June 27, 2002
Angående att anmäla han...
Efter som jag jobbar lite då och då på en dataverkstad i stan...
som ni vet så använder man inte vanliga licenser då.. utan det är en skiva till Ex: 100st datorer.
Å efter det så får man inte längre använda den skivan.. men vi röde till det engång. så vi skickade iväg två burkar med win på som redan var använda. kunderna satte ditt oss eller det var ju företaget jag jobbar åt
fick närmare 100000:- i böter. å ändå så var det ett slarvfel..
Så anmäl den fan nu......
January 20, 2003
Free_Ride wrote: Angående att anmäla han...
som ni vet så använder man inte vanliga licenser då.. utan det är en skiva till Ex: 100st datorer.Å efter det så får man inte längre använda den skivan.. men vi röde till det engång. så vi skickade iväg två burkar med win på som redan var använda. kunderna satte ditt oss eller det var ju företaget jag jobbar åt
Inte så troligt att en privatperson får 100000kr i böter, kanske ett företag som säljer flera kopior.
March 17, 2002
G00FY wrote: [quote=Free_Ride]Angående att anmäla han...
som ni vet så använder man inte vanliga licenser då.. utan det är en skiva till Ex: 100st datorer.Å efter det så får man inte längre använda den skivan.. men vi röde till det engång. så vi skickade iväg två burkar med win på som redan var använda. kunderna satte ditt oss ELLER DET VAR JU FÖRETAGET JAG JOBBADE ÅT
Inte så troligt att en privatperson får 100000kr i böter, kanske ett företag som säljer flera kopior.
Goofy, det var föetaget som fick pröjsa, inte han själv!
Oldschool member since 2002.
2 Guest(s)