessutom borde den "manual" Microsoft trots allt fortfarande skickar ut finnas med (är väl bara ett enkelt informationsblad nuförtiden, men ändå! Det hade inte varit alldeles orimligt med en av de trasiga bitarna av original-CD:n rentav (så man kan bevisa att han inte behållit den själv...). Vidare skulle han nog inte svarat "ja ja, det är original" om han hade haft rent mjöl i påsen - han hade rimligtvis berättat som det var.
Om inte annat, om han hade rent mjöl i påsen - varför gjorde han sig då en massa besvär med att dölja sin identitet???
August 20, 2002
Ni rör till det... annonsen ni hänvisar till är inte den som jag nappade på och beloppet jag betalade understeg inte 500 SEK, så mycket kan jag säga. Jag citerar ett av de mail som utgjorde konversationen:
"...det är orginal,har kvittot kvar. Inköpt från en lokal datoraffär..."
Summan betalades in på killens bankkontonummer. Jag behöver inte ha tips på åtgärder att sätta dit honom, det grejar jag själv. Det jag vill veta är:
1. Känner någon till den här killen? (vet vem han är)
2. Har någon mer råkat ut för honom?
Läs igenom tråden för mer uppgifter om säljaren.
August 24, 2002
Ni rör till det... annonsen ni hänvisar till är inte den som jag nappade på och beloppet jag betalade understeg inte 500 SEK, så mycket kan jag säga.
Understeg det 3500 som systemet kostar ? Var priset under det så kunde man väl misstänkt 1.) Piratkopia eller 2.) Stulen
Så vad väntade du dig i ärlighetens namn ? Det faktum att du inte vill svara på vad du betalade tyder ju på att du känner att du inte riktigt hade rent mjöl i påsen själv eller hur ?
Man får vad man betalar för brukar det heta.
June 18, 2001
Skickade en fungerande skiva gjorde han antagligen för att han räknade med att mottagaren skulle bli förbannad, men nöja sig med det. Skulle han inte ha skickat någonting alls skulle han garanterat ha blivit anmäld. Förutom det kan han nu hävda att hans vara matchar beskrivningen, vilket den gör om man tolkar annonsen så. Likväl är det en vilseledande beskrivning och det hjälper honom föga.
Vad menar du med "under 3500:- som systemet kostar"? Ska han betala nypris för att vara säker på att det är original?
Sätt dit honom...
July 11, 2002
Min familj köpte 2 datorer samtidigt på vasadt i centrala stockholm för ett par år sen..
Då fick vi värsta skummaste Windwoset på köpet när vi köpte 2 datorer.
vi fick en Orginal bok med licens och en bränd skiva som det stod WN98..
lol..
men det känns bättre när man kör Orginal programvara..
August 24, 2002
Hur kunde han ha en hotmailaddress på blocket? det tillåts väl inte där?
Men det är för roligt att han tog sig tid att bränna en och posta då han lika väl kunat skitit i att skicka och sparat dem pengarena med och skyllt på att posten sjabblat! Dem ersätter ju inte brev
August 24, 2002
Vad menar du med "under 3500:- som systemet kostar"? Ska han betala nypris för att vara säker på att det är original?
Nej, nu vill han ju inte säga hur mycket men allt under 2-2500 får väl anses vara för lite då en äkta full licens (icke OEM) kostar 3500.
Säljer han en OEM licens måste ju det hänga med en dator så det kan det ju inte vara frågan om.
Hur som helst, min poäng var just den att han kan knappast ha trott att det var en äkta licens om det kraftigt understeg det riktiga priset.
Men självklart är det bara att anmäla personen, piratkopiering är som bekant olagligt och att sälja piratkopior ses inte med blida ögon.
4 Guest(s)