November 22, 2001
Istället för WoW så finns det ju en del andra spel som tar upp massvis med tid.
Har du inte spelat Final Fantasy så kan du ha några hundra timmar att göra 🙂
Fast jag får nog säga att om du har tid över så är WoW eller ett annat MMO en väldigt bra ide. Jag hade gärna haft så mycket tid över, hur bär man sig åt? Själv hinner jag knappt sätta mig ner 5 minuter 🙁
Smirnoff wrote: Börja läsa om du är inte allt för social.
Läsa är bra, du blir mycket allmänbildad och smart.
Läs gärna Historieböcker, samhällskunskap, och Teknikinriktade böcker.
Religionshistoria är jäkligt intressant, om man nu är intresserad av sådant. Jag fastnade lite för det efter att ha läst Bibeln, vilket också är en intressant bok, och tar en bra stund att ögna igenom.. För egen del blev jag tvungen att läsa den 2 gånger (Sträckläste) för att få något grepp om handlingen så att säga. Den är ju inte direkt kronologiskt skriven, lite mer som Pulp Fiction, det hoppar än hit och än dit i "handlingen".
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Smirnoff]Börja läsa om du är inte allt för social.
Religionshistoria är jäkligt intressant, om man nu är intresserad av sådant. Jag fastnade lite för det efter att ha läst Bibeln, vilket också är en intressant bok, och tar en bra stund att ögna igenom.. För egen del blev jag tvungen att läsa den 2 gånger (Sträckläste) för att få något grepp om handlingen så att säga. Den är ju inte direkt kronologiskt skriven, lite mer som Pulp Fiction, det hoppar än hit och än dit i "handlingen".
Pulp Fiction är en bra film, skrev du nåt mer eller? :bgrin:
Callister wrote: [quote=ilg@dd][quote=Smirnoff]Börja läsa om du är inte allt för social.
Pulp Fiction är en bra film, skrev du nåt mer eller? :bgrin:
Se det så här.
Sannolikheten att du skall "fastna" i religionen och bli religiös av att du läst Bibeln, är väl ungefär lika stor som att du ska fastna i kokainmissbruk och börja skjuta ihjäl folk för att du sett Pulp Fiction.
😛 😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 4, 2005
Nu har jag det! Jag ska försöka laga farmors gamla trasiga akustiska gitarr 🙂 Hur ska man börja spela egentligen? Kolla i nybörjar böcker eller vad är bästa sättet? Har många polare som spelar så dom får hjälpa mig 😛 Jag ska snart börja stryketräna på det lokala gymmet också =))
June 4, 2004
mrra wrote: Nu har jag det! Jag ska försöka laga farmors gamla trasiga akustiska gitarr 🙂 Hur ska man börja spela egentligen? Kolla i nybörjar böcker eller vad är bästa sättet? Har många polare som spelar så dom får hjälpa mig 😛 Jag ska snart börja stryketräna på det lokala gymmet också =))
Se där ja, bra att du kom på det! 😀
January 14, 2002
Popeye wrote: [quote=Quarzi]Börja rita, kul tidsfördriv tycker jag.
Jag håller fullständigt med om att det är kul men detta kräver både tid, tålamod och lite talang! 🙄
Visserligen så finns det dem som ritar/tecknar/målar uruselt som blir hur berömda som helst! 😛
Tid vet jag väll inte om det behövs så mycket, nån gång i veckan räcker, fast beror helt på vad man ritar för något.
Tålamod är bra att ha ja 😛
Talang är bra om man har, men alla kan nog lära sig att rita hyffsat bra på nån vecka =).
June 17, 2005
bygg nått kul/nyttigt av skrot, jag skaffade en skrot cykel som nu är väldigt scysst, z-led som lampa fram och en vanlig röd bak. så den är även laglig! inte så dyrt när det är skrot har väll lagt ca 400-500 spänn på den, då färgen var dyr köp inte på ok/q8a, men jag behövde snabbt, ville bli klar direkt.
January 14, 2002
addeee wrote: bygg nått kul/nyttigt av skrot, jag skaffade en skrot cykel som nu är väldigt scysst, z-led som lampa fram och en vanlig röd bak. så den är även laglig! inte så dyrt när det är skrot har väll lagt ca 400-500 spänn på den, då färgen var dyr köp inte på ok/q8a, men jag behövde snabbt, ville bli klar direkt.
Sånt är också skoj, brukar plocka ihop en massa olika saker lite då och då av lite skrot man hittar i lådor å dyl.
http://files.upl.silentwhisper.....d-153-.jpg
Den är jag nog mest nöjd med =)
May 9, 2001
Grannen under mig har börjat spela på en akustisk gutiarr.
Jag säger bara så här:
FYYYY FAAAAN VAD DRYGT DET ÄR ATT LYSSNA PÅ NÄR HAN SPELAR
Han sitter nämligen på balkongen och spelar. Dessutom röker både han och hans flickvän på sin uteplats.
Gissa vem som får in DERAS FÖRBANNADE CIGARETTRÖK in i sin lägenhet?
Ett litet tipps: JAAAAAAGGGGGG
May 19, 2003
macrus wrote: [quote=Vamp]Skateboard! Billigt och 100% skoj :D.
Annars något intressant instrument som man kan sitta och pilla med när man har tid över fungerar ju.
Billigt kan man ju diskutera. Kan bli ganska dyrt också, beroende på vad man är ute efter.
Rätt så billigt i min mening. Du får en bra bräda för ca 1,000-1,400;-. Köpte min för 1300:- och den funkar fortfarande 😉
1 Guest(s)