August 20, 2002
Det är lätt och tydligande lockande att peka finger och vara efterklok. Det här handlar om försäljning av piratkopior och ingenting annat. Ska man utgå ifrån att det handlar om piratkopior om säljaren verkar trovärdig och lovar skicka med kvitto? Jag har gjort massvis med klipp på det sättet förut så priset avspeglar inte nödvändigtvis skicket på varan.
Jag har letat fram ännu en ledtråd i fallet. Killen bor i gävleborg.
January 9, 2001
Biblo wrote: fått fram nåt nytt?
Om man tänker efter lite så verkar det ju vara storskaligt,
...orkar inte utveckla.....
Hej...jag skrev tidigare om att jag frågat honom....
När jag frågade om det var orginal skiva och manualer
sen skickade jag ett mail och undrade varför han inte svarade då fanns inte den mailen längre 🙂
har inte orkat kolla vidare 🙁
July 10, 2002
Jag råkade ut för samma kille verkar det som, jag gjorde en anmälan direkt till antipiratbyrån.
Dock har jag bara namn & banknummer, jag har försökt via banken att få hans adress men det verkar ju bara vara polisen som kan det. Annars hade jag kunnat tänka mig att köra hem till honom & diskutera eventuella prisras på XP licenser.
Antipiratbyrån skulle ivarjefall ta & kolla upp honom.
August 20, 2002
Jag har varit i kontakt med BSA, Antipiratbyrån och gjort en polisanmälan. Tyvärr kan jag tänka mig att såna här ärenden inte har speciellt hög prio men den är mest av princip. Jag kommer att gå väldigt långt för att få fast honom. Jag jobbar även med ett tekniskt spår som skulle kunna leda mig rätt men med risk för att killen läser denna tråd vill jag inte vara mer specifik.
Jag kommer inte ge mig förrän han är fast, så är det bara.
June 17, 2001
superboss wrote: Jag har varit i kontakt med BSA, Antipiratbyrån och gjort en polisanmälan. Tyvärr kan jag tänka mig att såna här ärenden inte har speciellt hög prio men den är mest av princip. Jag kommer att gå väldigt långt för att få fast honom. Jag jobbar även med ett tekniskt spår som skulle kunna leda mig rätt men med risk för att killen läser denna tråd vill jag inte vara mer specifik.
Helt ärligt så tror jag inte att det finns så mycket för dig att göra.
Men jobba på och GL säger jag iaf, hoppas du tar svinet!
Hoppas på ett lyckligt slut i detta.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 9, 2001
[NH wrote: WIGGER][quote=superboss]Jag har varit i kontakt med BSA, Antipiratbyrån och gjort en polisanmälan. Tyvärr kan jag tänka mig att såna här ärenden inte har speciellt hög prio men den är mest av princip. Jag kommer att gå väldigt långt för att få fast honom. Jag jobbar även med ett tekniskt spår som skulle kunna leda mig rätt men med risk för att killen läser denna tråd vill jag inte vara mer specifik.
Helt ärligt så tror jag inte att det finns så mycket för dig att göra.
Men jobba på och GL säger jag iaf, hoppas du tar svinet!
Hoppas på ett lyckligt slut i detta.
Man kan om man bara har rätta viljan till det.
Jag ser det inte som att vara optimistisk utan det är snarare en realitet och jag hoppas verkligen att han får fast den jäveln.
November 4, 2001
Det är ju licensen som räknas så länge man äger den kan man ju ha en bränd skiva, ifall man har t.ex. köper ett xp med licens kan man ju liksom ge bort skivan ladda hem det från internet och bränna ner det på en skiva den enda som är olaglig är den som innehar den skiva som följde med licensen! :bok:
December 25, 2000
chrippaz wrote: Det är ju licensen som räknas så länge man äger den kan man ju ha en bränd skiva, ifall man har t.ex. köper ett xp med licens kan man ju liksom ge bort skivan ladda hem det från internet och bränna ner det på en skiva den enda som är olaglig är den som innehar den skiva som följde med licensen! :bok:
Njae inte direkt, enligt licensavtalet får du inte göra några som helst kopior av cdn.
August 20, 2002
Va? Så här ligger det till: Varken blocket.se eller föreningssparbanken kan ge ut uppgifter till någon annan en polismyndigheten utan att själva göra sig skyldiga till ett brott. Det är bara att hoppas på att polisen orkar bemöda sig med att lyften telefonen och ringa det samtalet. Jag är skeptisk men har mycket energi kvar att ge innan jag ger upp 🙂
3 Guest(s)