February 22, 2003
taffiz wrote: [quote=fisken][quote=taffiz]Avveckla kungfan. Det klagas på svartskallar som sitter på sina rövar och lever på socialen. Men kungfan gör ju likadant. Så vafan ska man med en kung till som inte åsamkar någon nytta. Hans döttrar drar ju skamm över svenska folket.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,496277,00.html
Ska verkligen kungens dotter klä sig på det viset?
Saken är att Kungen GÖR saker FÖR sverige. Kungen är mycket bra som en representant för sverige utomlands. Sen är jag ganska säker på att kungen inte har många dagar per år som han får göra precis vad han vill.
Sen att vissa tycker att AF är en seriös tidning kan man ju ifrågasätta. Får inte vem som helst klä sig hursom helst heller nu förtiden? Är även här ganska säker på att Maddes Nobelklänning hade godkänts av ett antal mer vetande mode och kläd gubbar/tanter
Säg nåt som kungfan har gjort på sistone mer än att skämma ut sig.
Du han är en väldigt bra tillgång i pr-syfte som i sin tur hjälper landet på olika sätt.
Jag gissar på att du antingen är ny-svensk eller en fjortis som kommit i trotsåldern.
July 27, 2002
Vitamin-C wrote: Föresten Callister varför tråd låst?? är ju absolut inget dumt med kungen!
Det var väl ett passande att använda min photshopade Skiroy-banner? 🙂
Min gissning är för övrigt att tråden hamnar kommer hamna i riskzonen, snart.
Säger itne att den är det nu 🙂
October 22, 2002
Zeth wrote: Och angående kungens fortkörning: Samma regler skall gälla de också.
Bort med körkortet & saftiga böter.
Om någon trafikpolis hade skjutit laser och fått en hastighet så skulle det varit en annan sak.
Men eftersom det bara finns en uppskattad hastighet så är det svårt att dömma någon.
Om jag säger att jag åkte 140km/h på 90km/h väg i måndagsnatt, ska då polisen kunna ge mig böter bara för att gamla greta uppskattade min hastighet till det??
February 9, 2004
BelGarath wrote: [quote=taffiz][quote=fisken][quote=taffiz]Avveckla kungfan. Det klagas på svartskallar som sitter på sina rövar och lever på socialen. Men kungfan gör ju likadant. Så vafan ska man med en kung till som inte åsamkar någon nytta. Hans döttrar drar ju skamm över svenska folket.
Saken är att Kungen GÖR saker FÖR sverige. Kungen är mycket bra som en representant för sverige utomlands. Sen är jag ganska säker på att kungen inte har många dagar per år som han får göra precis vad han vill.
Sen att vissa tycker att AF är en seriös tidning kan man ju ifrågasätta. Får inte vem som helst klä sig hursom helst heller nu förtiden? Är även här ganska säker på att Maddes Nobelklänning hade godkänts av ett antal mer vetande mode och kläd gubbar/tanter
Du han är en väldigt bra tillgång i pr-syfte som i sin tur hjälper landet på olika sätt.
Jag gissar på att du antingen är ny-svensk eller en fjortis som kommit i trotsåldern.
Ja du jag har bott här i 17år och har svenskt medborgarskap. så varför skulle inte jag få tycka som alla andra? Mina föräldrar betalar skatt och annat precis som er. Och nej jag är faktiskt ingen fjortis.
ONT: Göran Persson eller någon annan skulle lätt kunna grejja en middag. Inte fan är det svårt att sitta och äta den maten som serveras samt vara allmänt trevlig? Det klarar ju en helt vanlig person av. Kungen får väl förfan arbeta som alla andra.
Och vadå? Låt ALLA som kan arbeta göra det. Vägrar dom så får dom inga pengar helt enkelt. Det är väl inte så svårt? Det gäller kungfan också.
May 17, 2004
taffiz wrote: [quote=BelGarath][quote=taffiz][quote=fisken][quote=taffiz]Avveckla kungfan. Det klagas på svartskallar som sitter på sina rövar och lever på socialen. Men kungfan gör ju likadant. Så vafan ska man med en kung till som inte åsamkar någon nytta. Hans döttrar drar ju skamm över svenska folket.
Ja du jag har bott här i 17år och har svenskt medborgarskap. så varför skulle inte jag få tycka som alla andra? Mina föräldrar betalar skatt och annat precis som er. Och nej jag är faktiskt ingen fjortis.
ONT: Göran Persson eller någon annan skulle lätt kunna grejja en middag. Inte fan är det svårt att sitta och äta den maten som serveras samt vara allmänt trevlig? Det klarar ju en helt vanlig person av. Kungen får väl förfan arbeta som alla andra.
Och vadå? Låt ALLA som kan arbeta göra det. Vägrar dom så får dom inga pengar helt enkelt. Det är väl inte så svårt? Det gäller kungfan också.
Tror kungens jobb är bland de värsta som finns, för fan han har jobb 24/7!! vill de ha dig där ska ahn vara där. ja ha såver och vilar och såklart har han semester men hur många dagar får han vara sin? tror knappast det är många.
December 31, 2001
taffiz: Du verkar inte förstå att det är det som är hans arbeta att "äta" med andra länders representanter. Han får betalt för att resa omkring och representera sverige på diverse olika ställen. Inget jobb jag skulle vilja ha.
