January 23, 2002
Tycker det skumt att du ens frågar, för mig är valet självklart.
Att du ens funderar på det eller att det kommit på tal måste ju betyda ett personen som ska begravas varit någon som stod dig ganska nära och då är ju valet enligt mig inte så svårt.
Klart du ska gå på begravningen. 😕
January 28, 2003
chippen wrote: Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
Och ni är i samma ålder då eller??
Men visst, ha du roligt och skit i allt vad respekt heter under tiden, du lär inte ha roligt särskilt länge.
Oavsett vad du tycker, vad tror du att de andra i din omgivning tycker om att du skiter i begravningen för en fest? Tänk på det..
July 3, 2003
chippen wrote: Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
Gummifarfar? Kan någon förklara för mig? Är det typ... Gummitarzan? :-k
March 15, 2002
Spindel wrote: [quote=chippen]Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
Person som har gift sig eller åtminstone bott ihop med hans riktiga farmor. 😉
July 3, 2003
sPaZz wrote: [quote=Spindel][quote=chippen]Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
Person som har gift sig eller åtminstone bott ihop med hans riktiga farmor. 😉
Okej, knullkompis rättare sagt? 😛
:bgrin:
October 26, 2002
MrWeizel wrote: [quote=chippen]Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
Men visst, ha du roligt och skit i allt vad respekt heter under tiden, du lär inte ha roligt särskilt länge.
Oavsett vad du tycker, vad tror du att de andra i din omgivning tycker om att du skiter i begravningen för en fest? Tänk på det..
jag förstår inte varför min omgivning skulle må dåligt av att jag inte går på begravningen??
och denna respekt du pratar om skulle du vilja utväckla det och förklara vad det är som är bristande på respekt med att gå på festen istället?
January 28, 2003
chippen wrote: [quote=MrWeizel][quote=chippen]Det är min gummifarfar som har dött... jag stod väll inte honom så jätte nära men lite iaf... men det känns som om det är som en påminnelse att man borde ha roligt eftersom man vet aldrig när man själv ligger i kistan...
jag förstår inte varför min omgivning skulle må dåligt av att jag inte går på begravningen??
och denna respekt du pratar om skulle du vilja utväckla det och förklara vad det är som är bristande på respekt med att gå på festen istället?
Må dåligt, antagligen inte. Men däremot så kommer det visa ungefär hur mycket du bryr dig om dina nära och kära. Även om du inte gillade honom eller stod honom nära, så hoppas jag att du bryr dig om vad din farmor tycker?
Förstår knappt att jag sitter här och försöker förklara, känns inte lönt med tanke på ditt senaste inlägg...
2 Guest(s)