Behöver lite tips|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Behöver lite tips
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 8, 2004 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte söka ett helgsjobb eller något under 1 dag (är ledig fredagar).
Jag undrar lite bara, ska man ringa och prata med dem personligen eller kan man göra ett ansökningsbrev och posta runt till varenda kotte, eller e-mail?
Antar att ringa är bäst, men på vissa större ställen har de ju inte nr direkt för ansökning.. 😕

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
715106
September 8, 2004 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det allra bästa enligt min erfarenhet är att gå till stället man kan tänka sig att jobba på och be att få prata med personalchefen.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
715111
September 8, 2004 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ja, skicka inga papper utan ring eller gå dit personligen först. Glöm dock ej att ta med lite papper till dem.

Callister
Member
Medlem
715120
September 8, 2004 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: ja, skicka inga papper utan ring eller gå dit personligen först. Glöm dock ej att ta med lite papper till dem.

Papper som? 🙂
Jag är bara 16 år och vill ha ett litet extraknäck, jag har inte jobbat någonstans tidigare (Förutom prao). 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
715126
September 8, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]ja, skicka inga papper utan ring eller gå dit personligen först. Glöm dock ej att ta med lite papper till dem.

Papper som? 🙂
Jag är bara 16 år och vill ha ett litet extraknäck, jag har inte jobbat någonstans tidigare (Förutom prao). 🙂

betyg är alltid bra att ha, kanske något papper från något tidigare kneg.

Callister
Member
Medlem
715128
September 8, 2004 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Callister][quote=Krqagyzzz]ja, skicka inga papper utan ring eller gå dit personligen först. Glöm dock ej att ta med lite papper till dem.

Papper som? 🙂

Okej. Då får man väl bara pallra arslet om man vill ha något. 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
715131
September 8, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Callister][quote=Krqagyzzz]ja, skicka inga papper utan ring eller gå dit personligen först. Glöm dock ej att ta med lite papper till dem.

Papper som? 🙂

Okej. Då får man väl bara pallra arslet om man vill ha något. 🙂

ungefär så ja. Btw: vad har du tänkt söka för extreknäck?

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
715134
September 8, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, då behöver du inget men då får du räkna med att det blir lagerjobb eller städning som gäller.

(finns det ingen släkting som kan ordna?)

Själv jobbade jag vissa kvällar när jag gick i nian till andra ring med att städa en mataffär inärheten av hemmet och det jobbet fick jag genom att presentera mig för ägaren och berätta att jag gärna kunde komma efter skolan och hjälpa till om dom behövde en alt-i-allo etc.

Det är en fördel då om man kommer utan keps och har dragit upp byxorna så kalsingarna inte syns etc...

Callister
Member
Medlem
715140
September 8, 2004 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe jovisst.
Jag tar vad som helst, städning, lager. Har nog ingen släkting som kan ordna tyvärr. cry Det finns visserligen en del i släkten som har företag men det är lite mer komplicerat än så. Visst kan jag höra mig för. 🙂

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
715143
September 8, 2004 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Okej, då behöver du inget men då får du räkna med att det blir lagerjobb eller städning som gäller.

(finns det ingen släkting som kan ordna?)

Själv jobbade jag vissa kvällar när jag gick i nian till andra ring med att städa en mataffär inärheten av hemmet och det jobbet fick jag genom att presentera mig för ägaren och berätta att jag gärna kunde komma efter skolan och hjälpa till om dom behövde en alt-i-allo etc.

Det är en fördel då om man kommer utan keps och har dragit upp byxorna så kalsingarna inte syns etc...

eller så har man alltid byxorna uppe som folk 😉

De är bara o fråga om chefen har tid och presentera med namn och förklara gärna varför du söker jobbet, så han inte tror du skolkar för att jobba o så. 🙂

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
715149
September 8, 2004 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

McDonalds behöver alltid folk....eller liknande ställen. Bara att knalla dit, se välvårdad ut och visa upp din bästa sida. De gäller att våga ta för sig i livet helt enkelt, du kan inte få mer än ett nej.

Callister
Member
Medlem
715157
September 8, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: McDonalds behöver alltid folk....eller liknande ställen. Bara att knalla dit, se välvårdad ut och visa upp din bästa sida. De gäller att våga ta för sig i livet helt enkelt, du kan inte få mer än ett nej.

Där har jag redan kollat, de sökte nyss 8 personer och de tog slut direkt, de fick väl en hel del o välja imellan.
Ska kolla på ställen som Coop, Ica och kanske några industriföretag.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
715158
September 8, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mc'donalds. Ganske pretty arbete.
Har själv arbetat inom denna bransch, steka hamburgare, fritera pommesfrites, stå i kassan o ta emot beställningar från kassan som fnissar.

Dock i långa lopper blir det slaveri, kanske helg jobb passar som du söker.
Luncherna e underbara 30 min och du får käka billigt tillsammans med dussintals dippsåser som du annars inte skulle ha råd 😉

well, lycka till får jag önska 😉

Callister
Member
Medlem
715170
September 8, 2004 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Mc'donalds. Ganske pretty arbete.
Har själv arbetat inom denna bransch, steka hamburgare, fritera pommesfrites, stå i kassan o ta emot beställningar från kassan som fnissar.

Dock i långa lopper blir det slaveri, kanske helg jobb passar som du söker.
Luncherna e underbara 30 min och du får käka billigt tillsammans med dussintals dippsåser som du annars inte skulle ha råd 😉

well, lycka till får jag önska 😉

Hihi okej, tyvärr skulle jag inte äta lunch där. Det är dödsbädden för maten där. 🙂

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
715259
September 8, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Har de börjat visa Super Size Me som utbildningsviedo på macedonkan ännu?

Krqagyzzz
Member
Medlem
715330
September 9, 2004 - 5:16 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Har de börjat visa Super Size Me som utbildningsviedo på macedonkan ännu?

tror du att de någonsin kommer att visa den i det syftet?

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
715334
September 9, 2004 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

Tydligen förjävligt dålig lön påMacDonald's! "Det enda positiva var typ att man kunde käka hur mkt man ville när chefen hade dragit (kl.00)" 8) , citat från min brors kompis...

Krqagyzzz
Member
Medlem
715336
September 9, 2004 - 5:45 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Tydligen förjävligt dålig lön påMacDonald's! "Det enda positiva var typ att man kunde käka hur mkt man ville när chefen hade dragit (kl.00)" 8) , citat från min brors kompis...

lönen är rätt ok, beror på vad man gämför med iof. Jag har för mig att deras minimilön ligger på 85:-

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
715362
September 9, 2004 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=ocz]Tydligen förjävligt dålig lön påMacDonald's! "Det enda positiva var typ att man kunde käka hur mkt man ville när chefen hade dragit (kl.00)" 8) , citat från min brors kompis...

lönen är rätt ok, beror på vad man gämför med iof. Jag har för mig att deras minimilön ligger på 85:-

Plus OB på helgen ?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
715717
September 9, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=ocz]Tydligen förjävligt dålig lön påMacDonald's! "Det enda positiva var typ att man kunde käka hur mkt man ville när chefen hade dragit (kl.00)" 8) , citat från min brors kompis...

inte för en 16-åring.
Dessutom e 85 spänn i timmen kass lön.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 330
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL