February 17, 2004
Har nu råkat ut för 2:a inbrottet i min bil under 2 veckor. Kanske ska tillägga att det denna gången var ett inbrottsförsök. Öppningen för låset har de försökt benda upp med något föremål, det är nu stort som en 10öring. Jag får alltså inte in nyckeln och kan därmed inte öppna bilen med centrallåset. Problemet är att tar jag mig in via passagerardörren eller bakluckan så går larmet. Går larmet så startar den elektroniska startspärren vilket gör att du inte kan starta bilen. Larmet går inte att stänga av, endast genom att lyfta batteripolen.
Nån som har någon smart ide hur jag får igång bilen igen?
OBS tror inte att jag kan öppna centrallåset inifrån, tror jag har testat det tidigare.
/Dani
Dani wrote: Har nu råkat ut för 2:a inbrottet i min bil under 2 veckor. Kanske ska tillägga att det denna gången var ett inbrottsförsök. Öppningen för låset har de försökt benda upp med något föremål, det är nu stort som en 10öring. Jag får alltså inte in nyckeln och kan därmed inte öppna bilen med centrallåset. Problemet är att tar jag mig in via passagerardörren eller bakluckan så går larmet. Går larmet så startar den elektroniska startspärren vilket gör att du inte kan starta bilen. Larmet går inte att stänga av, endast genom att lyfta batteripolen.
Nån som har någon smart ide hur jag får igång bilen igen?
OBS tror inte att jag kan öppna centrallåset inifrån, tror jag har testat det tidigare.
/Dani
Till att börja med, vad är det för bil, modell?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
hawkie wrote: Du har alltså centrallås men inte fjärrstyrt?
Verkar som att du bör ha det. På de flesta bilmodeller så är öppna samma sak som larma av på medföljande dosa.
Du har alltså bara vanliga nycklar?
Vad är det för larm?
Är väl inget ovanligt med C-lås men ej fjärr?
En hel serie med tex volvo 850 hade så ju...
Funkar det inte att ta sig in via tex bagagelucka, låta larmet g¨å, öppna huven och dra ur batteriet? O på så sätt nollställa larmet?
October 16, 2004
February 17, 2004
Callister wrote: Ursäkta men vad kan vara så intressant med att öppna en Opel -95. 😀
Det är det jag också frågar mig :D. Alla vill in i min bil verkar det som. Ska nog skaffa rattlås då bilen är populärast i Västsverige.
Nu är det så att larmet är avstängt så nu kan jag köra bilen iaf. Jag måste dock gå in genom passagerardörren och hasa mig över till förarsätet, inte det lättaste.
Nån som har tips på hur jag nån gång i framtiden får igång larmet igen? Den verkar inte ha kraft att vara aktiverat, då den har lämnats tjutande.
/Dani
2 Guest(s)