Och är du bekymrad över att det kostar din söta lilla familj massa eftersom ni betalar skatt så har du så fel så fel. Han kostar inte ett skit gämfört med alla andra sketna bidrag folk får.
February 9, 2004
Death On Wings wrote: taffiz: Du verkar inte förstå att det är det som är hans arbeta att "äta" med andra länders representanter. Han får betalt för att resa omkring och representera sverige på diverse olika ställen. Inget jobb jag skulle vilja ha.
Och är du bekymrad över att det kostar din söta lilla familj massa eftersom ni betalar skatt så har du så fel så fel. Han kostar inte ett skit gämfört med alla andra sketna bidrag folk får.
Kungen stör mig inte ett skit. Och jag har inte sagt att det är min familj som försörjer kungen.
/me quittar denna diskussion
June 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=MULLVADEN]det var den första Bernadotte Drottningen som kom hit som hade som sagt med sig MASSA cash... som finns kvar än...
Det var en man som kom 😉 hehe lite fel och cach hade han inte så gigantiskt med men huset av svenska kungen var redan rik. För kung och Fosterland heter det ju eller ska vi säja För göran och Sverige?? Fan kungen är sverige 8) Hejja kungen han som jagade bort haren!
Det var en Kvinna som kom från frankrike...
Hon vart drottning... Fick unge.. som vart Kung efter henne...
Sverige hade ingen kung just då... vi hade drabbats hårt av alla våra feta krig o så.. o kungen hade dött. vem fan det nu var...
O kungahuset hade inte cash då.. utan den där drottningen Bernadotte kom med massa Cash...
Jag e ganska säker på att det va så släktet Bernadotte kom hit... o kungahuset vart rikt... men jag e ju inte 100% på det.. men iaf.. aja..
July 27, 2002
taffiz wrote: [quote=Death On Wings]taffiz: Du verkar inte förstå att det är det som är hans arbeta att "äta" med andra länders representanter. Han får betalt för att resa omkring och representera sverige på diverse olika ställen. Inget jobb jag skulle vilja ha.
Kungen stör mig inte ett skit. Och jag har inte sagt att det är min familj som försörjer kungen.
/me quittar denna diskussion
Varför klankar du ner på det han gör och anklagar honom?
December 15, 2003
Det är faktiskt så att vårt kungahus har fixat en helsikes massa affärer med utlandet, alltid när kungen gör statsbesök så hänger det med en massa toppar från näringslivet (och regeringen om det gäller vapen) För staten om man räknar in de skattekronor staten får in för de affärerna så är kungahuset en vinst.
Ska vi tex ta ett exempel med Saab tex, Saab är ju för länge sen sålt till ett amerikansk bolag som ville lägga ner allt utom någon utvecklingsavdelning i sverige men så grep kungen in och gav den amerikanske chefen en medalj och en medalj ur handen av en äkta kung smäller högre i USA än att få skaka hand med den amerikanske presidenten.
Voila, svensktillverkade Saabar rullar omkring på vägarna ännu.
Jag anser att folk borde kolla upp lite fakta innan dom sällar till den ganska stora gruppen av NEJ-sägare som tyvärr finns i sverige. Ni känner igen dom om ni ser dom, bärandes på protestlistor, demonstrerande eller fönsterkrossande typer som tyvärr får gå lösa på stan själva utan vårdare...
May 17, 2004
MULLVADEN wrote: [quote=Vitamin-C][quote=MULLVADEN]det var den första Bernadotte Drottningen som kom hit som hade som sagt med sig MASSA cash... som finns kvar än...
Det var en man som kom 😉 hehe lite fel och cach hade han inte så gigantiskt med men huset av svenska kungen var redan rik. För kung och Fosterland heter det ju eller ska vi säja För göran och Sverige?? Fan kungen är sverige 8) Hejja kungen han som jagade bort haren!
Sverige hade ingen kung just då... vi hade drabbats hårt av alla våra feta krig o så.. o kungen hade dött. vem fan det nu var...
O kungahuset hade inte cash då.. utan den där drottningen Bernadotte kom med massa Cash...
Jag e ganska säker på att det va så släktet Bernadotte kom hit... o kungahuset vart rikt... men jag e ju inte 100% på det.. men iaf.. aja..
Nej kungen dog och vi skulle skaffa en dansk prins som kung, prinsen dog och folk lekte masaker på stockholmen. Sen var frankrike inne så vi for till napolion och frågade om vi fick låna en av hans framstående soldater och göra honom till kung, han sa ja och vi fick en fransman som kung. Så gick sagan till. (elelr nått...)
October 1, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=Vitamin-C][quote=MULLVADEN]det var den första Bernadotte Drottningen som kom hit som hade som sagt med sig MASSA cash... som finns kvar än...
Nej det var en man. Jean Baptise Bernadotte.. Tjänstgjorde i Napoleons arme där han var något befäl en fransk riksmarskalk och hertig av [Ponte Corvo < Lustigt namn det där ^^
*var ett tag sen man hade det här kommer inte riktigt ihåg* När han fick erbjudandet och godtog det flyttade han till Sverige och fick ett försvenskat namn.. Johan om jag inte minns helt fel ? måste kolla upp.. Så kom släkten Bernadotte till Sverige.
[Edit] Namnet var Karl XIV Johan [/Edit]
Jag är faktiskt granne med Plupp..
2 Guest(s)