August 8, 2003
For all you physicians and other smart people:
Well, I need to do this thingy in the program Excel...The problem is, that I don't know how to do it..Of course, Excel is just a recommended program, if you find another program more easy to use, then by all means, use that program instead. 😀
It's basically a diagram of some sort, so It's no biggie, but I still need help with it, cuz I have no idea how to do is myself.
Now, If you know how to deal with Excel, PLEASE, PLEASE, contact me on MSN or PM me and I'll send you the details...
This is extremely important to me, so I'd REALLY appreciate if you helped me out...
I would forever be in debt to you ^_^
(My MSN: [email]Pagedownm8@hotmail.com[/email])
Jag klistrade in det här på engelska, för jag hade inte tid att översätta det 😀
Hursomhelst, om ni inte har MSN, så skriver jag ned uppgifterna från labben som jag genomförde, den labben som jag skulle skriva diagrammet till:
Uppgiften Lyder [Fysik A]:
Rita en graf med mottagen energi på Y-Axeln (Q) och temperatur (T) på X-Axeln. Den mottagna energin ges av Effekten multiplicerat med tiden. -
(Vi andvände en doppvärmare som vi placerade i vattnet, där den sakta fick ta och värma upp vattnet enligt tabellen nedan.)
Händelseförloppet:
Vid 0s (startemperaturen): 13 grader
20s: 17 grader
40s: 22 grader
60s: 27 grader
80s: 30 grader
89s: 33 grader
Doppvärmarens effekt: 325W
Rumstemp: 23 grader
Jag har antagligen med all säkerhet glömt något, men om ni behöver ytterligare information, formler, whatever; säg bara till...
Som sagt, ni kan inte förstå hur läskigt tacksam jag vore om ni hjälpte mig 🙂
January 4, 2001
Zzulu wrote: bump ^_^
😀
EDIT: att "bumpa" inlägg är inte tillåtet.
/UndaC
Gör du så en gång till så kommer det inte ens gå att svara i tråden sen... aight.. 😉
in på http://www.download.com och dra hem ett program som heter graph annars.. det funkar fint.. tror det finns på download.com iaf..
1 Guest(s)